Mitä mieltä, synnärin vierailukäytännöistä?

Vierailija

Meidän sairaalassa on ohje, jonka mukaan vain isovanhemmat ja oma perhe (=mies ja aiemmat lapset) ovat tervetulleita käymään, tarkoituksena antaa uusien vanhempien levätä ja tutustua rauhassa vauvaan ja saada ohjeistusta..

Eli sisarukset, kaverit yms ei tuon mukaan tervetulleita.

Kuitenkin, siskoni sai viime yönä vauvan. Yksi suunnilleen tutun-tuttu oli kuullut asiasta, oli pamahtanut tänään käymään siellä vauvaa katsomassa! Ihan olivat vaan siskolleni osastolla ilmoittaneet että vieras tulossa, otatko vastaan...no toki se oli ihan uteliaisuudesta sen ottanut. Kyseessä siis ihminen jota ei ollut nähnyt viiteen vuoteen, ei mitään läheisiä kavereita olleet ikinä, ihan tuttuja vaan.

Jotenkin todella uskomatonta että joku lähes vieras kävi sitten katsomassa vauvaa, minä ja muut läheiset jotka ei ohjeen mukaan olla tervetulleita, pysyttiin kiltisti kotona. Ärsyttää!

Mutta nyt sisko ja sen mies laittoi viestin että tulkaa vaan tekin huomenna... Viis ohjeista kun ei niitä kuitenkaan noudateta.

Mitä tekisitte?

Tottakai haluaisin hirveästi mennä. Mutta silti olo tuntuisi tunkeilijalta, kun ohjeissa PYYDETÄÄN ettei muut vierailisi osastolla.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

niin mulle taas painotettiin sitä vierailuaikaa. Mies ei saanut tulla, ku vierailuaikana. Sit kuitenki viereisen sängyn äidillä oli koko himskutin suku päivät pitkät siinä. Opettelepa siinä sit esikoista imettään yms, ku naapurisängyn vieraat tuijotti. Ei paljo verhoista ollu apua.

Vierailija

Käytävillä oli sitten istuskelupaikkoja, jos joku vieraampi halusi tulla katsomaan, ja äiti ja vauva saivat mennä sinne juttelemaan.

Sillä lailla vieruskavereiden ei tarvitse häiriintyä jatkuvista vierailuista.

Vierailija

Ei siellä tylsyyteen kuole, kun hoitaa vauvaa ja juttelee vaikkapa niiden muiden äitien kanssa.

Musta riitti tunnin vierailu aika päivässä kummankin kanssa. Toisen synnytyksen aikana pääsin kotia vauvan ollessa kahden viikon . Toinen vauva oli kaksi vrk. Parin viikon ajanjaksosta olin suurimman osan ajasta yksityishuoneessa ja nautin siitä kiireettömyydestä täysin rinnoin.

Vierailija

Nuo ohjeet on nimenomaaan niitä idioottitampioita varten jotka eivat ÄIDIN puolesta ole tervetulleita....

Eli tottakai sinne on tervetulletia vaikka naapurin kumminkaimakin mikäli ÄITI hänet sinne haluaa......

Eli ohjeet on niitä ihmisiä varten jotka eivät tajua pysyä pois vaikka eivät ole ÄIDILLE tevetulleita.

Ei niitä ihmiisä varten jotka ÄITI haluaa nähdä.....

Vierailija

mut kyllä minun siskoni kävivät katsomassa meitä ja ei siitä kukaan kyllä sanonut mitään. se varmaan just lähinnä tarkoittaa sitä etteivät tosiaan ketkään puoli tutut ramppaa siellä käytävillä ja huoneissa koska siellä on muitakin äitejä.

Vierailija

Oli yksin huoneessa, niin pyysin muitakin sukulaisia käymään kun heille sopii. Taukohuoneessa kyllä kävi sitten muina kellonaikona vauvaa ihastelemassa väkeä muillakin äideillä.

Vierailija

kiireesti omaan huoneeseensa piiloon, jos yritti puhutella. Kaikissa huoneissa oli omat suihkut, telkat ja vessat, joten kukaan ei oikeastaan koskaan edes liikkunut käytävillä ja yhteisissä tiloissa muuta kuin ruuan hakemassa äkkiä sänkyynsä. Mulla ei suurimman osan ajasta ollut edes kämppistä, mutta silti ei saanut edes oma äitini tulla toisen lapseni kanssa muulloin kuin 17-18 välillä käymään. Tai siis se esikoiseni olisi kyllä saanut tulla, mutta äitini ei. Mulla oli paljon nukkuva, helppo vauva, mutta keltaisuuden takia oltiin siellä viikko. Mä ainakin meinasin tulla hulluksi.

Vierailija

En tiedä millaiset ohjeet olivat Naistenklinikalla kun sain ekan lapsen pieleen menneellä sektiolla. Makasin TODELLA sairaana kuuden hengen huoneessa ja porukkaa lappasi (muiden vieraita) hirveesti. Koko synnytyspuoli oli ihan täynnä, äitejä makasi käytävilläkin. Yksikin huoneen äiti sai 11.lapsensa ja toisella kävi varmaan koko suku itämailta asti. Siis ihan päätöntä menoa.... Yksi äiti tuuletti ikkuna auki koko ajan ja ulkona oli pakkasta ja toinen kuivatti huoneessa käytettyjä pyyhkeitään. Ei ihmettä että sain vielä kaupan päälle infektion ja lapsi myös. Itse olin pyytänyt ettei kukaan tulisi kun olin niin kipeä. Silti pari tuli. Ei mitään vieraita vastaan, mutta voisi yrittää tavata niitä jossain muualla kuin siinä kuuden hengen huoneessa jossa tiosten olisi tarkoitus levätä ja tutustua siihen vauvaan.

Vierailija

Niin minustakin tuntuu että kerta sisko pyytää niin voin mennä..

Ehkä suositukset on vaan suosituksia, ettei liikaa porukkaa kävisi.

Vai oliko tuo lähes tuntematon vierailija sitten harvinaisen röyhkeä? (no siis minusta oli, mutta olisko oma siskon vierailu yhtä röyhkeää..? ja tiesi tasan tarkkaan tuon käytännön, koska itse synnyttänyt 3lasta samassa sairaalassa, viimeisimmän aika äsken.)

Itse kun olin (samalla) synnärillä, kerroin kaikille läheisille jo etukäteen vierailukäytännöstä, kaikki sitä noudatti.

Ap

Vierailija

onneks jorvissa ei ollut rajoitetuja vierailuja kuin kello-ajalla, vaikke me edes niitäkään noudatettu, varsinkaan ekan kohdalla, kun oli "se suvun ensimmänen" odotettu lapsen lapsi!=)

Ja me oltaisiin kuoltu tylsyyteen jos kukaan ei olis tullut katsomaan, vielä kun jouduttiin keltasuuden takia olemaan jorvissa viisi päivää, ekan kohdalla!

meillä oli kyllä perhe huone kummallakin keralla, eli ei sinänsä häiritty muita ja käytävät oli tyhjiä, itse liikuin osastolla eniten ja istuin vauvan kanssa telkkari huoneessa ainoana.

Vierailija

Tuolla meidän sairaalassa siis ne sallitutkaan vieraat (eli isovanhemmat) ei saa huoneeseen tulla, vaan vierailut tapahtuu aulassa. Mies saa toki huoneeseen tulla.

Tuo on mun mielestä ihan hyvä juttu, kuulostaisi kamalta jo huonekaverin puoli sukua ramppaisi HUONEESSA.

Mutta tosiaan hölmöä se ettei periaatteessa esim sisko saisi tulla edes sinne aulaan käymään. Meilläkin minä olen ollut koko raskauden ajan siskolle tärkein tukihenkilö (miehensä lisäksi), ainoa jolle he raportoivat välillä synnytyksen kulusta, ensimmäinen ihminen jolle he vauva-uutiset halusivat soittaa. En siis todellakaan ei-toivottu vieras.

Ehkä tuon käytännön voisi pikemminkin toteuttaa tyyliin "vain kutsutut vieraat / läheisimmät ihmiset." (mutta tuo tietysti jättää aika paljon tulkinnan varaa...)

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat