Imetys ja laihdutus?

Vierailija

Päätin niin monen muun kanssa ottaa alkuvuodesta itseäni niskasta kiinni ja nostaa kuntoa+laihtua.

Ruokavaliota olen muokannut niin, että makean olen jättänyt toistaiseksi kokonaan pois ja rasvankäyttöä vähentänyt, tyyliin metwurstin sijaan kinkkua yms.

Syön usein pieniä annoksia, vaikka silti tuntuu että nälkä vaivaa..

Reippailun olen aloittanut tunnin hiki-vaunulenkeillä.

Kysynkin nyt että haittaako - tai vaarantaako ym.mahdollisesti täysimetyksen, vauva nyt 3.5kk, mutta puolivuotiaaksi olisi tarkoitus täysimettää?

Kiitos jos joku jakaa tietonsa ja kokemuksensa aiheesta!

Kommentit (1)

Vierailija

niinpä googletin, ja imetystukilistalla oli asiasta juttuja, paljon muualtakin löytyi.

Itse olen 2 krt imettänyt yli vuoden. Ekalla kertaa söin mitä sattuu ja paino pysyi samana koko imetysajan. Sitten paino putosi helpolla laihdutuksella :) Tokalla kertaa pidin 4 kk laihdutus-spurtin kun imetin, vauva oli silloin 9 kk. Ei vaikuttanut maitomäärään mitenkään.

Nyt kolmannen kohdalla en jaksa tätä raskauslöllöä, joten olen jättänyt herkut tosi vähälle, ja syön vain sen mikä on tarvis. Vauva on 1 kk.

Suurin pelko tässä imetysajan laihdutuksessa on se, että maitoon liukenisi myrkkyjä jotka ovat varastoituneet äitiin. No, koska mulla kilot kertyivät raskausaikana, on läskit aikas tuoretta :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat