Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa vinkkejä taaperon nukutukseen !

Vierailija

tutin jäädessä pois ei muksua saa enään mitenkään nukkumaan,ei päikkäreille eikä yöunille--vähintää 2t huutaa,rimpuilee,läpsii ja en saa poikaa rauhoittumaan,mikä neuvoksi? kyseessä siis 2.5v

Kommentit (10)

Vierailija

Tuosta jo Frostin neuvosta sen verran, että omat lapset nukahtaa parhaiten niin, että olen siinä vieressä kunnes nukahtavat. Taitaa olla jokaisen oma valinta, jättääkö lapsen nukahtamaan yksikseen vai onko vieressä, mutta itsestäni on tuntunut mukavammalta olla siinä nukahtamiseen asti. En juttele, enkä yleensä edes katso lapseen päin vaan luen kirjaa tai lehteä, ja palautan lapsen ruotuun, jos alkaa touhuta muuta kuin unihommia.

Joskus auttaa sekin, että lapsi saa hetken esim. katsella kirjaa itsekseen ja sitten vasta nukahtaa. Yleensä meidän taaperokin ojentaa kirjan pois parin minuutin jälkeen. Pointti on se, että asiat tapahtuu kutakuinkin samalla tavalla joka ilta ja lapsella on turvallinen olo unipuuhissa.

Vierailija

Käy kirjastosta lainaamassa Nanny Jo Frostin kirjoja, meillä ne vinkit on toimineet hyvin. Yksinkertaistaen:

- aina samaan aikaan ja samoilla rutiineilla nukkumaan

- lapsen viereen voi jäädä aluksi hetkeksi, mutta sen jälkeen kun on kerran sanottu "Hyvää yötä, nyt nukutaan" ei lapsen kanssa enää keskustella. Jos nousee sängystä ylös, palautetaan sänkyyn ja kerran toistetaan "nyt on uniaika" Jos nousee vielä uudestaan, palautetaan sänkyyn mutta ei puhuta mitään. Ja tätä toistetaan kunnes nukahtaa, aluksi voi mennä tunteja, mutta parissa illassa lapsi oppii, ettei saa enää seuraa.

Mutta kummankin vanhemmat pitää sitoutua asiaan ja pysyä lujana vaikka tenava kuinka huutaisi.

Vierailija

Herätä aamulla seitsemän maissa. Lähde rattaiden kanssa klo14 ajelulle, pitäis olla jo väsy tuohon aikaan, varsinkin jos olette aamupäivällä ulkoilleet. Anna nukkua 45min-1h, ei enempää. Pitäisi illalla jo uni maistua 21-22 maissa.

Näin minä tekisin, en sitten tiedä miten muuten tuo sopii päivärytmeihinne.

Vierailija

puree sormia ja on tosi raivoissaan eli tutti oli NIIN tärkeä nukahtamiseen,en olisi ikinä uskonut,että voi muuttua tämmöiseksi. Kärrytellään kyllä päivällä,mutta ei ihan noin myöhään koska tuolloin alkaa saapumaan koululaiset kotiin--ei siis ole puolen päivän aikoihin nukahtanut rattaisiin vaikka on ihan umpiväsynyt

ap

Vierailija

Nukahtaa illalla sitten helpommalla, kun päivällä ei ole nukuttu.

Omani ovat jättäneet päikkärit pois 2-vuotispäivän tienoilla. Tai minä olen jättänyt, kun nukuttaminen alkoi olla niin hankalaa päivin ja illoin.

Vierailija

sitten päätin lopettaa. lapsi on vaan TODELLA väsynyt iltapäivästä ja meno on senmukaista kun on tosi vilkas poika muutenkin. Huonoa tässä on se,että sitten kun illalla lähtee liikenteeseen rattailla tai autolla niin poika nukahtaa silloin ja voitte kuvitella mitä on iltanukutus sen jälkeen...

niin ja illalla on pakko käydä asioilla koska joudun kuskaamaan vanhempia lapsia harkkoihin ja mies on monesti illan töissä myöskin.

ap

Vierailija

samat ongelmat, käsittääkseni toisilla vaan toi nukahtaminen ei mee niin helposti. itse en ole uskaltanut luopua tutista, kun muutenkin on tarpeeksi hankalaa :)

Uusimmat

Suosituimmat