Mulla menee hermo "laihaan" ystävään. On siis laihtunut nyt 25kg

Vierailija

Lähtöpainoa oli varmaan 100kg ja pituus reilut 160cm. Vuodessa on laihduttanut tuon 25kg ja nyt on omissa puheissaan niiiiin hoikaa ja kiinteää. Joka ikiselle jaksaa jauhaa, et kyllä sullekin tekis hyvää hiukan pudottaa painoa jne jne. Miten jonkun ihmisen kehonkuva voi noin vääristyä, että näkee itsensä missimittaisena? Ei ole mitään likuntaa harrastanut vaan ainoastaa ateriankorvikkeilla laihduttanut.

Mun painoindeksi on paljon pienempi, ihan normaalin rajoissa. Olen 170cm ja painoa 62kg ja tää ihminen sen kuin jaksaa munkin läskeistä kantaa huolta kuten kaikkien muidenkin kavereidensa.

Viimeksi teki mieli karjaista, et herää jo ja tajua nyt katsoa ihan oikeesti ihmisiä!

Kommentit (10)

Vierailija

Totta kai hän ajattelee olevansa laiha. Satakiloinen sotanorsu on hieman eri asia, kuin 75kg oleva nainen. Ystäväsi on muuttanut todennäköisesti koko elämänsä ja elämän tapansa. Voi olla, että laihtuu vielä lisää ja pääsee samaan painoon, kuin sinäkin. Hän haluaa levittää sanaa terveemmän elämäntavan puolesta, ihan samalla tavalla, kuin juuri uskoon tullut.

Vierailija

itse en ole kamalaa numeroa nostanut liikunnasta ja laihtumisesta. En yleensä puhu niistä mitään - tai kyllähän lähipiiri pakostakin tietää että käyn usein jumpissa ja salilla. Oon näistä asioista yleensä aikalailla hiljaa.

Vierailija

se on hänelle iso juttu että on nyt 25 kg pienempi. Varmaan vähän sama kuin mulla aina synnytyksen jälkeen, olo tuntuu niin niin laihalta - jonkun aikaa, ja sitten onkin ihan toiset fiilikset :)

Tuo on ohimenevä vaihe ystävälläsi, jos paino pysyy hänen nykyinen kokonsa muuttuu normaaliksi eikä siitä tartte enää niin vouhkata, kahonkuvakin varmaan muuttuu realistisemmaksi. Tai sitten lihoo takaisin...

Mutta oikeasti, älä pilaa hänen iloaan laihtumisesta. Huomaa kyllä jossain vaiheessa itsekin.

Vierailija

Lainaus:

Totta kai hän ajattelee olevansa laiha. Satakiloinen sotanorsu on hieman eri asia, kuin 75kg oleva nainen. Ystäväsi on muuttanut todennäköisesti koko elämänsä ja elämän tapansa. Voi olla, että laihtuu vielä lisää ja pääsee samaan painoon, kuin sinäkin. Hän haluaa levittää sanaa terveemmän elämäntavan puolesta, ihan samalla tavalla, kuin juuri uskoon tullut.

Vierailija

Olen laihtunut jonkin verran - en paljon mutta selvästi kuitenkin), en ole varsinaisesti laihduttanut mutta olen harrastanut raskasta liikuntaa 5-6 kertaa viikossa n 9 kk:n ajan (sitä ennenkin harrastin mutta maltillisemmin) ja herkuttelut ovat olleet melkein minimissään, tosin nyt olen hidastanut tahtia kun alkoi olla joitakin fyysisen loppuunpalamisen/ylikunnon oireita. Kerran jumpan loppuvenyttelyssä kun salista oli laitettu valot pois ja peilistä näkyi vain tummat hahmot ajattelin erästä hahmoa katsoessani että tuossa olisi minulle tavoitetta - olla "samanmuotoinen" kuin hän. Hämmästyin kun huomasin että se olikin mun peilikuva. Kun tiedän katsovani omaa peilikuvaani näen sen paljon isompana. Toinen on vaatteet - olen vuoden mittaan ostanut uusia pienempiä vaatteita, ja kun ne hieman kiristävät (eivät kuitenkaan ole mitään makkarankuoria) minusta tuntuu että olen lihava kun vaatteetkin kiristävät päällä. Jos puen vuoden takaisia vaatteita päälleni ne ovat niin suuria ettei niitä viitsi pitää. (Näistä saa ihan konkreettisesti huomata että olen pienentynyt.)

Olen ollut aina pyöreä ja näen ja usein myös tunnen itseni edelleen sellaiseksi vaikka peili, vaatteet ja mittanauha kertovatkin muuta. No, hieman pyöreä olen edelleen mutta normaalipainoinen kuitenkin.

Mulla on lähipiirissä useampi reilusti ylipainoinen ihminen. Mua ei toisten kilot haittaa (paitsi ehkä joidenkin kohdalla huolestuttaa terveydelliset seikat...) mutta mua häiritsee se että nämä itse valittava liikapainostaan ja joka välissä ihmettelevät mun muodonmuutostani (joka ei nyt kuitenkaan edes ole kovin hirveän iso), tyyliin että "kyllä mä oon läski, susta on tullut tuollainen pikkuinen (!?) ja energinen, jaksat liikkua, ei musta ole mihinkään jne" En oikeasti pidä tuollaisesta huomion kiinnittämisestä ja mulla on hirveitä suhtautumisvaikeuksia tuollaiseen - mitä pitäisi vastata? Oon joillekin sanonut ettei tämä mun muodonmuutos ole ilmaiseksi tullut, on tämä kovaa työtä vaatinut. (Tämä työ on kuitenkin ollut todella mieluista - omien rajojen etsiminen ja itsensä fyysinen rääkkääminen on mun mielestä kivaa. Monen mielestä olen varmaan vähän vinksahtanut tämän takia...)

Tulipa vuodatus...

Vierailija

mulla on pari tosi ylipainoista ystävää, jotka aina vouhkaavat kiloistaan ja laihdutuksistaan, ja pitävät minua samaan joukkoon kuuluvana, koska olen lihonut jonkin verran vuosien kuluessa. Itselläni on hiukan vyötärömakkaraa, mutta muuten olen vielä aivan normaali. Viimeksi suutuin jo ystävälleni, kun hän aina valittaa miten pitäisi laihduttaa ja uteli, millaisia laihdutussuunnitelmia minulla on, sanoin, että ei tosiaan mitään kun en ole yhtään ylipainoinenkaan.

Vierailija

mene töksäyttämään mitään ajattelematonta. Ystäväsi on tehnyt kovan homman, kyllä se siitä ajatusmaailmakin tasaantuu.

Itselläni oli hiukan päinvastainen tilanne, kun laihdutin yli 20kg ja pituutta oli 170cm ja painoa 51kg ja kuvittelin jossain olevan vielä laihduttamisen tarvetta. Valitin ystävilleni makkaroista jne. Nyt, 10kg ja risat painavampana, olen vasta tajunnut, että olin todella laiha ja kehonkuva oli vääristynyt täysin. Onneksi ystävät jaksoivat pitää mölyt mahassaan, eivätkä loukanneet tahallaan.

Vierailija

kauhistellut tai ketään kehoittanu laihduttamaan.

Mutta itsekin kerran 101kg->76kg laihduttaneena (ja 161cm pitkä) tiedän, kuinka kevyeltä olo tuntuikaan! 26kg on nimittäin ihan mieletön määrä läskiä :)

En toki pitänyt missään vaiheessa itseäni missinmittaisena tai kiinteänä, mutta olin kuitenkin itseeni suht tyytyväinen. Nyt taas painoa 90kg ja vähemmän tyytyväinen olo :(

Vierailija

se hänestä tuntuu suurelta pudotukselta tuohon lähtöpainoon nähden, ja onhan se toki paljon. Rasittavalta kyllä kuulostaa. Ehkä se hiljenisi, jos sanoisi takaisin, että et sä nyt vieläkään mikään laiha ole. Sanoisit siis suoraan, mitä ajattelet, niinhän hänkin tekee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat