miten saisin mieheni tajuamaan...

Vierailija

...että minä en enää pärjää yksin kotona (kaksosraskaus ja rv 32). Talomme on puulämmitteinen ja minä en voi siis itse hakea puita enkä siivota enkä tehdä ruokaa tai käydä kaupassa eli käytännössä minä en saa tehdä mitään muuta kun levätä...näin on lääkäri määrännyt.

No mieheni on taas ollut kolme vuorokautta töissä ja käynyt kotona nukkumassa yhteensä 6h, pienissä pätkissä...Ei hän kotona jaksa puita hakea tai käydä kaupassa tai tehdä yhtään mitään muutakaan kun vaan nukkua, aina vetoaa siihen että on ollut töissä ja ei ole nukkunut.

Ihan ymmärrettävää sinänsä kun on ollut töissä yötä päivää, mutta kukaan ei häntä siihen pakota ja minäkin olen sanonut että löysää vähän tahtia mutta kun ei! Kyllä hän jaksaa tuolla nuitten koneitten kanssa touhuta ja tellerehtiä, mutta kotona ei jaksa tehdä mitään edes niinä päivinä kun ei ole töitä(silloin istuu sohvalla telkkarin edessä tai pelaa tietokoneella)!!!

Mitä minun oikein pitäisi tehdä kun en viitsisi joka päivä omalle isällenikään soittaa että "voitko tulla kantamaan puita kun on kylmä tai käytätkö kaupassa kun en itse voi enää ajaa"...Aikuisia ihmisiä kun tässä mielestäni kaikkien pitäisi olla, niin miksi ei yksi voi tajuta!

Kommentit (7)

Vierailija

nyt on oikeasti viime hetket käydä asiat läpi miehesi kanssa. Hän selvästikin pakenee jotakin, ilmeisesti pelottaa tuo tuleva isyys.

Kun vauvat syntyvät, ei sinulla ole enää mahdollisuuksia hakea ja kantaa niitä puita, kätesi ovat täynnä taukoamatta. Silloin viimeistään hommat pitää jakaa ihan eri tavoin.

Puhu sille miehellesi, ja jos se ei mene perille, huuda. Järjestä kohtaus, kirjoita sähköposti, tee ihan mitä vain, mutta nuo kaksoset on käsissänne hetkenä minä hyvänsä ja siinä se kriisi monille tulee.

Vierailija

monelle miehelle se isäksi tuleminen on kamalan vaikeaa kun pitää lupua siitä itsekkäästä poikamiestyylistä.

kysy mieheltäsi että tosissanko sinun pitää sitten isäästi tms anoppiasi tai naapuria pyytää avuksi, elle herra itse voi olla ystävällinen ja auttaa raskaana olevaa vaimoaan. työt on vain töitä, ja hyvin toisarvoista teidän yhteisten tulevien lastenne hyvinvointiin verattuna.

Vierailija

ap,mulla on vähän sama tilanne,ihan yksöisraskaus mutta liikkumakielto jo muutaman viikon ollut...

ja mulla on täällä vilkas 5v josta on osittain ihanasti apua ja sit hetkiä jolloin kamalasti vaivaa kun eihän se 5v TAJUA aina et mä en oikeesti saa tehdä sitä&tätä jne

Ja mies ei tajua ei ollenkaan. Oon tännekkin jo jossain vaiheessa valitellut...

Nyt miehen IHANA työnantaja oli kysellyt mun vointia (vaikka on ISO yhtiö) ja kun mies oli kertoillut niin nyt uuteen työvuorolistaan olikin laittanut 6 peräkkäistä päivää pekkasia ;D

Vierailija

KOLMOSELLE! olemme asuneet tässä talossa jo jonkun aikaa ennen kun suunnitelimmekaan lasta/lapsia. Viihdymme tässä erittäin hyvin, emme halua sen takia muuttaa ja laittaa kaikkea uusiksi että talo on puulämmitteinen ja toiseksi, asiat on sujunut erittäin hyvin tätä loppuraskautta lukuunottamatta...

Ei ne sinne sairaalaan ota tilaa viemään ilman kunnon syytä, minä saan vielä liikkua, mutten saa rasittaa itseäni enkä kantaa mitään painavaa, enkä minä sairas ole. Täällä ainakin sairaala on niin täysi ettei sinne mahdu jos ei ole aivan pakko. Eikä tuolla ole mitään ilmaista asua...päivä maksaa 30,30e joten ei sinne tee mieli mennä rahaa tuhlaamaan jos pystyy kuitenkin olemaan kotona...Ja tylsääkin siellä varmasti on!

KAIKILLE MUILLE! Kiitos vastauksista ja neuvoista. olen yrittänyt jutella, muttei siitä oikein ole tullut mitään kun toinen väittää ettei ole mitään hätää. Pitänee siis vaan yrittää kovemmin kysellä että mikä mieltä painaa...jännittäähän tämä tilanne itseäkin niin miksei myös tuleevaa isää.

Vierailija

Eikä kyse nyt ole pelkästään puiden hakemisesta vaan ylipäätään täällä kotona auttamisesta! Teen kyllä minkä pystyn, mutta muut jää sitten tekemättä jos mies ei ole auttamassa...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat