Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet äidistä, joka ei halua osallistua mihinkään mammakerhoihin ja tapaamisiin

Vierailija

Itselläni oli se tilanne toisen synnytyksen jälkeen.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ei mulla nyt niin hirveästi äitikavereitakaan ole, mutta en vain ole jaksanut lähteä kerhoilemaan. Olisko se tarpeen? Pelottaa kun en kuitenkaan tunne siellä ketään enkä osaa jutella vieraiden kanssa.

Onneksi on kuitenkin pari ystävää ettei ihan mökkihöperöksi tartte tulla. :)

Vierailija

Ei olisi vähempää voinut kiinnostaa. Tekemistä ja kavereita on aina riittännyt. Isompien lasten kavereiden vanhempiin on kyllä kerennyt tutustua myöhemminkin. En ole jaksannut ottaa paineita kerhoista.

T:5*äippä

Vierailija

Oon jo pitkään ajatellu että mussa on jotain pahasti vialla kun perhekahviloihin ja -kerhoihin meneminen tuntuu supervastenmieliseltä ajatukselta. Oon ihan varma että kun astun sisään, mammarinki tuijottaa mua pitkin nenänvarttaan ja jatkaa sitten omia juttujaan. Pelkään että tuntisin itseni täysin ulkopuoliseksi.

Vierailija

itse en ole koskaan minkäänlaisissa perhekerhoissa lapseni kanssa käynyt, enkä ole edes ajatellut että siitä pitäisi olla jotain mieltä?!

Miksi jotain kiinnostaisi käynkö kerhoissa vai en?

Tapaamme ystävien kanssa ja tuttavien, joten en ihan erakko ole.

Vierailija

Mielummin kotona omissa oloissaan kun niissä mammakerhoissa ynm. tapaamisissa omissa oloissaan. Yleensä näihin mennään jo jonkun tutun kanssa tai sieltä tunnetaan useampikin. Tai jopa kaikki muut tuntee entuudestaan toisensa. Asun aika pienellä paikkakunnalla ja olen tänne aikuisena muuttanut. Kyllähän nuo mammat tuntee toisensa jo kouluajoilta.

Kai ulkomuotoni on luontaan poistyöntävä tai jotain, mutta ei kukaan ala keskustelemaan kanssani yrityksistä huolimatta. Katsotaan vaan kieroon tai vastataan jotain vaivautuneena. En oikein osaa isossa porukassa avata suutani, kun tuntuu ettei kukaan kuitenkaan kuuntele.

Vierailija

Että hänellä on muita ystäviä niin paljon,ettei jaksa kerhot kiinnostaa. Tai sitten on vain niin ulkopuolinen olo (niinkuin tällä äidillä) niissä,ettei huvita mennä sinne tuppisuuna toisten juttuja mennä kuuntelemaan...

Vierailija

ei vois pahemmin piinata ku laittaa johonkin tollaseen mammakerhoon! Oiken ahdistaa ajatus moisesta. En silti nyhjää yksikseni kotona ja sosiaalista elämää on aivan riittämiin.

Vierailija

En ole itsekään kerhomamma-tyyppiä. Vauvauinnissa käyn ja jossain muskarissa ja jumpassa voisin käydä, mutta en missään perhekerhossa. Mulla on kavereita, joita tapaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat