Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ÄIDIT, jotka tuomitsette ja haukutte Elina

Vierailija

Nurmea mitä kamalammin, miksi ette hauku miehiä, jotka hylkäävät lapsensa? Oma isäni jätti minut ollessani pieni, ei vastaa puheluihin ja kirjeisiin, sähköposteihin...on hyvin toimeentuleva, akateeminen ja kolme lasta uudelle vaimolle.

Joku kamala nainen sanoi EN-ketjussa, että rakkauden teko ei ole jättää lastaan isälle. Mutta minusta se on mitä suurin rakkauden teko, koska tiedostaa omat voimavaransa. Elina ei taatusti hylkää lastaan, mutta te kaikki hirviöt, tuomitsette tämän ihmisen ilman, että tiedätte koko totuutta heidän elämästään!

Rakkautta on se, että tunnustaa ongelmansa. Hakee niihin apua. Voi sanoa ääneen, etten enää rakasta lastani samalla tavalla, mutta opin ehkä rakastamaan. Tätä tapahtuu koko ajan maassamme ja maailmalla. Monella naisella suhde lapseen voi olla kylmä johtuen omasta äitisuhteesta tai lapsuudesta. "Äitiys on yhtä kuin se, mitä oma äiti sinulle ollut."

Siis heittäkää ensimmäinen kivi, koska olette täydellisiä, te äidit rakkaat!

Kommentit (15)

Vierailija

mikäli tilanne olisi sellainen, että en olisi kykenevä huolehtimaan lapsesta, niin toki lapsen olisi parempi isänsä kanssa.

Mutta siinä tilanteessa muuttaisin itse mahdollisimman lähelle lasta, jotta voisin tavata häntä useamman kerran viikossa. Turku-Helsinki välimatka tarkoittaa kuitenkin sitä, että tapaamiset kovin tiuhaan eivät ole mahdollisia.

Vierailija

millä hän repostelee jokaista asiaansa Seiskassa, mikä ihmisiä ärsyttää ja antaa Elinasta kieltämättä aika epäkypsän ja julkisuustyrkyn vaikutelman.

Vierailija

Lainaus:

Mutta ihmettelen kyllä suuresti.

Minkälainen äiti pystyy elämään erossa 1-vuotiaasta lapsestaan ja vielä eri kaupungissa (Helsinki-Turku)? Itse en olisi siihen kykeneväinen.

Oma mieheni on täysin tasavertainen hoitaja lapsillemme ja uskoisin, että he pärjäisivät hyvin jos muuttaisin pois. Minä sen sijaan en pärjäisi. Sen vuoksi en voisi ikinä tehdä tuollaista ratkaisua, ainakaan noin pienen lapsen kanssa. Iso lapsi voi itse päättää kumman luona haluaa asua ja jos päätös olisi jäädä isän luo, olisi siihen minunkin pakko sopeutua sydän verta vuotaen, mutta noin pientä en suostuisi jättämään.

Vierailija

Eipä kukaan hauku niitä julkkisisiä, joilla erossa jää lapset äidille.

Tosin pidän kyllä mauttomana Ellun tapaa kertoa asiasta lehdissä. Ketään ei varmaan oikeasti kiinnostaisi niin paljoa, ellei E itse olisi soittanut tms.

Vierailija

esittää ulospäin täydellistä ja kiroaa kuitenkin sisimmässään elämäänsä! Moni viisas psykoterapeutti onkin sanonut, että se äiti joka ensimmäisenä tuomitsee toisen äidin, pelkääkin sitä pahaa puolta itsessään! Siis sitä joka voisi tehdä saman minkä tuominnut! Äitimyytti...

Vierailija

Miten nämä kunnanjohtaja ym. jutut liittyvät tähän mitenkään??

Ai jos B tekee vielä kauheampia asioita kuin A, niin A:n huonot teot on sillä poispyyhitty? Kummaa logiikkaa (enkä nyt tarkoita, että Elina olisi jotain kauheata tehnyt, vaan idea..)

Sehän on selviö, biologinen juttu, että pieni lapsi tarvitsee äitiään. Siksi minustain tuo Turku varsinkin on todella erikoinen veto.

Kyllä lapset erotilanteissa kaipaa isäänsäkin, mutta yleensä se läheisin, tutuin ja turvallisin on oma äiti. Elinan tapauksesta en osaa sanoa, kun ollut masennustakin kuvioissa, mutta luulisi todellakin, että haluaa pysytellä mahdollisimman lähellä pientä lastaan, vaikka isää pitäisikin parempana ensisijaisena hoitajana ja lähivanhempana.

Vierailija

Itse jouduin lapseni ensimmäisinä vuosina jättäytymään vähän taka-alalle vaativan sairauteni kanssa jonka takia olin todella (siis TODELLA) huonossa kunnossa. Olin kuitenkin mukana sen minkä pystyin, vaikka joinakin päivinä se tarkoitti vain muutamaa sylittelyhetkeä.

Tämä sairauteni yms. olivat minulle ja miehelle, joka päävastuun lapsesta kantoi, täysin ok MUTTA- lähes jokainen tutumpi äiti kävi minulle tilittämässä mitä ajattelee minusta! Ei ollut monellakaan positiivista sanottavaa :O. Osa yritti naama nykien kehua siitä että "tiedostan voimavarani" mutta kaupungilla oli taas huudeltu jotain paljon rumempaa...

Huhhuh.

Vierailija

En ymmärrä miten tosiaan voi olla erossa 1v lapsestaan. Enkä ymmärrä miksi pitää asiasta kertoa lehtien palstoilla. Juuri viime viikollahan on todistettu että ihan oikeat julkkiksetkin voivat elää Suomessa niin ettei lehtien palstoilla kirjoitella yhtään enempää kuin he haluavat.

Vierailija

Mies on hoitanut lasta vähintään yhtä paljon ja tunnollisesti kuin minä ja on kaikin puolin oikein loistava isä. Minäkään en mikään huono äiti ole, mutta en mitenkään parempi lähivanhemmaksi kuin isä.

Vierailija

lapset kuuluvat erossa heille. Jäännös kivikaudelta.

Sitten nämä eronneet äidit itkevät laskenutta elintasoaan ja kiristävät isää lapsilla. Isältä ollaan valmiita viemään huoltajuus ja tapaamisoikeus mutta isän rahat kelpaavat.

Nämä erinomaiset äidit haluavat vain ja ainoastaan lapsen lähihuoltajiksi siksi, että voivat heittäytyä marttyyreiksi ja kykene alistamaan lapsen henkiselle väkivallalle erottamalla lapsen isästään vaikka lapsella on lain takaama oikeus isään.

Te marttyyriäidit olette suuri häpeapilkku!

Vierailija

Mutta ihmettelen kyllä suuresti.

Minkälainen äiti pystyy elämään erossa 1-vuotiaasta lapsestaan ja vielä eri kaupungissa (Helsinki-Turku)? Itse en olisi siihen kykeneväinen.

Oma mieheni on täysin tasavertainen hoitaja lapsillemme ja uskoisin, että he pärjäisivät hyvin jos muuttaisin pois. Minä sen sijaan en pärjäisi. Sen vuoksi en voisi ikinä tehdä tuollaista ratkaisua, ainakaan noin pienen lapsen kanssa. Iso lapsi voi itse päättää kumman luona haluaa asua ja jos päätös olisi jäädä isän luo, olisi siihen minunkin pakko sopeutua sydän verta vuotaen, mutta noin pientä en suostuisi jättämään.

Uusimmat

Suosituimmat