Rannekanavaoireyhtymä, onko mitään toiveita parantua?

Vierailija

Minulla oli raskausaikana molemmissa ranteissa ns. rannekanavaoireyhtymä. Nyt raskauden jälkeen kipu ei ole juuri hellittänyt ja turvotus käsissä ja sormissa tuntuu muutenkin laskevan tosi hitaasti. Pääseekö tuosta vaivasta koskaan eroon?

Kommentit (4)

Vierailija

Hoitona oli ihan tulehduskipulääkekuurit (muistaakseni Burana 3 krt/pvä) ja sitten esim. Instrusta saatavat rannetuet, jotka tukivat peukaloa niin, että sitä pystyi liikuttamaan vain rajoitetusti. Käytin tukia aina ja äkkiä niillä oppi vauvaa hoitamaan. Lääkäri kuitenkin neuvoi, että hoitona minun tulisi välttää vauvan nostelua :-0 Tosi helppoa vastasyntyneen äidille... Mulle erikoislääkäri sanoi, että kortisonipistos voisi auttaa, mutta ehkä ei kuitenkaan auta, koska rasitus jatkuu koko ajan (rasitus=vauvan nosteleminen).

Noin 8 kk kärsin kyseisestä vaivasta, mutta se ei onneksi toistunut toisella kertaa. Tsemppiä Sinulle! Tiedän, miten kipeät ranteet voivat olla ja välillä ei voinut muuta kuin itkeä kipua.

Vierailija

Oireina oli puutuminen, osa sormista meni tunnottomaksi ja kipuakin oli. Heräsin monta kertaa yössä ravistelemaan kättä ja se helpotti hetkeksi.

Tehtiin tutkimus ja sen jälkeen leikattiin ja vaiva jäi leikkaupöydälle. Suosittelen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat