Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion kasvattaa jo toisen lapsen purkkiruualla, korvikkeella ja kertakäyttövaipoilla

Vierailija

enkä tunne ollenkaan häpeää siinä asiassa. Rahaa tosin jäisi varmaan enemmän omaan käyttöön jos imettäisin ja tekisin soseet itse, mutta en kerta kaikkiaan viitsi vaivaantua.

Ja kestovaippoja en ala pesemään. Ympäristö tuhoutuu kumminkin kun ydintalvi tulee

Kommentit (14)

Vierailija

imetän, teen kotiruokaa ja käytän kestoja. kierrätän ja olen kasvissyöjä (sis.maitotuotteet + kanamuna) enkä todellakaan pidä itseäni minään viherhörhönä. en tiedä mikä tekee "hörhön", mutta omalla järjellä ajatteleminen ja asioiden tekeminen, niinkuin hyväksi näkee, ei minusta ainakaan.

harvemmin täällä kaupunkilaisia snobeja haukutaan. ääripäät on ääripäitä, mutta suurin osa kuitenkin soveltaa elämässään niin vihreitä arvoja kuin kaupallisiakin arvoja. vaikka osan tekee vihreiden arvojen mukaan ei se tee kenestäkään hörhöä tai jos kaupallinen kaupinkilaiselämä tuntuu enemmän omalta, ei silti voi sanoa snobiksi (vai mitä nimitystä yli kaupungistuneisista ihmisistä nyt käytetäänkään)

Vierailija

Lapset kyllä kasvaa ja niille saa vääntää ruokaa kokoajan. Ei ole muistikuvassa enään korvikkeet ja piltti soseet. Ruokaa, ruokaa huutavat lapset 5v. ja 7v. Poikia ovat ja syövät paljon.

Vierailija

mitenkään onnistu. Tilaan kaikki kamat uutena postimyynnistä suoraan kotiovelle, kun en jaksa postiinkaan kahden kakaran kanssa raahautua.

Vierailija

imettää vaikka ei oikein onnistunut. Tuloksena se, että imetys vei aina vähintään tunnin ja seuraavan tunnin kuluttua vauvalla oli taas nälkä.

Ja kun kiinteät alkoi, niin tein kaikki soseet itse ja vauva sylki ne ulos. Kun joskus oltiin jossain reissussa, niin söi tyytyväisenä kaupan sileitä soseita.

Toisen kanssa olin jo viisaampi: Ei kertakaikkiaan ollut aikaa käyttää puolta päivästä imettämiseen, joten oli pakko antaa maito pullosta. Ja soseita en edes yrittänyt tarjota kotona tehtyjä vaan ostin kaiken kaupasta.

Ja kertakäyttövaippoja en ole koskaan edes harkinnut. En edes sen esikoisen kanssa :-)

Tämän tulevan kolmannen kanssa meinaan tehdä ihan samoin kuin tuon toisen kanssa. Minulla menee jo ihan tarpeeksi aikaa oman ja isompien lasten ruoan tekoon. En todellakaan meinaa mitään soseita alkaa itse vääntämään.

Vierailija

Imettäisin kyllä mielelläni, mutta lääkitykseni estää sen.

Soseitakin tekisin itse, jos muksu niitä söisi. Esikoinen oli sihtikukku ja yrjösi aina kaikki itse tehdyt ruoat. Vaan purkissa oli neidille tarpeaksi sileetä ruokaa.

Ja kestovaippoja en vaan jaksa käyttää. JOtenkin se ajatus kestoista ällöttää vaikka ei pitäisi...

Vierailija

oliks tässä joku pointti vai ainoana tarkoituksena yrittää provosoida joku vastapuoleksi? Köyhää. Olet vapaa toimimaan juuri niin kuin itse parhaimmaksi näet.

Vierailija

haluaisin kyllä.

Mutta toisaalta ahdistuisin ja joutuisin syömään entistä enemmän lääkkeitä jos tietäisin että jonkun ihmisen ravinnonsaanti on ainoastaan minun tissieni varassa.

Mulle sopii vallan mainiosti että pääsen heti synnäriltä päästyäni vaikka päiväksi kaupungille, kun isä ruokkii vauvan pullosta.

Uusimmat

Suosituimmat