Vuosia kotiäitinä..takaisin työelämään..

Vierailija

Oletteko joutuneet heti uudelleen koulutukseen tai jollekkin kurssille? Huomioidaanko lapsia mitenkään esim. tarjottavan työn alkaminen klo 6 jos päiväkoti aukeaa vasta 7 jne. ei kai tuollaiseen ole pakko suostua??

Kommentit (3)

Vierailija

työstä vedoten päiväkodin aukioloaikoihin. Tai totta kai VOIT, mutta työnantajan ei ole pakko joustaa, vaan voi olla niin, että sinun on pakko hakea uutta työtä.

Eli lain mukaan sinä et voi vaatia itsellesi hygieenisempiä työaikoja. Työnantaja ei voi olennaisesti heikentää äitiys/perhevapaalla olevan työntekijän palkkaa ja statusta, mutta ei ole edes velvoitettu järjestämään hoitovapaalta palaajalle TÄSMÄLLEEN samaa työtä, josta hän lähti äitiysvapaalle! Tätä eivät kaikki mammat tajua, työtä voidaan vaihtaa, kunhan palkka ja asema säilyvät samantasoisina. Ja jopa irtisanominen on mahdollinen hoitovapaan aikana, jos se on perusteltavissa taloudellisin ja tuotannollisin syin (esim. toiminnan karsiminen ja osaston lakkauttaminen).

Kurssitusta kannattaa itse pyytää aktiivisesti, ja se on jo työnantajankin etu, jos työsi on muuttunut poissaolon aikana. Ja työajoista voit aina kauniisti neuvotella. Hätätilassa on olemassa aina vuorotyöntekijöiden päiväkodit.

Vierailija

Olen irtisanonut itseni aikoinaan hoitovapaalla muuton vuoksi koska 600km työmatka oli aika mahdoton. Eli työkkärin mukaan saan kuitenkin liiton päivärahaa koska irtisanoutumiseni oli hyväksyttävää jne.. kiiinnostaa vain miten kiire "tänäpäivänä" on puhdistaa tilastoja ja laittaa johonkin pilipali kurssille tilastoja kaunistamaan. Ja voinhan jäädä vielä kotiin hoitamaan alle 3 vuotiasta jos alkavat karenssilla uhkailemaan jos en suostu mihintahansa p..ka hommaan!?

Vierailija

Siis jos arvelet joutuvasi "mihin tahansa p...ahommaan"? Eivät ne kaikki työkkärin mahdollistamat kurssitkaan muuten ole mitään pilipalikursseja tilastojen kaunistamiseksi. Itse olen työllistynyt sellaisen kautta uudelle alalle (akateeminen pohjakoulutus) ja tiedän myös monia uuden ammatin tuota kautta saaneita mm. hoitoalalla, yksi sähköasentajana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat