Uusiutunut masennus...

Vierailija

Pelottaa, että olen masentumassa. Vaikka terveeltä kuulostaakin myöntää se ääneen ja tunnistaa tilansa.

Lääkityksen lopetin kesällä, koska aloimme yrittämään vauvaa. Ja nyt sitten ilman lääkitystä ja terapiaa yli puoli vuotta. Neuvolassa mua ollaan varoitettu masennuksen puhkeamisesta raskausaikana ja varsinkin kun pitäisi tulla oikeudenkäynti tässä lähiaikoina. Joku ventovieras tyyppi pahoinpiteli mut kesällä...

Mut joo lääkäri on ehdottanut, että sano heti jos siltä tuntuu niin kirjoitan sinulle lääkkeet. Tämä tuntuu mielestäni tyhmältä, koska vauvan takia olen lopettanut tietoisesti lääkkeiden popsimisen. Ja haluaisin pärjätä ilman niitä.

Nyt tuntuu, että oon ihan vainoharhainen ja mua ei oteta vakavasti, koska lapuissani lukee psyykkinen sairaus tai jotain vastaavaa. Mua on alusta asti supistellut ja välillä kipeästikkin. Päivystyksessäkin olin kääntymässä kun kaikki oli ok. Hyvä niin, mutta supistelut jatkuu. Ja he sanoivat että tänne vaan kun uudelleen supailee... Mutta miksi? Mitä asialle tehtäisiin?

Liitoskivut ovat jotain aivan sietämätöntä... koskee koko ajan. Ja issias vaivaa ajoittain, ettei jalat kanna. Eli aika raihnaiselta kuulostaa tämä tyttö ja raskautta olisi vielä puolet jäljellä. Välillä tuntuu, että valitanko pienestä. Valehtelenko kaikki kivut vai onko niitä oikeasti... kunnes noustessa liitokset huutavat taas hoosiannaa.

Raskaus on siis kolmas ja todennäköisesti viimeinen. Haluaisin nauttia viimeisestä masustani, mutta en osaa. Odotan vaan, että aika menee eteenpäin, enkä osaa nauttia hetkestä. :(

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä? Vetää peitto korviin ja nukkua vai mitä? Saikkua en ole ottanut.

Kommentit (3)

Vierailija

ei ihan kaikkia, mutta jos alkaa tuntumaan tosi vaikealta, niin kannattaa kysellä lääkäriltä ja soitella vaikka itsekin teratologiseen tietopalveluun. Saat sieltä tietää mitkä lääkkeet ovat raskausaikana sopivia ja mitkä eivät. Synnytys siihen raskauden päälle on vielä niin iso henkinen mullistus, että riski masentumiselle on iso jos on vielä pohjalla vähän siementä...

Vierailija

mutta arvelen, että synnärin väellä on monenlaisia konsteja supistusten estämiseen. Aina ne eivät tietenkään tepsi, mutta silti. Siksi tietysti sinne uudestaan, jos suppailee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat