Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko miehesi /lasten isä osallistuu lasten hoitoon, 0 - 100 %?

Vierailija

Työssäkäyviä molemmat, kotiäiti/koti-isä vai mikä on perhetilanne?

Kommentit (10)

Vierailija

Päivisin hoidan luonnollisesti kaiken 100%.

Miehen vapaa-ajalla mies hoitaa varmaan yli puolet, ehkä 60-70%.

On aktiivinen isä ja ihan vapaaehtoisesti.

Vierailija

Mies tekee 9 h päivää ja sen jälkeen on 4h 100% lasten kanssa ja sittenkin kun olen tullut kotiin isäntä hoitaa varmaan 80%.

Viikonloppuisin 50/50

Vierailija

Lepsen hoito jakaantuu mun yövuorojen aikaan 90/10 miehen hyväks ja mun vapailla 10/90 mun hyväks:) Eli varmasti aika 50/50 yhteensä.

Vierailija

Aika 50/50 menee. Ainoa asia, jota minä teen enemmän on lasten vienti päiväkotiin ja haku sieltä. Miehen osallistuminen vähäisempää iltavuoroviikoilla. Minä teen kotona töitä, joten lapset ovat aina arkisin kokopäivähoidossa, mikä tarkoittaa sitä, että mies on lasten kanssa iltavuoropäivinään vain aamulla. Mutta omina aamuvuoroinaan ja vapaapäivinään viettää kyllä sitten ehkä enemmän aikaa lasten kanssa kuin minä. Ruokapuolesta vastaa enemmän mies, joten jos se lasketaan lasten hoitoon, se kasvattaa hänen osuuttaan. Samaten saunottaminen.

Vierailija

Meillä mies töissä ja minä kotona. Lapsi 6kk.

Arkisin varmaan 90% / 10% (mies poissa kotoa 8-19)

Viikonloppuisin ehkä 75% / 25%

Ruokailut on mun heiniä kokonaan eli se nostaa prosentteja viikonloppuisinkin.

Tosiaalta siivoukset menee meillä 15% minä / 85% mies (ehkä 35% minä / 65% mies jos kokkailut mukana).

Vierailija

10 / 90 % minun hyväksi tai pahaksi, mies vie valmiiks laitetut lapset tarhaan aamuisin ja pääsen käymään joskus lenkillä iltaisin pari kertaa viikossa, kun lapset ovat syöneet ja jaksavat leikkiä, tai olen ensin nukuttanut ne.

Kotityöt 20 % / 80 %. Mies imuroi fanaattisesti olkkarin lattiaa. WC:t ja muut huoneet ovat minun osuuttani, samoin ruoanlaitto ja pyykkäys komeroihin vienteineen, miehen vaatteet jätän hänen työtuolilleen pinottuna, paitsi jos tulee vieraita, saatan laittaa kaappiin asti. Mies on myös kunnostautunut puhdistamaan tiskipöydän, sen jälkeen kun näytin mallia, että "tämän näköistä jälkeä" minä haluan. Kodin lämmitys puilla (on myös muu lämmitysjärjestelmä) on myös miehen hommaa.

Uusimmat

Suosituimmat