Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäisenä tytölle e-pillerit???

Vierailija

olen yh isä eli tyttäreni kasvatus on vastuullani!! minkä ikäisenä ehkäisy pillerit tulee "kuvioihin" hmm...hankalia juttuja miettiä yksin...

Kommentit (7)

Vierailija

Suosittelen enemmin itsetuntokasvatusta, jossa tyttö oppii vaatimaan kondomin käyttöä ja sanomaan tarpeen vaatiessa ei.

Kondominkäyttö on edelleen hyvä taito, joka tahtoo pillerien syöjillä usein unohtua.

Vierailija

Mutta syy oli lähinnä erittäin kivuliaat kuukautiset.

Mun teinipojille olen kertonut mistä talosta löytyy kondomeja. pojat on 15 ja 17.

Vierailija

että eihän meidän tyttö seksiä harrasta ennenkuin naimisiin mentäessä. Että ei mitään seksivalistusta koulussa ja kondomeista, sukupuolitaudeista ja ehkäisystä ei saa puhua. Sanotaanko että jos tyttö 14-15 vuotiaana alkaa poikien kanssa pyörimään niin kyllä jo 16 vanhana helposti pillerit tulevat kuovioihin. Mutta nämäkin ovat niin henkilökohtaisia, toiset kehittyvät nuorempina kuin toiset..

Vierailija

Aiheuttavat helposti lapsettomuutta ja pettävät alleen mahdolliset ongelmat.

Suosittelen enemmin itsetuntokasvatusta, jossa tyttö oppii vaatimaan kondomin käyttöä ja sanomaan tarpeen vaatiessa ei.

Multa siis ehdoton ei ylimääräisille hormooneille.

Vierailija

Jos haluaa olla varma, ettei epätoivottuja raskauksia tule, kannattaa ne pillerit hankkia siihen mennessä. Jos tytöllä on epäsäännölliset kuukautiset tai paljon kuukautiskipuja, niin pillerit voi hankkia jo aiemmin niihin vaivoihin.

En nyt tietysti hirveän riemuissani ole siitä, että lähes lapsille aletaan hormoneja syöttämään mutta mielestäni se on tosiaan parempi vaihtoehto kuin teiniraskaus. Ja aion omille tytöillenikin pillerit kyllä ajoissa järjestää.

Uusimmat

Suosituimmat