Kuinka toimisit jos on isovanhemman hautajaiset ja kotona on sairas puoliso

Vierailija

Ihan viimeisenä keinona jättäisin hautajaiset väliin.

Eikä mies pärjää hetken sairaanakin lasten kanssa? Hautajaiset + kahvi nopeasti = 1,5h. Tietty jos on kaukana, matkoineen voi olla liikaa.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

itse olen ollut tosi kovassa kuumeessa, piti vain toivoa, että lapsi ei satuta itseään haahuillessaan kotona. Lapsi tosin oli terve - parempi kyllä jos olisi ollut sairas, olisi ollut ainakin paikallaan. Nyt ihan yksin asunnossa kuljeskeli, kun olin petipotilaana.Mitäs muutakaan voit. Lapsella oli tuolloin ikää alle vuosi. Mutta olin niin poikki ja kipeä, etten edes jaksanut huolehtia, mitä lapselle voisi käydä, eikä onneksi käynyt mitään.

Mutta kysy jos joku tuttu pääsis katsomaan jos kerran kolme on kipeenä.

Vierailija

Jos nainen on sairaana lasten kanssa kotona niin mies ei varmasti mitään lomaa ota töistä sen takia ja jos olisi tuollainen reissu tiedossa niin kyllä lähtisi hautajaisiin.

On se kumma jos mies on niin avuton ettei pärjää lasten kanssa vaikka olisikin kipee.

Jos lapset kerran on sairaana niin tuskin nekään jaksaa hillua ympäri kämppää.

Vierailija

kaikissa asioissa on sekä hyvät, että huonot puolensa.

Kotiäitiydessä on juuri tämä kun äiti itse sairastaa, niin kyllä hän yleensä itse ne lapsensa silloin joutuu hoitamaan, harvalla miehellä on kuitenkaan mahdollisuutta jäädä töistä pois(ja vaikuttaahan se talouteenkin).

Kyllä se ap:nkin perhe yhdestä oksennustaudista selviää, ihmiset selviävät paljon isommistakin ongelmista.

Vierailija

Lainaus:

Kukaan järjissään olöeva ei antaisi alle vuoden ikäisen haahuilla päivää yksinään..toivon ainakin. sehän olisi heitteillejättö.

siinä olohuoneessa, niin ei se nyt kovin heitteillejättö ollut jos konttasi välillä sohvan taakse.. Olin tietysti laittanut esteet, ettei päässyt keittiöön ja meiltä ei olkkarista muualle pääsekään.

Vierailija

Tottakai sinne hautajaisiin ja sillä selvä.

Tod.näk kysyjä haluaa vain itselleen hyvän oman tunnon saamalla paljon sympatiaa ja näin ollen voisi jättää hautajaiset väliin kun ei kerran sinne itsekään halua lähteä.

Ja todellakin järki käteen. Jos olisit itse kipeä, niin tasan pärjäisit yksin niiden muksujen kanssa kun mies menee töihin tai sukulaisensa hautajaisiin jne.

Hommaat vaan jääkaappiin helppoa (lue: mikrolla lämmitettävää ruokaa) ja siinäpä se.

Vierailija

Kyllä se oma mies on saanut oppia olemaan alusta asti yksin lapsen/lasten kanssa ja hyvin menee. Osaa antaa ruokaa ajallaan, osaa vaihtaa vaipan tarvittaessa, osaa pukea jne. Kylmemmällä saattaa kysyä että mitä kaikkea pitäisi laittaa mutta harvoin.

Oletko varma että miehesi todella on noin typerä vai "feikkaako" vaan ettei tarvitsisi jatkossa yksin jäädä lapsen kanssa? Kyllä sen isänkin vaan pitäisi osata olla omien lastensa kanssa ja pitäisi osata hoitaa ne oikein.

Vierailija

Jos tilanne olisi toisin päin, niin vaimo tod.näk. hankkisi itse sen avunkin, mies vain lähtisi, vai mitä? Eikö miehellä ole ketään kaveria tai sukulaista lähellä, joka voi käydä muutaman kerran tsekkaamassa että kaikki on ok? Kun kerran lapsetkin on sairaita niin kovin kummoista ruoanlaittoa tai ulkoilutusapua ei edes tarvita...

Olen itse hoitanut influenssassa influennssaa sairastavia lapsia ja tiedän että se on aivan kamalaa. Niin kauan kuin aikuinen kuitenkin on tajuissaan ja pystyy jotenkin toimimaan, edes konataten ja hyvin hitaasti kuten minä silloin, päivän selviää kuitenkin varmasti. Ja mahatauti saattaa hyvinkin olla jo helpottamaan päin, ne kestää yleensä vain muuatman päivän joka tapauksessa.

Vierailija

Kukaan järjissään olöeva ei antaisi alle vuoden ikäisen haahuilla päivää yksinään..toivon ainakin. sehän olisi heitteillejättö.

Vierailija

Tjaa, ikävä tilanne. Vaikka minusta olisi tosi riipaisevaa jättää isovanhempani hautajaiset väliin, tässä tapauksessa ehkä tekisin niin kahdesta syystä:

a) 40 asteen kuume on tosi korkea ja vetää täysin voimattomaksi, en ainakaan jättäisi puolisoani yksin, vaan hoitoapua pitäisi saada

b) En lähtisi ehdoin tahdoin levittelemään oksennustautia tms. suuriin ihmisjoukkoihin, varsinkin kun mukana on varmaan vanhempia ihmisiä, paljon kättely-/halailukontakteja jne.

Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtävät sekä sen, että olet mukana hautajaisissa, että sen ettet mene niihin.

Vierailija

siltä puolelta sukua, jota tämä kuolemantapaus ei ole koskettanut. Ja ehkä harkitsisin kotiinkin jäämistä, jos tilanne on oikeasti rankka.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat