Vauvani vasta 8.5kk ja jo moni kysellyt, että miten pitkään vielä aion imettää?!

Vierailija

Mm. kälyni on kysynyt asiaa jo useampaan otteeseen parin kk ajan, tyyliin että aiotko imettää vielä miten pitkään, kuinka kauan oikein aiot imettää jne. Hän itse imetti ainokaistaan vain kuukauden ja siirtyi sitten pulloruokintaan kun imetys ei onnistunut, joten tavallaan ymmärrän kysymykset, mutta toisaalta kyseessä kolmas lapseni ja kahta aiempaakin imetin vuoden ikään jolloin oli helppo siirtyä suoraan lehmänmaitoon mukista. Ja on näitä imetys-kyselijöitä ollut muitakin, anoppi kysyy joka kertaa kun nähdään että vieläkö imetät, ja moni tuttukin.

Ihmettelen?? Koska vauva vasta 8.5kk eikä vuoden ikäinen, jolloin kai se yleisin ikä lopetella. Ja ties vaikka jatkaisin yli vuoden kun tää sujuu niin hyvin.

Miksi ihmiset kyselee tästä niin usein?

Kommentit (7)

Vierailija

että on ns. normaalia lopettaa imetys puolen vuoden jälkeen. Mutta älä sinä välitä, mitä muut kysyvät tai ajattelevat, äläkä varsinkaan lopeta imettämistä sen takia!

Vierailija

koska muita 4 en ole saanut imetettyä. kaikki kyllä kyselee mutta ei pahalla tavalla. ja mitä sitten vaikka kyselee, meidän juttuhan se on. isäntä ei hirveesti tykkää :) sen tissittely vähän jäänyt vähiin, tyttö aika nuuka tisseistä.

Vierailija

Neiti tais olla just joku 9kk kun alko tuo kysyminen, että vieläkö imetän ja enkai nyt enää jatka! Lähipiirissä ei oo yhtään henkilöä, joka tukis pitkään imetystä, neiti on nyt 1v3kk ja useasti vielä imee päivin ja öin. :) Mikäs sen ihanampaa kun maata vierekkäin sohvalla ja imettää <3

Vierailija

monet kyselevät tuollaisia asioita ihan halusta tietää ja siksi, että osoittavat sinua ja vauvaasi kohtaan kiinostusta.

Kyllä minultakin on asiaa kyselty tai oikeastaan niin, että vieläkö imetät. Vastasin aina miten asia on, enkä sen kummemmin osannut loukkaantua tai rasittua kysymyksistä. Kiva vaan, että ihmiset ovat kiinnostuneita asiasta. Ja kyselijät ovat olleet yhtälailla niitä jotka eivät ole imettäneet (en tosin juurikaan tunne sellaisia) ja pitkään imettäneitä.

Vierailija

Mä olen pitänyt kyselyä vain kannustavana, vähän niin kuin kysymys tarkoittaisi yksinkertaisesti että miten imetys sujuu, mutta niin ei voi kysyä jos toinen onkin jo lopettanut.. Ylpeänä olen sanonut että imetän AINAKIN vuoden ikäiseksi. Nyt kun vuos täyttyy, niin olen ajatellut jatkaa 1½ vuoden ikään kun sujuu niin hyvin. Jos joku alkaisi puhumaan että eikös mun pitäis alkaa lopettelemaan imetystä niin siitä en kyllä pitäisi.

Vierailija

seurassa. Kaikki tuttavaäitini ovat imettäneet pitkään ja vanhemmat ihmisetkin, jotka eivät ehkä itse ole imettäneet pitkään, ovat sen verran valveutuneita, että tietävät imetyksen edut.

Joten vaihda piirisi sivistyneempiin ihmisiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat