4-vuotiaan uhmakkaat jutut!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Poikamme on siis kaikin puolin ihana, sosiaalinen ja puhelias tyyppi. Viime aikoina tosin nuo jutut ovat olleet kovinkin raisuja noin pienelle pojalle. Aina joltain "pää räjähtää" ja sitten otetaan rosvo kiinni ja "tapetaan se tällä miekalla" ja sitten vielä karjutaan että "päästä irti, hullu", kun rimpuillaan irti äidin halista.

Sokerina pohjalla on nuorempi veli 1½ v., joka opettelee puhumaan. Hän totesi juuri aamiaispöydässä, että "leikkaa pää iiti". Kauhulla odotan, että mitä kielenkäyttöä alkaa tulla kun sanavarasto laajenee...

Olen siis ehdottomasti kieltänyt tuollaiset puheet ja koittanut sanoa että "rosvon voi ottaa kiinni ja viedä vankilaan" tms. Yrittänyt siis korvata näitä juttuja joillain vähän lievemmillä ilmaisuilla, mutta tiukassa tuntuvat nämä jutut olevan. Vessassa myös joutuu huutamaan nuo pippeli yms. jutut, joita niitäkin tuntuu olevan melkoisesti.

Olisko vinkkejä näihin todella karskeihin juttuihin? Tuntuu, että pieni poika on noin muutenkin yhtäkkiä ihan kyllästynyt kaikkeen "lällyyn", kuten esim. kakkosen lastenohjelmiin ja haluaa katsoa "transformessit" ja "pokemonit". Hohhoi... niissä on vaan pauketta ja taisteluja, haluaisin itse yrittää vielä tyrkyttää näitä Pinguja ja Myyriä muutaman vuoden. :) Äidin unelmaako vain?

Oisko vinkkejä? Uhittelua en halua sallia tai katsoa läpi sormien, ja olen jo tuota järkipuhetta yrittänyt (eikä toiminut) Ylläri! :D

Kiitos vinkeistä!

-Anne

Kommentit (0)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat