Minkä ikäisenä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minkä ikäisenä vauvalle voi antaa samaa ruokaa kun itse syö esim. makkarakeitto,makaroonilaatikko? siis ilman mausteita?saako lanttua antaa alle vuoden ikäiselle?

Kommentit (1)

Vierailija

Heti kun oli useita raaka-aineita maustettu, niin mä olen kyllä pyrkinyt tekemään mahdollisimman paljon samoja ruokia lapselle ja itselle, laiska kun olen. Mausteet eivät mielestäni ole mikään ongelma. Yrttejä ja mustaa pippuria mä olen ainakin käyttänyt. Chili ja paprikakin on testattu. Suolaahan ei suositella alle 1-vuotiaalle ollenkaan ja sen jälkeenkin vain vähän.

Tänään syödään palapaistia pakkasesta ja perunaa ja varmaan ihan pakastevihanneksista tehtyä lisäkesalaattia.

Makkarakeitossahan olisi just toi suola-asia, koska makkarassa on suolaa. Samoin makkaroissa on usein nitriittiä, jota ei suositella alle 1-vuotiaille ollenkaan. Lantussa on myös nitriittiä, siksi sitä ei suositella. Vaikka muuten hyvä, halpa ja terveellinen juures onkin.

Näin sanoen, olen mä silti antanut sekä juustoa että leipää tuolle kohta 1-vuotiaalle. Kummissakin on suolaa.

Makaronilaatikossa olisi mun reseptin mukaan haaste se lehmänmaito, joten ennenkuin maito on ruokavaliossa, en tuota antaisi. Toki makaronilaatikon voi tehdä ilman maitoakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat