Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimi vauvalle... Umpisolmussa ollaan! :/

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille on tulossa kolmas lapsi ihan lähiaikoina (sukupuolesta ei varmuutta). Meillä miehen kanssa ei mene nyt nimiehdotukset yhtään yksiin... Molemmat ollaan sitä mieltä, että nimen tulee olla lausunnaltaan ja kirjoitusasultaan suomalainen, mutta kuitenkin ulkomaistenkin lausuttavissa (ei mitään hankalaa Kyöstiä tms.). Sukunimemme on ihan täysin suomalainen nen-päätteineen, joten mitään kauhean erikoista nimeä ei haluta. Isommat sisarukset ovat: EMILIA SOFIA ja TOPIAS TANELI. Molempien toiset nimet tulevat suvusta, ja luultavasti tulokkaankin toinen nimi otetaan aiemmilta polvilta; tällä hetkellä suosituimpia toisiksi nimiksi ovat pojalle Anselmi ja tytölle Matilda. Ne eivät ole pakollisia (siis riippuu ihan mikä tulee kutsumanimeksi), mutta olisi kiva jos keksisitte näihin nimiin sopivia etunimiä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

siskolle ehdottelen:

Liisi Matilda

Aliisa Matilda

Sanni Matilda

Juulia Matilda

Vilina Matilda

veljelle:

Oskari Anselmi

Julius Anselmi

Taneli Anselmi

Kaapo Anselmi

Eemeli Anselmi

tollasia tuli nyt mieleen... jos tulee muita mieleen niin tuun lisäämään :)

Tiina :)

Vierailija

Pojista Joonas ja Oliver pääsevät mun listalle. Miehelle tuo Oliver ei varmaan kyllä mene...

Tytöistä aika moni nimi on meidän sukulaisten ja tuttavien lapsilla. Aliisa (kahdella i:llä) on mun suosikki, kuten jo kerroin aiemmin. Jemina menis mulle, muttei miehelle. Amanda vois mennä...

Vierailija

Voi, Iiris Matilda on aivan ihana! (Nytpä menee tämä nimi korvan taakse itselläkin. Ja täällä suurin piirtein kädet ojossa anelen että Laittakaa, laittakaa tämä tytön nimeksi!)

Pojalle tulee ensimmäisinä mieleen Matias. Matias Eerik? Matias Severi? Matias Anselmikin OK.

Vierailija

Julius Oliver ja Aleksi on meidän nimilistalla.Pojan nimeä siis mietitään;)

Mitenkäs Emilian siskolle sellanen nimi kun Alisia (Matilda),maailmalla enempi käytössä kun tas Suomessa on harvinainen.

Jos oisin tytön saanut olisi hänestä tullut Olivia,kun miehelle ei tuo Alisia ainakaan pureksimatta ois mennyt.

Paljon kivoja ehdotuksia olet jo saanutkin.

Vierailija

Sauli Matias.

Jotenkin niin suloinen nimi tuo Sauli olis pojalle. (Minäkin tunsin aikanaan ruskea hiuksisen ja ruskea silmäisen pojan, pitkillä silmäripsillä, josta kasvoi kivan näköinen nuorimies.)

Vierailija

Julia -on jo sukulaistytöllä

Laura -mies tykkäis, minulle ei oikein mene

Olivia -on jo sukulaistytöllä

Joanna - minä tykkään, miehelle "ehkä"

Katariina -on jo sukulaistytöllä

Linnea -ei

Maria -ei

Monika -ehkä

Sofia -on jo meidän tytön toinen nimi

Antton(i) -minä tykkään (i:llä), miehellä voi mennä sulatteluun

Julius -kiva ja oon jo ehdottanu, mutta mies ei tykkää

Eemil -ei...

Jeremias -joku tän tyylinen menis, mutta ei tämä

Joonatan -miehellä mielikuva lokki Joonatanista

Kristian -sukulaismies

Kasper -ok, mutta tuttavaperheen poika

Matias -kiva ja oon jo ehdottanu, mutta mies ei tykkää

Tomas -ei

Marius -ei

Markus -miehelle menis, mulle ei

Niklas -tuttavaperheen poika

Rasmus -minä tykkään, mutta tiedän yhden Rasmus-nimisen koiran...

Vierailija

Emilia, Topias ja...

Julia

Laura

Olivia

Joanna

Katariina

Linnea

Maria

Monika

Sofia

Antton(i)

Julius

Eemil

Jeremias

Joonatan

Kristian

Kasper

Matias

Tomas

Marius

Markus

Niklas

Rasmus

Vierailija

Mutta mulle Sauli nimestä tulee vaan mielleyhtymä yhteen ärsyttävään tyyppiin, joten en voi kuvitellakaan sitä nimeksi omalle lapselleni! Nimessä sinänsä ei ole mitään vikaa...

Vierailija

Mun listalle pojista pääsee: Julius, Oliver ja Aleksi. Tosin luulen, että mies kelpuuttaa ehkä vain tuon Aleksin.

Tytöistä ainoastaan Iiris ja Amanda on sellaisia, joita voisin ajatella (se Matilda oltiin aiottu toiseksi nimeksi). Mies voisi tykästyäkin tuohon Amandaan...

Vierailija

Meidän molemmat lapset on tummatukkaisia ja heillä on ruskeat silmät. Molemmat ovat luonteeltaan myös hyvin ulospäinsuuntautuneita ja vilkkaita. Joten jos ei omena kovin kauas puusta putoa, niin tulokaskin on varmaan samaa kastia! Eli jos tulee mieleen jotain nimiä, jotka sopisivat tummalle ja vilkkaalle lapselle, niin vielä parempi...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat