Mitä Haaparannasta halvalla?

Vierailija

Tarkoitus olisi piipahtaa viikonloppuna Haaparanta-Tornion Ikeassa. Samalla reissulla voisi Ruotsin puolella tehdä muitakin edullisia ostoksia. Matkaa kertyy pari sataa kilometriä, joten kovin usein ulkomaan ostoksia ei tule tehtyä.

Ennen vanhaan Haaparannasta raahattiin kilotolkulla voita ja sokeria, mutta mitä sieltä nykyään kannattaa ostaa? Teinipoika väitti, että limsatölkit ainakin on Ruotsissa paljon halvempia. Onko siinä Ikean lähellä joku halpakauppa, josta nuo limsat ja lasten tuliaiskarkit kannattaa ostaa?

Ostosvinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!

Kommentit (15)

Vierailija

niin sitten tietysti rintamaito ensin, koska alle vuosikkaan pääasiallinen ravinto on rintamaito. Jos annat korviketta, niin sitten tarkkailet korvikkeen menekkiä -> jos määrä hipoo sallittua ylärajaa, niin ensin kiinteät ja jos taas liiasta korvikkeesta ei ole vaaraa, niin sitten korvike ensin.

Näin mä järkeilisin.

Vierailija

Leluja on aika halvalla barnashussetissa samassa rakennuskessa kuin ikea, mutta joulukin jo on ohi niin ei taida olla sellaiselle tarvetta ;) Onhan siellä joitain halvemmalla, riippuu mitä tarvii? Juustoakin saattaapi saada halvemmalla ja leikkeleitä ja juuri lihaa.

Vierailija

siinä Ikean vieressä on JÄTTILÄISMÄINEN karkkikauppa joka on aika halpakin ;D sinne ei kyllä teinin kanssa kannata mennä,meinas olla aikuisellakin vaikeeta päästä ulos :D

Limsaa on me ostettu ICAsta ja mikäköhän se toinen ruokakauppa siinä vieressä on...? en nyt muista.. mut löytyy makuja joita ei oo (ainakaan vielä) suomessa ja karkkeja yms

Liha siellä on kuulema nyt todella halpaa,et jos jaksaa kylmälaukun kans vekslata...?

Vierailija

se Ikean takan oleva Candy World ei kyllä ole mikään halpa varsinaisesti, mutta valikoima on kattava. Kilokarkkia saa halvalla siitä Ikean lähellä olevan bensa-aseman vieressä olevasta Netosta.

Enkä nyt keksi, mitä muuta sieltä sais halvalla.... Karkkiahan tuota tulee ostettua.

Vierailija

toisella ruokakaupalla!

Itse oon ostanut sieltä myös jotain deodoranttia ja miehelle kans axea,kun siellä on ollut tuoksuja joita ei oo saanut suomesta.

Ja tosiaan niitä Ikean lihapullia :D Ja viimeks ostin Coop Extrasta IHANIA kierreranskalaisia pakasteesta :D ja pussillisen ristikkoperunoita (niitä mitä saa ravintoloista)

Ai niin ja lasten/lapsille suunnattujen jugurttien (sokeri sellaisten) valikoima oli aika laaja verrattuna Suomeen :)

t: 2

Vierailija

Siitä Ikean vierestä löytyy Ikanon tavaratalo, jossa on siis juuri tuo candy world, karkkia on paljon, mutta ei mulle sieltä ole ikinä mitään valtavia mukaan tarttunut. Limsaa sieltä näyttävät toiset paljon ostavan. Lisäksi siinä samassa talossa on Barnenshus-lelukauppa, paljon leluja ja lastentarvikkeita, mutta Jalasta löytyy mun mielestä halvemmalla (Jala on siis toinen lelukauppa haaparannalla). Lisäksi Ikanossa on Iittalan tehtaanmyymälä, josta löytyy monesti kaikkea kivaa. Vielä löytyy Hemtex, eräs toinen sisustusliike, jonka nimeä en muista. Pari urheiluvaateliikettä, Intersport ja Stadium, kenkäkauppa, Djurmagazinet, jossa on siis eläintarvikkeita ym. Niin ja onhan siinä vielä erätukkukin.

Suomenpuolelta rajalta löytyy uusi kauppakeskus Rajalla - På gränssen ja sieltä löytyy ainakin vaatekauppoja ym. Ruotsinpuolella on ihan kiva käydä perus ruokakaupassakin, kun monet tuotteet on uusia ja erilaisia kuin suomessa. Pakastealtaasta löytyy mun mielestä kaikkea kivaa.

Eli sinne siis vain, hyvät hermot vain mukaan ja paljon jaksamista.

Niin ja siis monessa paikassa käy ihan suomalainen pankkikortti esim, ikeassa ja melkein kaikkialla käy eurot. Mutta Visalla kannattaa nyt maksaa, koska sitä kautta kurssi on monesti parempi.

Vierailija

nimeltä Rusta jossa kannatta piipahtaa. Siellä oli ihan naamattoman halpaa ns. krääsää eli tavaraa laidasta laitaan. Sieltä ostin viimeksi läpinäkyviä tuikkuja, joita en ainakaan Suomen puolelta ole muualta löytänyt muualta kuin Partyliteltä 500 kertaa kalliimmalla.

Vierailija

Ne karkit mistä mie pidän on siellä vähän halvempia ja sit siellä on ihania nostalgiakarkkeja :D sellaisia mitä ei todellakaan oo aikoihin saanut suomesta..

2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat