Osallistuuko lastesi isä lasten nukuttamiseen ja muihin rutiineihin?

Vierailija

A) riittävästi

B) vain vähän, jos jaksaa tai on viimeinen pakko, sittenkin nurkuen

C) ajoittain ja sitten taas ei, välittämättä siitä jaksatko itse vai et

D) vuorotellen tasajako kaikessa

E) isä aina nukuttaa lapset ja lukee iltasadut, pesee hampaat, ja huolehtii lasten puhtaudesta muutenkin

F) Isä keksii kivaa tekemistä lapsille lasten ehdoilla ja myös toteuttaa niitä aktiivisesti

G) ei osallistu laisinkaan, vaikka asuu saman katon alla

H) On etävanhempi

I) ei osallistu, eikä asu saman katon alla

Tämän kirjottajalla tilanne on B tai C tai G

Kommentit (13)

Vierailija

Tilanne voi olla kohta H tai I jos tämä meno jatkuu, että isä ei osallistu tarpeeksi.

Lapsetkin ovat hankalia, ja äidin perään. Miten tästä yleensä voisi päästä yli,

kun lapset eivät siis edes suostu isänsä nukutettaviksi, joten tämä ei viitsi edes yrittää huudattaa heitä. Enhän minä äitinä jaksa aina, jos lapsilla kerran on isä olemassa! Minusta ei pitäisi olla näin.

Vierailija

Tästä johtuen mies "osallistuu" (en ymmärrä miksi miehen pitäisi erikseen "osallistua", yhdessähän ne lapset on tehty...?) A) riittävästi ja D) tasajako kaikessa. Silloin kun mulla on työviikko, mies E) nukuttaa aina lapsen , lukee iltasadun ja auttaa iltapesuissa ja -puuhissa. Ja aina, luonnollisesti, F) keksii kivaa tekemistä lapsen kanssa ja toteuttaa aktiivisesti.

En ymmärrä, miten miehet, jotka käyttäytyvät kuten B, C, G- kohdissa yleensä löytävät nykyaikana naista, joka suostuu olemaan "miehen" kynnysmattona. En kutsuisi heitä miehiksi, enkä kyllä vaimojaan naisiksikaan.

Vierailija

Ehkä C on lähinnä totuutta tällä hetkellä, kohta taitaa muuttua johonkin suuntaan, kun on muutama päivä tehtävä kaikki itse mun poissa ollessa (LA lähestyy)...

Vierailija

D) vuorotellen tasajako kaikessa

E) isä aina nukuttaa lapset ja lukee iltasadut, pesee hampaat, ja huolehtii lasten puhtaudesta muutenkin

F) Isä keksii kivaa tekemistä lapsille lasten ehdoilla ja myös toteuttaa niitä aktiivisesti

Meillä nämä, mutta hiukan vaihtelee, riippuen siitä kumpi on lapsen kanssa kotona. Olemme molemmat vuorotyössä ja hoidamme lapsen vuorotellen kotona.

Vierailija

A, d ja e...

Eli riittävästi: tasajako pelaa työmäärän suhteen, eli tapaamme tehdä vähän eri juttuja lasten kanssa, mutta molemmat yhtä paljon, ja nuo iltatoimet on ehkä n. 70% sitä miehen alaa olleet viime aikoina.

Vierailija

Heti esikoisen synnyttyä sovittiin, että lasten hoito hoidetaan 50-50. Se on ainoa tapa, jolla molemmat vanhemmat saavat säännöllisesti omaa aikaa. Ja jos asiasta ei olisi tiukkaa sopimusta, tilanne olisi luultavasti b ja loppujen lopuksi h, koska en usko, että jaksaisin kovin montaa vuotta katsoa lusmuäijää.

Vierailija

Joskus tuntuu siltä että isi tekee kaikki kivat jutut lasten kanssa, vie luistelemaan ja elokuviin yms. mutta iltapaloihin, läksyjen tarkistukseen tai päiväkotiin viemiseen taas ei osallistu ellei ole joku erikoistilanne.

Vierailija

ehkä C ois lähinnä oikeaa.

Mies yrittäjänä aina töissä, joten eipä juuri ehtisi osallistua vaikka ehkä muutoin saattaisi niin tehdäkin. Nykyään jo helpottanut kun kuopuskin jo reilun vuoden, vauva-aika oli kyllä "aika" raskasta...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat