Miks mun lapset on saaneet väristä vain yhden pisteen?

Vierailija

Kaveri sai täyden kympin vauvan. Mun molemmat on saaneet 9 pistettä, koska väristä on jäänyt aina se yksi piste saamatta. Mistä se johtuu, että ovat olleet niin sinertäviä sormista ja varpaista? Vai johtuuko se yleensä mistään?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

suuren surun olette kohdanneet :( Voimia ja kaikkea hyvää teille jatkossa!

En voi sanoa että tiedän miltä tuntuu, mutta sanoisinko että sellainen pienenpieni aavistus on siitä suuresta menetyksestä ja surusta, se pelko oli meilläkin usean viikon ajan. Jälkensä se jättää ihmiseen jo se, saati että joutuu menehtymisen oikeasti sitten kohtaamaan..

t.17

Vierailija

miksi meidän vauva sai niinkin paljon kuin 6 pistettä, vaikka oli väriltään vaalean siniharmaa ja häntä jouduttiin elvyttämään

Vierailija

Äiti ei yleensä edes ole kunnolla nähnyt lasta vielä minuutin iässä, joten vähän paha äidin arvioida oliko lapsi kenties periferiastaan hiukan sinertävä.

Vierailija

että mulla on ollut nopeat synnytykset (kolme synnytystä takana), niin lapset on saaneet puistaakseni 9,8,8 ekat pisteet, niin kätilö on vaan tuumannut, että ovat "säikähtäneet" nopeaa synnytystä ja siksi väristä menettänyt pisteitä...en tiedä sitten pitääkö yhtään paikkaansa.

Vierailija

Saako kysyä miten muut pisteet teillä..ja miten vauvanne kävi?

Meidän vauva sai 1-1-1 ....(mutta kuin ihmeen kaupalla hengissä ja melko hyvinvoivanakin vielä.)

Vierailija

Eka oli 9 pisteen vauva just värin takia, toka 10 pisteen. Mulla meni tokasta vedet vasta ponnistusvaiheessa eli vauva oli siellä lapsiveden suojassa ihan viime minuuteille(ponnistus2min), että voiskos se vaikuttaa ettei ollut niin kovilla? Tätä olen itse miettinyt mutta oikeasti en tiedä tästä eikä niillä pisteillä nyt ole käytännössä mitään merkitystä onko 9 vai 10 kun ei tämä ole mikään kilpailu;-)

Vierailija

kun mulla ei ole aavistustakaan mitä paljonko pisteitä mun kolme lasta ovat saaneet. Luultavasti sen 9, mutta kun ei ole kiinnostanut niin en ole mistään papereista pannut merkille.

Mulle on edelleen ihan sama paljonko pisteitä saivat, koska olivat kaikki terveitä hyvinvoivia vauvoja. Eihän ne pisteet nyt vauvan arvoa mittaa.

Vierailija

ja kätilön kommentti oli, että hän ei nyt kyllä mistään pysty sitä yhtä pistettä vähentämään (niin kuin yleensä vähennetään), kun vauva on niin hyvän värinenkin heti. Eli meidän eka vauva sai ihan syystä 10 pistettä jo minuutin iässä.

Kakkonen ja kolmonen olivat sen sijaan 9/10 pisteen vauvoja, mutta yhtä täydellisiä kaikki. Yleensä kai sormet ja/tai varpaat sinertävät sen verran ettei täyttä kymppiä heti tule.

Vierailija

Se on yksi tapa arvioida tarvitseeko vastasyntynyt jotain toimenpiteitä, ja myös kuvaa tilanteen etenemistä esim. 5 ja 10 minuutin iässä.

Suurin osa vauvoista on sinisiä, siitä kuuluu ottaa 1 piste pois. Joskus on joku lälly tai urpo kätilö, joka herkällä hetkellä ei raaski sitä pistettä ottaa. Joskus harvoin syntyy myös vauvoja, jotka eivät ole yhtään sinisiä. Sillä yhden pisteen erolla minutin iässä ei ole mitään käytännön merkitystä.

Vierailija

eli siit äekasta "arvostelusta" on lähtenyt väristä se yksi pojo.

Eikä kumpikaan neideistä ole sinertävä ollut, enpä ole paljon pohtinut noita. On niin kyse arviojasta. Ja harva kait saa noita täyden 10 lapsia. Esikoisen aikaan tuijottelin muiden vauvojen lappuja sängyn päädyssä eikä niitä juuri ollut.

Vierailija

lähinnä se johtuu hengitystoiminnan epäkypsyydestä siinä ensimmäisten elinsekuntien aikana, eli on siis täysin normaalia. Jos väri ei korjaannu ensimmäisten minuuttien aikana, sitten vasta asialla on edes teoriassa jotain merkitystä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat