Koiraihmiset: Millainen on Perhoskoira luonteetaan? Onko kokemuksia?

Vierailija

Olisi sellainen pienen koiran mentävä aukko tässä huushollissa...

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

olen monta kertaa miettinyt kuinka hyvä päätös olis se hommata. aivan ihana koira! Eikä todellakaan räksytä. Joskus voi kun kissojen kanssa leikkii ja oikein innostuu mutta sekin todella vähäistä.

Kasvattaja sanos että ongelmia ei suuren egon kanssa tule kun alusta asti näyttää kuka määrää. Eikä meillä ole koiran kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia.

Rotu on siitä myös hyvä että sopii himoliikkujalle sekä ei niin kamalsti lenkkeilystä pitävälle. Riippuu ihan mihin koiran totuttaa. Jos tottuttaa 10 km lenkeihin joka päivä niin koira sitä tarvii mutta sille riittää huomattavasti vähempikin.

Vierailija

koiria olen paljonkin nähnyt kavereiden ym. muiden luona.

Kaksi kertaa minua on koira purrut (pohkeeseen) ja molemmilla kerroilla on kyseessä perhoskoira. Olin siis ihan aikuinen kun ovat purreet, enkä koiria mitenkään "ärsyttänyt" tms. ja ihan ensimmäistä kertaa molemmissa tapauksissa nämä koirat näin.

Ei varmaan voi yleistää, mutta minulle on jäänyt kuva, että perhoskoirat ovat suhteellisen ärhäkkiä luonteltaan ja kovia räksyttämään.

Vierailija

Nyt minulla on sekä positiivia kommentteja että negatiivisia kommetteja päätöseni tukena.

Minulla on kohtuullisesti kokemusta koirista, joten kuvittelen, että pärjään yhdelle perhoskoiralle. Lapset ovat jo melko isoja ja ovat myös tottuneita koiraan ja ymmrtävät ettei se ole mikään lelu. Täytyypä vielä tutustua rotuun hetken ja alkaa katsella sopivia pentuja :)

Vierailija

oli kyllä muidenkin koirarotujen pentuja. Jopa kalliimpiakin. Jos omaa etuaan vaan olis tavoitellut niin eiköhän olis meille yrittänyt myydä kaikkista kalleinta koiraa.

Kun koiralle tekee selväks kuka määrää pennusta asti(sekä käyttäytyy itse koko ajan niin että ihminen on pomo )ei niin ei sille mitään uhmaikää tule.

t 11

Vierailija

Perhoskoirien luonteet on parantuneet viime vuosina. Silti kannattaa tutustua molempien pentujen vanhempiin. Valita kasvattaja huolella.

Tiedän monta tosi ihanan luonteista perhoskoiraa. Ystävällisiä, lapsi rakkaita, leikkisiä. Perhoskoira on älykäs koira, joka oppii nopeasti ja on tottelevainen. Jos sen kasvattaa oikein.

Pienestä koostaan huolimatta se tarvitsee johdonmuokaisen kasvatuksen. Toimntaa ja liikuntaa. Tosin noin pieni koira saa lisäksi sisälläkin liikuntaa leikkiessään.

Haukkuvat paljon, jos haukkumiseen kiinnittää huomiota. Kun halukku ei siihen pidä kiinnittää mitään huomiota. Ei edes kieltää. Näin perhoskoirastakin saa suht hiljaisen.

Perhoskoiran kasvatukseen kannattaa oikeasti panostaa, niin siitä saa tosi kivan kaverin. Paljon nokkelampi kuin cavalier. Jos taas ei näe vaivaa voi saada tosi riesan, joka pompottaa koko perhettä.

Niin ja yksi juttu vielä. Monet perhoskoirien kasvatajat ei myy pentuja lapsi perheeseen. Ainakaan jos alle kouluikäisiä lapsia. Pelkäävät, että lapset ottavat syliin ja koira putoaa. Sirona koirana niiltä murttuu luut helposti raajoista jos tippuvat korkealta.

Vierailija

Mä olen niin samaa mieltä kuin koirasi kasvattaja. Koira on koira ja sille pitää näyttää sen paikka laumassa. Perhoskoira on niin "söpö" että se sen varjolla pääsee monesti pomottelemaan ja sitten onkin ongelma.

Vierailija

uskon, että perhoskoira on kokoaan isompi, uhoilija ja räksykin pahimmassa tapauksessa, mutta edelleen uskon, että siellä isäntä/emäntä päässä pitää silloin olla joko tietämättömyyttä/osaamattomuutta tai jotain muuta vikaa.

Lisää kokemuksia kiitos. Niitä huonojakin :)

Vierailija

Tiedostettiin tuo räksytystaipumus ja pennusta asti puututtiin siihen. Ei hauku sisällä, ulkona saa "puhua" muille koirille. Ei ole koskaan purrut ketään, on ihmisystävällisin koira mitä tiedän. Rakastaa vieraita ja on hyvin luottavainen.

Meillä 3 lasta, nuorempia kuin koiramme ja hienosti on yhteiselo sujunut, kun koira tietää paikkansa laumassa.

Ja viisashan tuo koira on, ymmärtää puhetta, joten saa varoa sanojansa välillä=)

Mitään negatiivista en keksi, jos karvanlähtöä ei oteta huomioon, sitähän lähtee toki kaikista eläimistä. Hammaskiveä tulee tälle koiralle helposti, meidän koiralta on pitänyt poistaa jopa muutama hammas.

On myös melkoinen herkkusuu, kaikki maistuu, mitä annetaan. Kesäisin on kanssamme mustikoita poimimassa ja rakastaa syödä niitä suoraan varvuista.

Mieltymys ruokaan näkyy myös nyt vanhemmalla iällä, on alkanut lihoa.

Meillä on kyllä omasta mielestämme täydellinen yksilö, halvalla sen ostimme, kun oli "värivirheellinen" ja koiralla oli myös napatyrä. Markka-aikana maksoimme 2500mk.

Vierailija

Ei räksytä kun joskus kun oikein innostuu jossain leikissä. Ja äärettömän kiltti ja kuuliainen koira.

Vaatii kyllä tosi paljon ulkoilua ja lenkkeilyä, on erittäin energinen pikkukoira.

En oo kyllä muualta kuullu että perhoskoira olis purrut ketään:( Tosi harmillista kyllä. Mutta kaikista roduista löytyy varmaan esimerkkejä koirista jotka ovat purreet.

Vierailija

Omani perhonen on vallan ihanan sosiaalinen, ei hauku juuri lainkaan eli todellakaan ei mikään räksyttävä koira ole kyseessä...samaa sanoo kaverini, jolla myös perhonen...luonne aivan mahtava, seurallinen kuin mikä!!!

Luonnetta perhosilla löytyy, mutta itse en haluaisi vain nurkassa nyhjäävää koiraa - perhonen on mukana kaikessa, kiinnostunut ja ennenkaikkea sosiaalinen luonne. Oma perhoseni on kaikkien kaveri!!!

Vierailija

jos kasvattajalla USEITA ERI ROTUISIA koiria kaupan samaan aikaan vieläpä!!

Kun alkaa harkitsemaan koiraa, kannattaa ottaa kiinnostavien rotujen omiin rotujärjestöihin yhteyttä. Sieltä saa mm. listan kunnollisista kasvattajista ja tietoa tulevista pentueista jne.

Vierailija

Onko koirasi kasvattaja "kunniallisten kasvattajien" joukossa? Onko hänellä kennelnimi? Onko rotujärjestön hyväksymä kasvattaja?

Mitä rotuja hän kasvattaa?

Vierailija

ja peruskoulutus on ollut tosi helppo opettaa. koira on älykäs ja esim istumiset ynm on oppinut tosi helpolla.

Tietty mulla ei ole kokemusta kun tästä yhdestä perhoskoirasta ja se mitä kasvattajan kanssa puhuin. Kasvattaja suositteli ehdottomasti perhoskoiraa ennemmin kun tiibetinspanielia lapsiperheeseen.

Koira kannattaa aina hommata varsinkin lapsiperheeseen pentuna. Alusta asti näyttää kuka määrää.

Vierailija

Lainaus:

ja peruskoulutus on ollut tosi helppo opettaa. koira on älykäs ja esim istumiset ynm on oppinut tosi helpolla.

Tietty mulla ei ole kokemusta kun tästä yhdestä perhoskoirasta ja se mitä kasvattajan kanssa puhuin. Kasvattaja suositteli ehdottomasti perhoskoiraa ennemmin kun tiibetinspanielia lapsiperheeseen.

.

sekin sieltä tulee vielä ;).

Ja tietysti kasvattaja suosittelee omaa rotuaan :D!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat