Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi käytätte valmiiksi marinoituja lihoja?

Vierailija

Eikö tunnu hullulta ostaa 400g "lihaa" tietäen, että siinä on vain 300g lihaa ja loput ällöttävää keinolitkua, natriumgutamaattia ja keinotekoisia aromeja ynnä muuta sontaa? Miten saatatte syödä ja tarjota lapsille?

Kommentit (4)

Vierailija

Jos marinoitujen broilersuikaleiden kilohinta on 8€, niin satte sillä 8€:lla 700g lihaa ja 300g marinaadia. Jos taas ostatte marinoimatonta lihaa 11€ kilohinnalla, niin satte saman lihamäärän (700g) 7,70€:lla. Mausteet löytyy kaapista, niihin ei yhtä ruokakertaa varten montaa senttiä kulu.

Eli hinta ei ole hyvä syy...

Vierailija

Jossain vaiheessa olen ostanut niitä kun ei ole muuta ollut ja sitten pessyt. Sitä epämääräistä makua jää kuitenkin aina. Haluan itse päättää miltä laittamani ruoka maistuu enkä halua siihen mitään elintarvike-oranssia!

Vierailija

Useimmiten se on marinoitua.

Pyyhin liiemmät marinadit pois fileiden päältä, eikä mua haittaa jos se marinadi vähän maistuu (paitsi että jotkut merkit on kyllä kamalia, ja hunajamarinoitu on karseaa melkeinpä aina). Ei sitä sentään neljännestä paketin painosta ole. Ehkä jossain suikaleissa voi ollakin, mutta niitä en harrasta.

Joskus olen ostanut -50% lapuilla varustettuja valmiita naudan pihvejä ja pessyt ne ihan vedellä, sillä pihvi on kyllä tuote jossa marinadi on ikävä lisä.

Uusimmat

Suosituimmat