Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat laihdutusvinkit?

Vierailija

Lopetin nyt alkoholin kokonaan, koska sain siitä paljon turhia kaloreita, ruokaa olen nyt muuttanut, mutta silti paino ei hievahdakaan?

Tähänkö tää taas tyssää :((

t. läski

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

energian saanti pitää olla pienempi kuin kulutus.

Mikään yksittäinen juttu ei ratkaise painoa, ei alkoholin pois jättäminen tai yksittäinen ruokailu. Kaikki vaikuttaa, jokainen suupala mitä syöt ja jokainen askel

Vierailija

Kyllä se aamulenkki polttaa enemmän: kun keho on yön aikana kuluttanut hiilihydraattivarastot loppuun, se ei saa niistä lenkillä energiaa, joten se käyttää rasvaa heti, eli rasva palaa tehokkaammin kuin aterian jälkeen.

Ei tämäkään yksin mikään tie onneen ole, mutta tehokas lisä terveelliseen ruokavalioon. Ap oli jo muuttanut ruokailujaan ja jättänyt herkut pois,joten en alkanut siitä puolesta enää selittämään.

t. Nro 2

Vierailija

Eikä tämä ruokavalio ainakaan kaadu näläntunteeseen, sillä sitä ei ole tarvinnut tuntea ollenkaan. Viljat, riisit, pastat minimiin, sokeri vielä minimimpään, öljyä ja muuta rasvaa tilalle - ohje on yksinkertaisimmillaan tällainen.

Vierailija

se sopii toisille toisille ei... itse olen kymppikilon pudottanut enkä ole koskaan aamulla lenkkeillyt ennen aamupalaa, eikä ole aikomuskaan. Itse olen niin aamu-uninen ja aamu nälkäinen että en kertakaikkiaan voi lähteä aamulla lenkkeilee.... eikä kyllä ole energiaakaan. Syön iltaisin hyvin kevyesti joten aamulla on sit nälkä kun herää.

Aamulenkkeily ilman aamiaista ei poltarasvaa sen paremmin kuin muukaan rasvanpoltto sykkeillä tehty liikunta

Vierailija

Kirjaat ylös muutaman päivän ajan tunnollisesti jokaisen palan mitä laitat suuhusi. Siis punnitset annokset jne. Ruokapäiväkirja paljastaa hyvin jos tulee syötyä kaikenlaista turhaa. Ja päiväkirjan pitoa voi jatkaakin, se kannustaa jättämään turhat syömiset pois kun tietää että ne pitää kuitenkin kirjoittaa ylös. :)

Vierailija

Ala katteleen ruokien kaloromääriä, hommaa sykemittäri joka näyttää suorituksen kulutuksen. Se pitää vähän miettimään että sinne suuhun laittaa kun alkaa tajuumaan kuinka paijon pitää tehdä työtä niiden herkkujen kulutukseen.

Vierailija

Pienennä annoksia. Päätä etukäteen mitä syöt ja kuinka paljon. Muista kasvikset. Suosi tomaatti-keittoja ja kirkasliemisiä keittoja.

Vierailija

- Kokonaan pois valkoiset jauhot, leipä vaihdetaan täysjyväleipään ja sitä syödään vain aamukahvin kanssa, ei aterioilla eikä illalla (ei tietenkään lainkaan pullaa eikä keksejä)

- Peruna korvataan salaatilla ja muilla kasviksilla (esimerkiksi ratatouille on helppo tehdä)

- Proteiinin osuutta ruoassa lisätään huomattavasti: kunnolla lihaa, kalaa, kanaa, makkaraa, niin että nälkä lähtee

- Joka aterian päätteeksi pieni jälkiruoka, kuten pala tummaa suklaata tai marjoja

- Syö niin paljon kuin jaksat mutta älä lainkaan sokeria (tai niin vähän kuin mahdollista), valkoisia jauhoja ja perunaa

Näillä ohjeilla oma oloni on kohentunut 110% ja kilot sen kun karisevat. Myös makeanhimo on kadonnut.

Perusruoka-annokseni on iso lautasellinen salaattia ja usein joku lämmin kasvislisäke jos on kova nälkä (esim. paahdettua paprikaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, tomaattia, sipulia jne) sekä iso annos lihaa, kalaa, kanaa tai lihaisaa makkaraa.

Lapsille saatan keittää kasvislisukkeen tilalle välillä perunat, mutta itse en niitä syö.

Jos haluat syödä pastaa, vaihda kokonaan täysjyväpastaan ja ota sitä hieman entistä vähemmän lautaselle; korvaa osa siitä jollakin proteiinipitoisella lisukkeella.

Suosittelen kokeilemaan! Haittaa ei ainakaan voi olla. Noin kuukauden kuluttua alat nähdä selviä tuloksia jos pysyt ohjeissa.

Vierailija

syö vähemmän kuin kulutat.

Mitään muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole. Ihan sama mitä syöt - jos et käytä saamaasi energiaa, se varastoituu aina rasvana, sai sen mistä tahansa (vaikka karpit muuta väittävätkin). Lihakseksi se muuttuu vain, jos treenaat lihaksia. Energian hävikkiä ei ole olemassakaan.

Vierailija

tai ulkoilemaan.

Esimerkiksi työpäivän jälkeen ei saa heti mennä kaapille, vaan nälkä unohtu parhaiten kun lähdet lenkille tai uimaan tai jotain vastaavaa.

Täytä maha vähän energiaa sisältävällä juomalla ja ruualla, ennen varsinaista ruokaa tai iltapalaa.

Juot siis reilusti vettä ja hedelmiä. Vasta sitten syömään.

Älä unohda liikuntaa, sillä elimistö pitää pitää liikeessä, jotta aineen vaihdunta toimiin.

Vierailija

Lähde lenkille aamulla ennen kuin syöt mitään ja syöt terveellisen aamiaisen vasta lenkin jälkeen. Johan alkaa rasvaa palaa! Tärkeää on siis se, että syöt vasta lenkin jälkeen, juot korkeintaan vettä ennen, jos on jano.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat