Paljonko saisit rahaa jos miehesi kuolisi? (ov)

Vierailija

Eli minkä kokoinen henkivakuutus miehelläsi on.

Entä paljonko miehesi saisi rahaa jos sinä kuolisit?

Meillä minä saisin 120 000 euroa, mutta mies ei saisi mitään jos minä kuolisin. (Tosin sillä kyllä pienenisi menot huomattavasti, hahaa.)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

vaikka siitä ei välttämättä moni ole tietoinenkaan. eli lähes kaikilla työssäkäyvillä on työnantajan kautta ryhmähenkivakuutus, josta kuolemantapauksen sattuessa maksetaan ihan kunnon korvaus leskelle ja lapsille.

Vierailija

- kyllä tuo tieto ainakin minulle on aika olennainen, koska olen useamman lapsen kotiäitinä ja meillä on iso asuntolaina. Hyvähän se on tietää miten toimia ja miten tulee toimeen jos puoliso kuolee (ainakin niissä tapauksissa, joissa mies on näin selkeästi perheen elättäjä kuin meillä).

Vierailija

Meilläkin on pariturva, eli jos molemmat kuolisimme, saisivat lapset tuon summan yhteensä. Jos vain mies kuolisi, saisin minä tuon summan ja taas toisin päin.

Lisäksi saisin miehen työnantajan kautta ryhmähenkivakuutuksesta n. 25000 e.

Meillä henkivakuutus on lainaturva, eli meillä ei pankin kautta saanut varsinaista lainaturvaa (Handelsbanken).

Vierailija

Miehelläni ei ole omaa henkivakuutusta, mutta työpaikan kautta on varmaan joku ryhmähenkivakuutus.

Minullakaan ei ole henkivakuutusta. Asuntolainassa on molemmilla jokin vakuutus, mutta summia en kyllä yhtään muista.

Vierailija

ainakin 105 000 e asuntolainaa maksettaisiin lainaturvalla. Sen lisäksi eläkevakuutussäästöt (yksityisen). Tuskin muuta. En halua edes ajatella.

Vierailija

Mies ja hänen firmansa olisi pakko panna konkurssiin, koska hänellä on isot velat. Avioehto takaa, että minun omaisuuttani ei tarvitsisi myydä. Tulisin käytännössä paremmin toimeen, kun minun ei enää tarvitsisi sponsoroida häntä. Kotimme ja kaikki sen irtaimisto ovat minun, joten sikäli kaikki jatkuisi ennallaan materiaalisesti.

Vierailija

En tiiä sitten onko lapsen isällä semmosta vakuutusta, jossa lapsi olis edunsaaja. Eihän ne rahat tietenkään minun olis, mutta helpottais huomattavasti mun osuutta lapsen elatusta viimestään sitten kun se lähtee opiskelemaan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat