Mikä väri sopii limen kanssa lastenhuoneeseen??

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

kirkkaanpunainen - vastaväri, siis. Mielettömän kivan näköinen valkoisen seurana! Näin siis meillä.

Voisin kuvitella, että hieman omenainen lime, ruskean sävyt ja turkoosi on aika kiva yhdistelmä.

Vierailija

mun mielestä keltainen ja sininen on pois muodista...

Voi näitä värien kuvailuja, vaalean ohran keltainen, miten kaupunkilaiset edes tietää minkä väristä ohra on...hehe.

Vaatekatalogeihinkin ne keksii aina vaan kummallisempia värejä...

Lainaus:

Meillä on toinen huone vaalean ohran keltainen ja toinen vihreä sävyinen. Keltaisessa on sininen tehoväri ja vihreässä punainen. Kalusteet on molemmissa valkoiset.

Vierailija

voi halutessaan hankkia vain helposti uusittavat (edulliset) yksityiskohdat sitä ja muut, pidempiaikaiseen käyttöön tarkoitetut asiat jotain hillitympää, klassisempaa väritystä. Esimerkiksi jos ostaa keskihintaisen maton, se voisi olla jotain mihin ei ehkä kyllästy yhtä helposti, ellei tuo lime oli erityisen tärkeä ja rakas väri sinulle, sellainen, jota jaksat katsella seuraavat kymmenen vuotta.

Verhot, tyynyt ja petivaatteet on helpompi vaihtaa - verhot tosin ovat hallitseva elementti huoneessa, joten valitsisin siihen jonkin vaalean ja neutraalin värin, josta alo kuultaa pehmeästi läpi. Koska lasten huoneessa on paljon pikkusälää, valitisisin yksivärisiä kankaita, joissa voi kyllä pinnassa olla jonkinlaista struktuuria (kudottu vaikka erivahvuisilla langoilla tai käytetty useampaa materiaalia yhdessä).

Vierailija

sitä ympäröivään seinään (muodoltaan ja massaltaan - visuaalinen paino). Jonnekin sopii laskosverhot paremmin, jonnekin sivuverho tai kaksi. Meillä on yksi sivuverho (ikkuna huoneen toisessa laidassa) eikä siinä ole lapsi koskaan kiipeillyt neljän elinvuotensa aikana.

Jos verhossa on kuosi eli kuvio, kannattaa miettiä, sopiiko se laskosverhon muotoon - ettei kuvio ole liian raskas tms. Kannattaa miettiä myös kankaan kontrastiikkuutta, jos siinä on kahta väriä - jos valööriero on suuri (tumma-vaalea), kuvion ja pohjan suhde korostuu ja saattaa tehdä kankaan levottoman näköiseksi. Jos haluat pehmeämmän vaikutelman, hanki kangas, jossa sävyero ei ole kovin jyrkkä.

Makuasioita.

Vierailija

että tyttö saisi liilaa ja poika vihreää?

Ja pitkät verhot on huono idea lastenhuoneessa. Niissä riiputaan ja kiivetään kuitenkin. Eli laskosverho tai sitten kappa ja sälekaihdin.

Vierailija

Meillä on toinen huone vaalean ohran keltainen ja toinen vihreä sävyinen. Keltaisessa on sininen tehoväri ja vihreässä punainen. Kalusteet on molemmissa valkoiset.

Vierailija

Kyllä mullakin limeä löytyy, yhdistettynä ruskean eri sävyihin, keltaiseen ja valkoiseen. Tiedä sitten olenko jo muodista jäljessä, todennäköisesti. Mutta minä tykkään ainakin vielä.

t. 12

Lainaus:

viime vuosien trendiväri. ,

Ja kyllä minä olen ihan urbaani ja tiedän, minkä värinen on ohra...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat