Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voi tehdä vai voiko mitään, kun eräs ihminen ottaa kaikki tekoni ilkeilynä?

Vierailija

Tässä muutamia aiheita, joista suuttuni tai raivostunut:

- Lähetin perheellensä kortin, jossa sattui olemaan aivan heidän näköisensä lapsi.

- Sain sedältäni postimerkin, jonka ilmestymistpäivä oli mieheni syntymävuonna. Ilmestymispäivä oli ystäväni miehen syntymäpäivänä ja koska meillä ei kukaan harrasta postimerkkeilyä, annoin merkin edelleen tälle postimerkkeilyä harrastavalle ystäväni miehelle.

- Olin ostanut lapselleni alennusmyynneistä vaatteen lapselleni, joka kuitenkin unohtui kaappiin ja ei mahtunutkaan lapselleni. Tarjosin tätä vaattetta hänen nuorimman lapsensa käyttöön.

- Annoin heidän perheelleen valokuvia reissusta, jolla olimme yhdesä.

Tuntuu, että teen miten päin tahansa, niin ihminen aina raivostuu. Jos ihan oikeasti miettisi, niin tajuaisi etten todellakaan pahalla tarkoita.

Tekemisissäkin on olosuhteiden pakosta pakko olla, mutta rankalle tuntuu, kun hän oletusarvoisesti tuntuu ajattelevan musta pahaa.

Kommentit (11)

Vierailija

Olen huomannut, että toisilta paljon vaativat ihmiset ovat todella säälittäviä yksilöitä tai kotoisin surkeista olosuhteista. Yhdellä marmattajalla on kamala äiti, joka jatkuvasti haukkuu häntä. Toisella on alkoholistiäiti. Yhdella on huono suhde miehensä kanssa. Yhdella on huono koulutus. Näille kaikille on yhteistä se, että he aina näkevät vikoja toisissa ihmisissä. Heille ei pysty olemaan aina mieliksi vaikka haluaisi. Pystytkö häivyttämään tätä ihmistä elämästäsi, vai onko pakko sietää? Jos on pakko sietää, niin puhu hänen kanssaan joskus kunnolla, ja kerro miltä sinusta tuntuu, kun hän suuttuu niin olemattomista asioista.

terv. kotipsykologi

Vierailija

tai sitten lakkaat olemasta aktiivisesti yhteydessä, tapaat vain aivan välttämättömissä merkeissä.

Tai sitten molemmat: ehkä kysymällä paljastuu jotain niin ikävää ettet halua sen jälkeen olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

Vierailija

Tosi kamalaa, kun jokaisen siirtonsa saa miettiä ja pelätä milloin tämä ihmisen saa silmilleen.

Ja aina saa käännettyä asia niin, että mä olen se itsekäs paska joka ei ole taaskaan miettinyt mille hänestä tuntuu.

Vierailija

Mullakin oli joskus tuollainen kaveri, jota oli täysin mahdoton miellyttää. Persoonallisuushäiriöisen ihmisen oma sisäinen maailma on niin kaoottinen, ettei siihen kukaan normaali pääse sisälle. Logiikkaa ei ole.

Tämä ex ystäväni saattoi tulla silmilleni jo siitä jos ymmärsin häntä jossain asiassa, siis niin että tunsin häntä kohtaan empatiaa. Hän syytteli minua että alistan häntä sillä tavalla yms. Täysin järjetön ajatusmaailma

Vierailija

Milloin olen ylimielinen, milloin alentuva, milloin pröystäilevä. Välillä syyttelee mun olevan tungettelevainen, liikaa roikkuva ja välillä taas väliinpitämätön.

Vierailija

Älä anna minkäänlaisia lahjoja ilahdutusmielessä vaan ainoastaan ne pakkolahjat synttäreinä, jos kutsu juhliin käy tai jouluna, jos tapaatte.

Vierailija

Kysy suoraan että anteeksi, ei ollut tarkoitus ilkeillä ollenkaan, että nyt et ymmärrä mitä loukkaavaa olet tehnyt. Ja pyydät häntä selittämään tarkemmin..

Uusimmat

Suosituimmat