Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä UNELMIA teillä yli kolmekymppisillä on?

Vierailija

Itse huomasin äskettäin, etten ole kymmeneen vuoteen unelmoinut sen kummemmin mistään, vaan käytännön perheenperustustoimet ovat päässeet sitomaan ajatukset ihan tyystin. Nyt kun "sain tehtyä" lapsiluvun täyteen, mielessä on alkanut liikkua kaikenlaisia haaveita. Pitäisi päästä opiskelemaan ja perustaa oma yritys ym.

Ihanaa pitkästä aikaa huomata vaivihkaa suunnittelevansa kaikenlaista. Ei se elämä vielä ollutkaan siinä. :)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Ja haaveena on, että elämä jatkuisi suurinpiirtein samanlaisena kuin nyt. Yhdessä ollaan oltu 16vuotta ja nyt tuntuu, että elämme yhteiselomme parasta aikaa.

Miehellä tosin uuden yrityksen ostohaaveita mutta uskoisin, että kun/ jos se toteutuu, niin elämämme ei silti muutu siitä paljoa. Taloudellinen tilanne varmaan tosin parantuu, vaikka huono se ei ole nytkään :)!

Vierailija

Onhan näitä, toinen lapsi. Isompi asuntokin paremmalla paikalla.

Saada seurata lapsen/lasten kasvua.

Kirjan kirjoittaminen mullakin on mielessä ollut.

Uusi duunikin, no se ei ehkä niin unelma ole, vaan ihan realistinen tavoite.

Reissattu ollaan paljon aina, joten se on ihan normaalia. Mutta jos lähdettisiin vaikka jonnekin Aasiaan muutamaksi vuodeksi asumaan ja töihin.

Vierailija

Onpa taas kysymys! Ihan kuin sitä pitäisi heittää se lusikka nurkkaan, kun täyttää 30 vuotta: elämä ohi.

Olen aina haaveillut paljon ja myös sitten toteuttanut niitä haaveita. Perhe, omakotitalo, parempi työ, matkustus, parempi auto, jne. Tavoitteet kasvavat koko ajan sitä myöten, kun niitä on saavutettu.

Tällä hetkellä haaveilen matkasta Kreikkaan kesällä. Haaveilen, että ensi vuonna olisi varaa matkustaa koko perheen voimin Mauritiukselle. Haaveilen, että pysymme kaikki terveinä ja että parisuhteemme pysyy yhtä hyvänä kuin se nyt on.

Elämähän on pelkkää haaveilua ja niiden haaveiden toteuttamista, eihän tätä muuten jaksaisi!

Vierailija

niin ei minulla mitään suurempia haaveita enää ole toteutumatta. Lainatakseni erään laulun sanoja "sain enemmän kuin ansaitsin"...

Olen kiitollinen perheestäni ja siitä, että saamme elää yhdessä. Ja että isovanhemmat saavat olla mukana lastemme elämässä.

Moni asia olisi hieno ja kiva (taloudellisia juttuja), mutta en kutsuisi niitä haaveiksi, jotka haluan toteuttaa.

Haaveilen, että elämä jatkuisi tällä kokoonpanolla vielä kauan. Ikää minulla 37v.

Vierailija

Lainaus:

Minä elän unelmaani:)

Haaveiltiin muutosta ulkomaille ja täällä auringon alla ollaan jo neljättä vuotta.

Missä asutte :)?

Meillä työ tulee määräämään, että mihin voidaan muuttaa.. Haluaisin siis muttaa myös lämpimään maahan!

Vierailija

Minulla on kerran jo ollut kaikki se mistä olin ikinä haaveillut, mutta sitten se otettiin minulta pois ja olen nyt taas saanut kaiken haaveilemani takaisin ja vähän enemmänkin. Eli varsinaisesti olen täysin tyytyväinen siihen mitä minulla on ja mikä parasta koen, että minun onneni tulee minusta sisältäpäin ja siihen ei voi oikeastaan hirveän pahasti mitkään ulkopuoliset seikat vaikuttaa. Okei, no jos rakkaat sairastuu tms, niin vaikuttaahan se toki minunkin onneeni, mutta jos onni koostuu pienistä asioista, kuten kupista kahvia ja korvapuustista, niin luulen, että elämän viime metreille asti siitä voidaan läheisten kanssa nauttia.

Haaveita kuitenkin on ja itse luokittelisin ne kolmeen luokaan: 1) oman itsen vallassa olemattomat, 2) asiat, joihin voin itse vaikuttaa ja 3) asiat, jotka ovat lipuneet mahdollisuuksien ulkopuolelle.

1) kategoriaan voisin laittaa mm. sen, että saisin vanheta mieheni kanssa ja istua joku päivä kiikkustuolissa ja ettei tarvitsisi mitään ikäviä sairauksia, katastrofeja (Yellowstone, meteoriitti, sodat tms.) kohdata

2) asioita, joita voisin itse saavuttaa opiskelemalla, tekemällä töitä asioiden eteen ja hankkimalla rahaa, kuten vaikka itseni kehittäminen, oman älyn käyttäminen vapaa-ajallakin, läheisten ihmisten kanssa vietetty aika, eläkepäiviä varten voisin säästää 350t pääoman ja vaatimaton mökki takkatulineen ja eräs "harraste" tai kesäauto olisi mukavia

3) adoptio

Vierailija

Ihana ihminen, tullaan hyvin toimeen, komea, varakas... Haaveilen parisuhteesta, ja siitä että se on niin täydellinen kuin tuntuu olevan. Ikuisena pessimistinä odotan koko ajan jonkun kamalan luurangon hyppäävän kaapista. Ehkä uskallan jopa rakastua uudestaan...

Vierailija

Ammattikirjailijaksi en kuitenkaan halua.

Toinen unelma: oppia soittamaan kunnolla tiettyä instrumenttia.

Kolmas unelma: olla onnellinen 50-vuotiaana kun nuorin lapsi täyttää 18.

Vierailija

Nyt 31-vuotiaana minulla vihdoin pitkän tien jälkeen on kolme lasta joten uudet unelmat ovat vallanneet pään: haluan oman hevostilan. No, ei totaalisen realistinen unelma, mutta ihan toteuttamiskelpoinen -joskus. Lähempänä toteutumista on toinen unelmani -haluan matkustaa jonnekin lämpimään!

Vierailija

Realistisempina haaveina ovat mielenkiintoinen uusi työpaikka (opiskelen vielä vuoden ja ehkä sitten?), ja matkustelu (se on intohimoni, mutta rahat ei riitä).

Vierailija

Eli:

- neljäs lapsi

- opiskelu uuteen ammattiin (en vieläkään tiedä mikä musta tulee isona )

- yksityislentäjän lupakirja

- latinan opiskelu omaksi iloksi

- muutto takaisin Lappiin ja oman yrityksen perustaminen, tästä haaveilee mieskin

Vierailija

Ei oo haaveita. Kaikki on saavutettu.

Mut enpä oo tyytyväinen, onnellinen.

Haaveet liittyy lähitulevaisuuteen.

Että perhe pysyisi kasassa ja työpaikka pysyisi ja lapset olisi terveitä. Ja että tästä kaikesta olisi aikaa nauttia. Ja että ei ajoittain tekis niin kovasti mieli heittää pyyhe naulaan ja karata johonkin pois ja aloittaa mies-talo-lapset-puutarha-unelma alusta vähän toisin nuotein. Tai vaikka jättää ne lisälapsetkin hankkimati ja matkustella vaan ja olis aina lämmin ja aurinko paistaisi...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat