Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä lapsia 11 ja heistä kuudella on isänsä tavoin ruskeat silmät. Lisäksi kahdella on sellaiset "välimallin" silmät, siis periaatteessa siniset, mutta niissä on aavistus ruskeaa.

Sivut

Kommentit (46)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yhdellä on tummanruskeat, yhdellä vihreän-siniharmaat, joissa myös ruskeaa, melko hassunväriset, ja muuttuu vieläkin, vaikka ikää kohta 4, yhdellä on siniharmaat kuten minulla. Isällä siis ruskeanvihreät.

Saa nähdä muuttuuko nuorimalla vielä, ikää nyt reilu 1v

Miehellä on vihreät, hänen vanhemmillaan siniset ja vihreät.

Minulla on vihertävänharmaat, vanhemmillani ja veljelläni harmaat.

Silti kuopuksemme silmät ovat enemmän ruskeat kuin vihreät.

Esikoisen silmät ovat vihreät.

ja itse olen todella vaalea sinisilmäinen.

poika iholtaan tummempi ja hiukset tummat mutta silmät vaalean vihreän, ruskean, keltaiset. pitkään oli tumman harmaat mutta nyt sellaiset haalean väriset. todella erikoiset tuuheiden mustien ripsien kanssa.

Meillä ollaan sinisilmäisiä kaikki, mutta äidin puolella isovanhempani olivat molemmat ruskeasilmäisiä. Lapsista 4/5 oli/on ruskeasilmäisiä, äitini on se ainut sinisilmäinen. Olemme nauraneetkin, että loppui värit kesken, kun ei nuorimmalle riittänyt... =)

Ulkomaalaiset ruskeasilmäiset esimerkiksi, joilla on pelkkiä ruskeita silmiä useassa sukupolvessa, saavat yleensä vain ruskeasilmäisiä lapsia suomalaisen vaaleasilmäisen kanssa lapsia tehdessään.

Kun taas suomalaiset ruskeasilmäiset ovat yleensä kovin "hatarasti" ruskeasilmäisiä, eli heillä on suvussaan myös paljon sini-, vihreä- ja harmaasilmäisiä. Ja siksi suomalaisten ruskeasilmäisten lapsista ainakin noin puolet (omasta kokemuksesta yli puolet) on jotain muuta kuin ruskeasilmäisiä.

Poikkeuksia tietysti on, tämä oli tällainen yleistys.

eikä esim sellaisissa maissa kuten Kiina, Japani jne, ja jopa sellaisissa maissa kuin vaikka Bolivia (alkuperäinen väestö) kauheasti muita kuin ruskeita silmiä esiinny. maissa kuten vaikka Afganistan, Egypti ja Lähi-Idän maat on jo selvästi muitakin kuin ruskeasilmäisiä, mutta edelleen ovat selvästi harvinaisempia kuin ruskeasilmäiset.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat