"räkää" limatulpan jäänteitä vai valkovuotoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla on taas tarve kirjottaa ja kysyy teen mielipidettä. On osoittautunu iha käteväksi tavaksi lievittää vaikkapa tressiä ja omaa tietämättömyyttään.

Mulla tuli selkee kellertävä hyytelömäinen limatulppa tiistaina (6.1) ja sen jälkeen on ruvennu tiputtelemaan lapsivettä, mistä ei tarvi olla vielä huolissaan, mutta nyt parinapäivänä on tullu sellasta selkeää "räkää" onko se valkovuotoo vai jäänteitä limatulpasta? Vai ihan jotain muuta? Lapsiveden tiputtelustakin sanottiin sitten, jos kauan vielä menee ilman supistuksia, ettei saa tulla sitten kuumetta. On tulehduksen vaara.

Mulla oli laskettu aika 4.1 Mut tää päätti, et "liian kylmä en tuu vielä" ;)

Vatta pomppii välillä kuin mielipuoli, tulee mieleen nää alien leffat. Luulis ny et tilakin rupeis menee pieneks. Viikolla 39 th sano kokoarvioksi 4kg ja nyt oon rv 40+5 ja sanottiin, et on se vaan kasvanut.. No mitäköhän reittii mahtaa tulla ulos. En mä kyllä maailman pienempi lantioisinpiakaan oo, mut rupee silti mietityttää, jos sieltä oikeesti tulee yli 4kg vaavi.

Kommentit (2)

Vierailija

Kuulostaa minusta erikoiselta, että ovat antaneet mennä näinkin kauan jos todella lapsivettä tihkuttaa! Esikoiseni kohdalla lapsivesi meni "korkealta" eli sitä tuli pulauksittain, siitä noin 12h kun soittelin synnytyssairaalaan niin käskivät tulla heti paikalle ja ottivat osastolle enkä olisi enää kotiin päässytkään. Vauva onneksi syntyi vielä saman vuorokauden puolella.

Limatulppaa minulla tuli toisen kohdalla 5vrk ja se oli juuri kuvailemaasi "räkää" ja loppuvaiheessa veriviiruista. Vauva meni 2 viikkoa yli la:n eli tuota tulppaa alkoi tulla vasta 41+1 muistaakseni... Tai eikai sitä tiedä, mitä kohdunsuun eritettä se nyt lieneekään sitten, mutta ajattelin silloin että kaiketi se edistää avautumista joka tapauksessa!

tsemppiä synnytykseen, ei luulisi siihen enää kauaa menevän...

Vierailija

että eivät ole edes ottaneet sinua osastolle tarkkailuun... kun lapsivettä on jo useamman päivän tihkunut.

Itselläni oli esikoisesta se tilanne, että lapsivettä alkoi tihkua rv39+2, olin tosin sairaalassa sisällä jo muutenkin korkean verenpaineen takia. Tilannetta seurattiin sairaalassa pari päivää verikokein (tulehdusarvojen seuranta) ja kun arvot alkoivat nousta, eikä synnytys lähtenyt itsestään kummemmin etenemään yritettiin vauhdittaa ensin oksitosiinitipalla ja kun se ei tehonnut riittävästi niin loppujen lopuksi puhkaistiin kalvot ja poika syntyi sen jälkeen parissa tunnissa.

Mitä tulee tuohon räkään, niin ainakin minulle neuvolassa sen sanottiin olevan juuri "limatulppaa", tuota on täällä valunut jo parisen viikkoa, olen kuin etana, joka jättää vanan peräänsä... Verta ei joukossa vielä ole näkynyt. Itse olen kyllä vielä siinä vaiheessa, että olen tyytyväinen kun en ihan vielä ole joutunut ''lauteille"... saisi pysyä sisässä vielä vähän aikaa, mutta jos kiire iskee niin eipä tuota voi estellä.

Keräilepä vielä voimia kun saat... synnytyksen jälkeen lepääminen on sitten suhteellinen käsite.

Katjalah&nelonen rv35+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat