Valvooko/valvoiko teillä mieskin öisin vauvan/lapsen kanssa vaikka kävi töissä?

Vierailija

Siitä yksinkertaisesta syystä, että nukumme kaikki samassa makkarissa. JA jos joku nukkui vaikka vauva valvotti niin se oli mies koska kestää paremmin valvomista kuin minä.....

Miehellä töihin herätys 365 päivänä vuodessa klo 05-06

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

koska minulla niin huonot unenlahjat että kun heräsin yöllä, en sitten enää saanut nukuttua vaikka vauva nukkuikin. En koskaan pyytänyt miestä valvomaan, vaan teki sen oma-aloitteisesti!

ihana mies.

Vierailija

Mutta mies on kyllä usein nostanut vauvan omasta sängystään meidän väliimme, niin että olen sitten meidän sängyssä vauvaa imettänyt. Eli hetkeksi on havahtunut muutaman kerran yössä.

Ja jos lapsia on ollut sairaana, niin on osallistunut yöllä oksennusten pesuun ja lääkkeiden antoon. Kun on monta lasta, täytyy äidin olla kotona yhtä skarppi kuin isän töissä, ja toisaalta ei ne hommat yksin ole niin helppo hoitaa.

Vierailija

Esikoinen oli ahkera heräilijä, 5-6 kertaa yössä yli 2 vuotiaaksi. Mies niin sikeäuninen ettei herää vaikka talo romahtaa päälle. Viikonlopuissa oli selkeä aamujako, toinen aamu toisen ja toinen toisen vanhemman nukkumisaamu ja toinen herää vaikka kuinka aikaisin vaikka olisi kuinka väsynyt.

Vierailija

mutta tarkoitus on, että mies ei joudu vauvan kanssa valvomaan juurikin siksi, että tekee töitä. Toki poikkeuksia saattaa tulla vastaan, jos olen romahduksen partaalla, mutta muutoin kyllä hoidan lapsen yöllä ihan itse, sillä nälkä se taitaa yleisin syy siihen herämiseen vastasyntyneellä olla, eikä miehen tissistä paljoa maitoa heru.

Vierailija

Lasten- ja kodinhoito käy myöskin työstä. Lepomahdollisuutta ei päivällä ollut, koska vajaa 3-vuotiaamme ei nuku/nukkunut päikkyjä enää pikkusisaruksen syntyessä.

Vierailija

rauhoittui öisin hötkyttelyyn yms. Kuopukselle kelpasi vain tissi 1v saakka ja rauhoittui öisin vain rinalle, joten.... miehen hyvä tahto ei oikein auttanut.

Esikoisen kanssa valvoi välillä useammankin tunnin.

Vierailija

Meillä eka oli koliikkivauva ja mies nukkui toisessa huoneessa. Töistä tultuaan ja syötyään hoiti sitten vauvaa niin, että minä sain nukkua ja kerätä voimia yötä varten. Tämä toimi meillä. Ei varmaan olisi jaksettu, jos molemmat olisi yöt valvoneet.

Vierailija

Mun mielestä ei ollut mitään järkeä, että molemmat olisivat valvoneet. Mieheni kuitenkin on töissä eikä siellä voi nuokkua sohvalla.

Teimme niin, että nukuin kumpanakin viikonloppuaamuna pitkään ja tarvittaessa päiväunet miehen tullessa töistä kotiin.

Sitten kun kumpainenkin on ollut jotain 8-9 kk, olen ollut hotellissa yötä ja nukkumassa kokonaisia öitä.

Kun esikoinen meni hoitoon ja minä töihin, niin sitten tietysti hoidettiin mahdolliset heräämiset vuorotellen.

Vierailija

Lainaus:

rauhoittui öisin hötkyttelyyn yms. Kuopukselle kelpasi vain tissi 1v saakka ja rauhoittui öisin vain rinalle, joten.... miehen hyvä tahto ei oikein auttanut.

Esikoisen kanssa valvoi välillä useammankin tunnin.

Paitsi että esikoinen ei ensimmäisten kuukausien jälkeen pahemmin valvotellut. Eikä oikein silloinkaan.

Vierailija

itse en tätä mieheltä vaatinut tai pyytänyt, mutta hän omatoimisesti ehdotti että menen rauhassa nukkumaan toiseen huoneeseen välillä kun aloin olla todella väsynyt valvomisiin. (Tässä vaiheessa vauva ei enää tarvinnut yöimetystä vaan piti muuten vain hereillä öisin...)

Vierailija

Meillä mies vapaaehtoisesti valvoo lasten kanssa ns. osittain. Miehellä vuorotyö ja jos menee iltavuoroon tai yöhön niin valvoo. Aamuvuoroon mennessä koittaa nukkua toisessa huoneessa. Meillä siis kaksoset ja heillä todennäköisesti koliikki.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat