Yläkouluikäinen tyttäreni teki älykkyystestin joka on yli 18-vuotiaille, sai tuloksen 117

Vierailija

.

Kommentit (10)

Vierailija

Esimerkiksi siskoni, joka yläasteella ollessaan harrasti paljon kaikkea, puuhaili koululla teatteria ja mitä sattuu lintsaten sen nojalla luvallisesti tunneilta, sai aina mahottoman hyviä arvosanoja. Lukioon mennessään hän huomasi, että joskus täytyy myös tehdä työtä arvosanojensa eteen, ja keskiarvo tippuikin.

No ei sisko todellakaan ole tyhmä, vaain perin fiksu. Mutta yläasteella/koulussa arvosanat ovat vielä suhteellisen viitteelliset.

Omassa koulussani oli tyttöjä, jotka aina saivat ysejä ja kymppejä, mutta ihan perusasiat olivat täysin heiltä hukassa. Esimerkiksi yksi heistä sanoi ysillä täysin hämmästyneenä, että onko ilmassa happea?!! Minua vähän nauratti. En ehkä itse jaksanut pingottaa mahottomasti arvosanojen perässä, mutta kyllä jotain tajusin kumminkin.

Mutta kiva kun sai kannustavia tuloksia tyttösi. :)

Vierailija

Itsekin olen saanut älykkyysosamääräkseni 125 (2 eri kertana). Molemmilla kerroilla olen tehnyt testin nopeasti ja sen enempää miettimättä ja jos on ollut hankalia kohtia, olen skipannut se suoraan.

En ihan luota noihin, vaikka olisihan se ihan kiva ajatus, että kuuluu 5% älykkämpään joukkoon :D

Vierailija

Tottakai voi olla hyvin älykäs, ja missään tapauksessa ei ihan tyhmä ole. Se nyt on selvä. Toinen juttu on ylipäätään, kuinka laajasti nuo testit älykkyyttä mittaavat, mutta se koskee lähinnä niitä, jotka saavat heikompia tuloksia.

Vierailija

Usein erot kuitenkin tasaantuvat aikuisiällä.

(itsekin olin koulukiusattu ja siksi tutkittiin tarkkaan 10-vuotiaana jolloin selvisi että olin sosiaalisesti 15-vuotiaan tasolla. Nykyään tuskin olen muita etevämpi.. ;) )

Vierailija

Moni oppilaani on pärjäisi varmasti yhtä hyvin. Jotkut ovat varsin kehittyneitä jo tuossa iässä. Kaikin puoli paljon fiksumpia jo seiskalla kuin monet koskaan.

t. yläkoulun ope

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat