Te ekaluokkalaisten vanhemmat ketkä olette lyhentäneet työaikaanne!

Vierailija

Minkä verran olet vähentänyt työaikaasi?

Paljonko se näkyy palkassa euroissa? Teetkö normaalia vai vuorotyötä?

Minkä verran Kelalta saa tukea?

Kommentit (1)

Vierailija

Mä olin pojan ekaluokan äitiyslomalla/hoitovapaalla ja nyt tokan alun mies oli hoitovapaalla, mutta mies jäi nyt osittaiselle hoitovapaalle ja siitä varmaan kyselet.

Sen sääntö on, että tekee maksimissaan 30 tuntia viikossa eli yleensä 6-tuntista työpäivää (+ ruokkis joillakin työpaikoilla, kuten mieheni työpaikalla on). Euroissa se näkyy todella paljon, koska mieheni palkka on suurempi kuin minun palkkani ja palkasta häviää n. 20%. Kelalta saa tukea 70 euroa kuussa, josta menee sitten vielä verot. Meillä on pienempi poika, jonka hoitomaksun pitäisi vielä laskea vähän, kun hän ei ole yli 7 tuntia hoidossa, mutta esim. isompi poika on osittaisesta hoitovapaasta huolimatta yli 3 tunnin sopimuksessa iltiksessä, joten hänestä me maksamme sen täyden 100 euroa. Mies tekee siis normaalia työtä. Oma työni ei sovellu osittaiselle hoitovapaalle, niin siksi en ole moiseen ryhtynyt. Ihanne olisi ollut, jos oltaisiin tässä elämänvaiheessa voitu molemmat olla osittaisella hoitovapaalla, mutta kyllä se näinkin menee.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat