Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Projektipäälliköt HOX!!!

Vierailija

Auttakaahan pikkuisen. Sain isohkon projektin (n200t€) vetovastuun itselleni ja nyt pitäisi käydä läpi palkkaneuvottelut. En vaan osaa hinnoitella itseäni.

Alan työtehtäviä yht 3v, tässä työssä asiantuntijana 1v. Koulutus: yhteiskuntatieteiden kandidaatti (opinnot jäivät kesken kun pääsin oman alani työpaikkaan).

En toimi esimiesasemassa, mutta projektissa minulla on oma tiimi, joka vastuussa minulle (minulla ts työnjohdollinen vastuu). Tehtävä vaatii myös myyntihenkisyyttä ja asiakkaasta huolehtimista.

Mitä kehtaan pyytää? Samassa yrityksessä yli 10v alan kokemusta omaava MIES samalla nimikkeellä samantasoisissa ja isommissa projekteissa ansaitsee 5000€/kk (koulutus ei insinööri vaan siitä alempi - teknikko muistaakseni)

Kommentit (13)

Vierailija

tuo 200 k€ projekti on niin piene, että ei sitä oikeasti voi edes kunnolla projektiksi sanoa.

Vaativaa asiantuntemusta vaativia projekteja joissa itse olen ollut mukana joko hinnoittelemassa tai vetämässä, niin tuo kattaa vuodeksi yhden henkilön kustannukset matkakuluineen jne. toki projektista riippuen.

Myönnän toki että kalleimmat projektini ovat olleet 50 000 000 € luokkaa ja ovat ihan eri luokkaa ja vaativat oleellisesti vaativampaa osaamista, osaamista jonka kustannukset ovat päällikkötasolla 200 000 €/vuosi.

200 000 € projektit ovat lähinnä harjoitustöitä, jotka pitää tehdä yliopistossa ennen kuin tulee työmarkkinoille.

8

Vierailija

Pari samanaikaista projektia (mutta pienempiä kuin sinulla). Ei myöskään esimiesasemaan, mutta tietynlainen työnjohdollinen vastuu kolmen hengen tiimistä.

Minulla on alan työkokemusta 7v ja olen korkeakouluopinnot suorittanut.

Palkka tällä hetkellä 4250E/kk.

Vierailija

Mä oletan, että olet tietotekniikassa ja silloin mäkin ehkä pyytäisin tuon neljä. Ja samaa mieltä, ei toi esimerkiksi softaprojektiksikaan ole mikään valtava, vaikka siinä olisi vain työ mukana.

Mutta jos sulla on vakiduuni, niin totta kai kantsii pyytää palkkaa niin paljon kuin kehtaa. Naisethan nyt yleensä pyytää liian vähän.

ja kokeneen ilmainen tippi: asiantuntijat arvioi aina työmäärät liian pieniksi.

Vierailija

Kunnilla, valtiolla ja kaupan alan yrityksissä palkat alhaisempia. Teknologiapuolelle ja tuotannossa korkeampia.

Itse olen projektipäällikkö, insinööri ja projektien koko noin 1-2 ME. Palkka surkeasti vähän päälle kolme tonnia...

Vierailija

jolla o yli 10 v kokemusta samantyyppisistä tehtävistä.

Muuten en osaa sanoa, kun et kerro edes, että millä alalla työskentelet tai minkälaisesta projektista on kyse.

Opitko hommassa jotain uutta/karttuuko sinulla oma osaaminen vai hyötyykö yritys sinun ammattitaidosta vai näiden yhdistelmä? Myös aika vaikuttaa aika paljon, siis yleinen taloudellinen tilanne, siihen minkälaista palkkaa ja palkkapyyntöjä pidetään kohtuullisina. Tosink kaikissa tilanteissa palkkojen pitäisi kestää vertailu yrityksen sisällä (toki näin ei aina ole).

Vierailija

että koska kolutuskin on kesken ja kkokemusta tuon verran, niin 3750 taitaa olla kyllä yläkanttiin.

Oleellista tässä sinun kysymyksessäsi on, että miksi tuollainen teknikko on työmaalla ollenkaan. Kortistoon tuollainen roisto, ryöväämästä koulutettujen työtehtäviä ja painamasta yritysten tuloskuntoa alaspäin.

Vierailija

Työstä on vaikea kertoa paljastamatta liikaa. Ikävä kyllä. Mielestäni kaikki tärkein tuli jo mainituksi.

Itse opin uutta päivittäin, eikä se tilanne muutu kokemuksen myötä. Jokainen asiakas on ainutlaatuinen ja palvelut joita tuotamme räätälöidään asiakkaille sopivaksi. Olen alani asiantuntijatehtävässä = yritys hyötyy minusta.

Ap

Lainaus:

jolla o yli 10 v kokemusta samantyyppisistä tehtävistä.

Muuten en osaa sanoa, kun et kerro edes, että millä alalla työskentelet tai minkälaisesta projektista on kyse.

Opitko hommassa jotain uutta/karttuuko sinulla oma osaaminen vai hyötyykö yritys sinun ammattitaidosta vai näiden yhdistelmä? Myös aika vaikuttaa aika paljon, siis yleinen taloudellinen tilanne, siihen minkälaista palkkaa ja palkkapyyntöjä pidetään kohtuullisina. Tosink kaikissa tilanteissa palkkojen pitäisi kestää vertailu yrityksen sisällä (toki näin ei aina ole).

Vierailija

teknikon koulutuksella 5000 €/kk ja projektit lasketaan sadoissa tuhansissa. Siinä on teknikolle puolet liikaa.

Maisterille ohjeeksi, että tästä on hyvä aloittaa, mutta pyri oikeasti sen teknikon esimeheksi, tehtyäsi muutama projekti ja pyydä palkkaa .... niinpä tekisi mieli sanoa että tuplasti, eli 10 000 €/kk, mutta se olisi liikaa, vaikka kohtuullinen korvaus suhteessa teknikko kaveriin.

Teknikolta pois 50 % palkasta ja voisit pyytää noin 4250 €/kk. Tuo palkka siis kun olet teknikon esimies. Tällä hetkellä ehkä 3750 €/kk olisi OK.

Vierailija

En odottanut väittelyä siitä mikä on suuri projekti. Minun yrityksessäni alle 100k€ projektit on pieniä. Oma projektini luokitellaan nippanappa sinne isompien projektien puolelle. Tätä pienemmät on keskisuuria. Meillä harvemmin projektit kestävät yli vuotta. Yleensä isomman projektin ohella on monta pienempää asiakasta hoidettavana. Niin minullakin.

Hassua ettei kukaan kysynyt paljonko nyt ansaitsen. Se jääköön salaisuudeksi. Sain vastaukseni ja pyydän 4000€/kk.

Vierailija

Siis eihän se ole mitenkään iso projekti. 200 000 Euroa vastaa noin 3000 tuntia työtä, jonka tekee kaksi vuodessa. Se ei tosiaan ole paljoa, käytännössä vuoden projektissa työskentelisi projektipäällikkö ja yksi toinen. Mulla on töissä projektien koko tuota luokkaa ja vedän 3-4 tuon kokoista projektia rinnakkain ja olen ihan pienistä pienin projektipäällikkö.

Uusimmat

Suosituimmat