Pahastuinko anopille turhaan?

Vierailija

Esikoiseni syntyi sektiolla ja minut nukutettiin. Leikkauksen jälkeen lapsi meni tietenkin isälleen ja isä soitteli isovanhemmille, että vauva on syntynyt. Anoppi asuu vain lyhyen matkan päässä sairaalasta ja oli tullut sillä aikaa vauvaa katsomaan kun olin vielä heräämössä. Mies ei ollut pyytänyt äitiään sinne, mutta ei tajunnut erikseen kieltääkään. Tuore mummo oli tietenkin sylitellyt vauvaa, kuvannut jne.

Kun heräsin sektion jälkeen, niin ANOPPI oli vauva sylissä luonani, mies oli vessassa. Voin sanoa, että vitutti rankasti. Olisin kuitenkin halunnut nähdä esikoiseni ennen anoppia ja vielä miehen sylissä. Anoppi vielä kehtasi selittää mitä kaikkea olivat jo vauvan kanssa "tehneet". Eikä tajunnut lähteä heti silloinkaan kun mies tuli luokseni ja olisimme halunnet nauttia KAHDEN ensihetkistämme perheenä. Mies onneksi sanoi anopille, että hänen olisi aika lähteä, mutta totta kai anoppi oli vielä ehtinyt sitä ennen kuvata tokkuraista minua ja vauvaa vielä videokameralla...

Huh huh, mitähän tässä vielä näkee lapsen kasvaessa...

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

oli vaan niin innoissaan ettei tajunnut. Olisi ehkä miehesi pitänyt kehottaa lähtemään jo aiemmin, ennekuin sinä heräisit.

Oma anoppi haki mieheni sairaalasta aamuyöstä poikamme syntymän jälkeen, oli kuulemma vakavissaan ehdottanut että voisiko tulla vilkaisemaan poikaamme, oli saanut mieheni kauan selittää kuinka sairaaloissa on ihan tarkoituksella vierailuajat ja että minä tahdoin nukkumaan pitkän päivän jälkeen.

Mutta ymmärrän täysin loukkaantumisesi, oma anoppi osaa olla turhan tunkeutuva pojan suhteen, onneksi on tajunnut muutaman kerran jälkeen jättää meidät rauhaan silloin kun haluamme olla perheen kesken.

Vierailija

Miten joku voi olla noin pikkumainen että pahastuu siitä että joku pitää huolta hänen lapsestaan, kun hän ei siihen itse kykene....

Vierailija

pahastunut olisin minäkin. Suorastaan raivoissani. :-) Olipas kyllä ajattelematonta anopilta, jos ei tehnyt sitä tarkoituksella. Toivon ettei!

Mutta yritä unohtaa. Ja jos jotain vastaavaa tulee tapahtumaan jatkossa, voisit kyllä ystävällisesti huomauttaa kuka on lapsen äiti.. ;) Anoppi on jo lapsensa saanut, ja on nyt kuitenkin vasta korkeintaan kolmannella sijalla lapsesi elämässä.

Vierailija

ymmärrän pahastumisesi. mä en tajua tollasia sukulaisia jotka tuppaa joka paikkaan. normaalit, fiksut ihmiset odottaa kutsua koska voi mennä vauvaa katsomaan, ei sitä vauvaa revitä äidin kohdusta suoraan anopille.. tuo on tärkeä hetki perheelle, ei sitä saa pilata ykskään sukulainen

Vierailija

kuten pahastuin myös siitä että isoäitini soitti kesken synnytyksen ja oli tiukannut kaikkea kätilöiltä. eikö sitä ihminen saa sen vertaa olla rauhassa että synnyttää, tai niin kuin sinun tapauksessasi pari tuntia synnytyksen jälkeen? sinun siihen lapseen olisi ekana pitänyt saada tutustua, ei anopin.

Vierailija

sairaalan ovilla pitais olla turvamiehet ettei isovanhemmat vaan paasis huomaamatta livahtamaan sisatiloihin. jarkkya. kuviakin oli ottanu.

Vierailija

Ajattelematonta käytöstä anopilta totta tosiaan.

Ja tälle neuvojalle, ehkäpä tämän vinkin olisi voinut antaa ennemminkin anopille, joka on käsittääkseni myös äiti, muttei luultavasti samanlaisessa hormooni ja tunnemylläkässä kuin ap.

"Sun on äitinä osattava antaa tilaa, vaikka et haluaisikaan"

Vierailija

täytyy kuitenkin muistaa ettei anoppi mitään pahaa tarkoittanut. Ei vain tajunnut ajatella asiaa sinun kannaltasi. Mitään pahaa ei ole kuitenkaan tehnyt ja lapsenlapsestaan kiinnostunut isovanhempi on kuitenkin kullanarvoinen.

t. äiti X 7

Vierailija

Vaikkei mitään varsinaista "väärää" olekaan tapahtunut.

Olisi kohteliasta antaa uuden perheen olla ensin omissa oloissaan, saati vielä kun sinä olit nukutettuna. Ei nyt niin kova kiire saisi olla.

Ymmärrän kyllä fiiliksesi!

Vierailija

Esikoiseni synnyttyä sitä ei pitänyt lapsenlapsesta erossa villit hevosetkaan. Vaikka käytös on itsestä ärsyttävää, niin kyllä mä jollain tavalla ymmärrän noita mummoja, joilta menee pää sekaisin lapsenlapsista.

Joten armoa heille, tuo on jo tapahtunut. Jatkossa sitten määrittelet rajat!

Vierailija

missä sairaalassa? :)

Ja ei musta tuo niin kauheaa ole... useimmiten täällä valitetaan, kun ei välitetä lapsenlapsista eikä oola kiinnostuneita tai tarjota apua. nythän tilanne oli täysin päinvastainen. Oikeastaan siitä olisi hyvä olla kiitollinen ja onnellinen eikä märnätä tyhjänpäiväisiä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat