Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cipramilin käyttäjät (sivuoireista)?

Vierailija

Sain tänään ensimmäisen kerran elämässäni mielialalääkkeet, lääke on Cipramil. Lääkäri kertoili sivuoireista ja myös apteekissa niistä mainitsivat. Nyt sitten mietinkin että millaset oireet noista sitten tuleekaan?

Ahdistukseen määrättiin ne ja inhottaviin pelkotiloihin. Lääkäri sanoi että ahdistus saattaa kasvaa lääkkeen alkuvaiheessa ja silloin voi lisäksi ottaa rauhoittavia. :O Kuinka paljon se ahdistus sitten voi kasvaa?

Nyt siis ihan omia kokemuksia kyselen; millaiseksi olette kokeneet ko. lääkkeen ja onko auttanut?

Kiitos vastauksista...

Kommentit (10)

Vierailija

Itselleni ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Ainoa mitä tapahtui oli valtava ahdistuksen lisääntyminen kun unohdin ottaa lääkkeet kesälomalle mukaan ja olin pari viikkoa ilman. Sivuvaikutusten pitäisi tasoittua muutamassa viikossa jos edes niitä saat.

Toivottavasti olosi helpottuu ja saat lääkkeistä avun ;)

Vierailija

sitä kesti pari vkoa, ja senkin jälkeen vielä tuli ajoittain. Minulla se oli tosi pahaa, ikinä ollut niin kamalaa oloa. Nyt ei niinkään enään, mutta luultavasti lääkkeen vaihto edessä kun ei ole kunnolla auttaneet. Toivon että löytyy oikea lääke tää on tosi masentavaa kun ei oo lääkkeet auttaneet.

Vierailija

Mulla oli Cipramilin aloittamisen jälkeen 2 vkoa sivuoireita, ahdistus voimistui. Ei muuta. Alkuannostus oli 20 mg, myöhemmin nostettiin 30:een. Annostuksen muutos ei tuottanut oireita. Söin aluksi Cipramilia ja vaihdoin sitten Sepramiin, ihan rahasyistä. Söin niitä runsaat neljä vuotta ja olin samaan aikaan terapiassa. Sairastin masennusta (joo, tiedän, off topic).

Omat kokemukseni noista kahdesta lääkkeestä ovat erittäin hyvät. Mitä olen muilta kuullut niin sivuoireet voivat olla tosi pitkälliset tai sitten olemattomat. Mutta kun jaksaa niiden kanssa sinnitellä, sitten alkaa auttaa.

Vierailija

Ekalla kerralla ne väsytti 2-3 viikkoa ja tuli ihan alkuillasta sellaisia totaalisen väsymyksen tuntemuksia, sekä ahdisti vähän enemmän. 3-4 viikon jälkeen alkoi homma luistaa ja olo normalisoitui, eli siis tuntui vapautuneen normaalilta ennen käyttöä olleeseen verrattuna.

Nyt tokalla kerralla ei ole väsyttänyt niin paljoa, mutta ahdistusta on esiintynyt. Nyt on ollut käytössä kohta 4 viikkoa.

En osaa sanoa, paljonko ahdistus voi kasvaa. Mulla se ei mitenkään kauhean paha ole ollut. Oikeastaan riittävä lepo, rauha ja nukkuminen auttoi mua tolla ekalla kerralla ne ekat viikot.

Uusimmat

Suosituimmat