Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiset tulossa ja tarjottavia mietin..?

Vierailija

Kertokaahan mitä te olette ristiäisissä tarjonneet tai mitä halauisitte että tarjotaan..? Mulla on jo monta vuotta ollut samat jutut voileipäkakkua ja täytekaukkua, jotain muuta pitäs keksiä..

Oisko liikaa jos tekis pari erilaista salaattia ja sen kanssa patonkia, onko liian ruokamaista? Tai sitten sitä ainaista karjalanriirakkaa ja munavoita? Vai riittääkö pelkkä täytekakku..? Vierat toki odottaa taas lohikakkua, kun on kuulemma niin hyvää ja harvoin saa, mutta mä haluisin jotain uutta keksiä! Jelpatkaa..

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Enpäs muistanutkaan enään sen olemassaoloakaan, tänks! Onko liikaa jos sen lohikakun taas väsään ja lisäks jotain piirakkaa tai salaattia.. Voileivätkin olis kyllä kivoja mut vieraita n kuiteski kolmisenkymmentä ja jos jokainen syö kaks kolme niin niitä sais vääntää aika tavalla..

Vierailija

Kyllä mun mielestä voi olla myös esim. erilaisia salaatteja. Musta on kiva, että on sekä suolaista että makeaa, mutta ei sen ole pakko olla aina niitä samoja kakkuja. Piirakat tuossa yllä jo mainittiinkin. Itse olen joskus tehnyt sellaisen kalaleipärullan, löytyi joltain nettisivulta. Myös erilaiset pienet leivät on kivoja, esim. vaalean leipäpalan päälle savuporoa ja leipäjuustoa tai ruisleipäpalan päälle kalatahnaa, näitäkin löytyy monenlaisia netistä. Ja täytekakakunkin voi hyvin korvata vaikka suklaaleivoksilla tai juustokakulla.

Vierailija

Karjalanpiirakoita ja munavoita

kalakukkoa :-D Tämä on meillä ollut aiemmissa ristiäisissä suosittu traditio. Olen itse savolainen ja mies karjalainen, joten edelliset tarjottavat on ikäänkuin lapsen sukujuuria kuvaavia :)

kinkkupiirasta

täytekakkua

dajmkakkua

mangohyydykekakkua

kanelikierrepullia

ristiäiskarkkeja

Kaipa näillä mahat täyteen tulee :)

Vierailija

miksi KAIKKI tarjottavat pitää olla jotain ihme hienoja virityksiä, mitä lapset ei edes uskalla maistaa puhumattakaan, että saisivat niistä mahansa täyteen!

Vierailija

makaroonilaatikkoa ja kinkkukiusausta!!

Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta oli TOSI hyvä juttu ja kaikki meni!

Vieraissa oli paljon lapsia ja pitkämatkalaisia, jotka saivat mahansa täyteen. Lapset kun ei oikein välitä noista lohikakuista niin paljon, että tulisivat kylläisiksi.

Vierailija

erilaisia täytekakkuja, sacheria, tiramisua, juustokakkua

kahvikakkuja

lohivoileipiä, lihavoileipiä

karjalanpiirakoita ja munavoita

piirakoita esim. kana, lohi. kasvis

Vierailija

ja siis samat tarjottvat ollet kaikissa muissakin isommossa juhlissa koko suvulla ja vieraammillakin, aina lupaudun tekemään=)

Sen takia toi lohikakku vähän tympii, mutta taidan sen tehdä sitten.. Kiitos kaikista ideoista, nyt on jo liikaa mistä valita,hehe..! Ei vaiskaan, kiitos,koertokaa lisää jos keksitte.. =)

t.ap

Vierailija

ikinä en ole vielä itse pyytänyt kylläkään, liian kiltti olen=)

Meilläkin noita lapsivieraita kyllä on aika paljon, mutta kyllä karjalanpiirakat maistuu muksuille, jotkut syö voileipäkakkuakin..

t.ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat