Tiedoksi sinulle, joka et itse imetä ja jota ärsyttää julkisesti lastaan imettävät äidit.

Vierailija

Täysimetyksellä oleva vauvani tankkaa päiväsaikaan noin tunnin välein! Tämä ei rasita minua, onneksi, joten haluan jatkaa täysimetystäni. Imetän siis niin tiheästi, että joudun tekemään sitä julkisestikin esim kahvilassa. Piilotan kyllä rintani, mutta ymmärrystä hei pyytäisin.

Tämän pitäisi olla luonnollinen asia. Ehkä sinun lapsesi imee vain kolmen neljän tunnin välein tai juo korviketta pullosta...

Kommentit (8)

Vierailija

ja se vauva otetaan mukaan ja sen vauvan täytyy syödä. Jos jotakin haittaa se, että imetän liinan alla niin ettei rintaa edes näy, niin sitten haittaa, en linnoittaudu kotiin vain siksi, että joku ei halua nähdä äitejä vauvoineen.

Vierailija

Lainaus:

Imettäminen on ihan luonnollinen asia, mutta luulen, että vauvasi tiheä imetystarve johtuu osin juuri siitä, että hän ei saa rauhoittua rauhassa.

Vierailija

En syyllistä pulloruokittujen lasten äitejä, enkä heitä, joiden lapsi on tyytyväinen, vaikka imettäisi 3-4 tunnin välein. Halusin vain kertoa, että joidenkin vaatimukset olla imettämättä julkisesti ovat mielestäni yliampuvia. Imetys on myös osa vuorovaikutusta vauvani kanssa, joten tilanteet tulevat eteen yllättävän nopeastikin paikkaan katsomatta.

Olen täysimettänyt kaikki kolme lastani ja tiedän, että toinen vauva tarvitsee enemmän rauhaa kuin toinen. Joskus kuitenkin on aiheellista liikkua kodin ulkopuolella pienenkin vauvan kanssa ja siihen on hyvä totuttaa sopivin annoksin. Jos vauva itkisi esim pelko/hätäitkua, niin toki välttelisin julkisia menojani, mutta siitä ei nyt siis ole kyse tässä. Olen kyllä malttanut pesiä aivan pienen vauvan kanssa kotonakin. Minulta ei myöskään onnistu maidon lypsäminen (vain 25 ml jos imetään toista rintaa ja samalla lypsän koneella tai käsin), joten vauva kulkee ruokansa kanssa yhtä matkaa.

ap

Vierailija

Itse olen oman lapseni täysimettänyt. Julkisilla paikoilla olen kuitenkin mennyt aina suojaan tai vähintään peittänyt etumukseni niin, ettei mitään ole näkynyt. Koskaan ei ole ollut tarvetta tehdä asiasta sen suurempaa numeroa tai syyllistää pullovauvojen äitejä.

Siksi toisekseen en minä usko, että se jos julkinen imetys ärsyttää on mikään synonyymi sille, ettei tise ole imettänyt.

Lopetetaan tää jo ja keskitytään vaikka Yellowstoneen ;)

Vierailija

EIkö sille lapselle olisi tärkeää saada kasvaa ja kehittyä rauhassa? Kahviloiden kilinä ja kolina ja vieraiden ihmisten hälinä häiritsevät pienen lapsen hermoston kehitystä. Vaikutus on ihan sama kuin jos istuttaisi vuorokauden ympäri katsomassa telkkaria!

Imettäminen on ihan luonnollinen asia, mutta luulen, että vauvasi tiheä imetystarve johtuu osin juuri siitä, että hän ei saa rauhoittua rauhassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat