Vierailija

siis lähettääkö kela työnantajalle sen lomakkeen jonka työnantaja täyttää, kun se maksaa äitiysloman alussa palkkaa, vai pitääkö se itse sinne työnantajalle viedä?

Kommentit (3)

Kannattaa muuten pyytää, että palkanlaskija/tilitoimisto tai kuka sen lomakkeen täyttääkin antaa sen sulle takaisin. Tarkista tiedot, ja toimita sitten lomake itse Kelaan. Varsinkin jos firmasta ei jää usein naisia äitiyslomalle.

Mä onneksi tein noin. Tilitoimisto täytti Kelan ohjeista ja mun selvennyksistä huolimatta aivan päin mäntyä ko. lomakkeen. Samaan lomakkeeseen olisi pitänyt täyttää 6 kk tulot ja tieto äitiysloman palkan maksusta. Täytti vain 6 kk tulot, ja nekin väärin.

Kun näin lomakkeen ja kävin vielä puhelimitse läpi mitä lomakkeeseen tulee, ja vahvistin sähköpostilla niin eikös ollut edelleen väärin. 6 kk tuloissa ei ollut ottanut huomioon, että vikat 2 kk sain korkeampaa palkkaa. Kyseessä ammattitaitoinen ja auktorisoitu tilitoimisto.

Mulla kävi kanssa niin, että työnantaja oli ottanut palkkajärjestelmästä palkkatiedot ja sieltä oli tullut ihan hullut luvut. Palkkis oli kuitenkin lähettänyt ne kelaan. Kelan päätöksestä vasta hoksasin, mutta korjasivat kyllä päätöksen ihan muutamassa päivässä. Iso työnantaja on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kela ei kyllä huolehdi siitä. Voit joko itse hakea kyseisen, olikohan y 17 lomakkeen Kelasta, tai tulostaa netistä ja antaa työnantajallesi täytettäväksi ja Kelaan lähetettäväksi. Tai työnantajasi voi huolehtia asian myös itse, hommata lomakkeen, täyttää ja toimittaa Kelaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat