***Vuosaarelaiset pienten koululaisten äidit/isät, kysymys teille!***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyselen kokemuksianne nykyisestä/aikaisemmasta ala-asteen koulustanne. Ensi syksynä koulun aloittavan esikoisen kouluvalinta on tällä hetkellä harkinnassa, ja asiallista tietoa on yllättävän vaikea saada. Naapuruston äideiltä olen kuullut sekä hyvää, että huonoa molemmista lähimmistä kouluista.

Kyseessä melko arka ja ujo lapsi, joten erityisesti kiinnostaa, jos on jotain kokemuksia siitä, miten kiusaamiseen koulussanne puututaan. Mutta kaikki muukin tietysti kiinnostaa myös! Miten isot luokkakoot, miten koulun ja vanhempien yhteistyö on toiminut etc.

Kiitos vastamaan vaivautuville!

Kommentit (1)

Vierailija

riippuu määritteletkö esim. Rastilan myös Vuosaareksi, mutta siltä alueelta ehdottomasti suosittelen Heteniityn ala-astetta - pienempi kuin muut ja vaikka kuulostaisi rasistiselta, pienempi määrä maahanmuuttajia suhteessa oppilasmäärään - se kun vaan ikävä kyllä vaikuttaa opettajan mahdollisuuksiin olla hyvä opettaja aika paljon. Omat lapset ei siellä koulussa, mutta olen itse ollut opettajana siellä, tosin lähes 10 vuotta sitten, mutta käsittääkseni sama tilanne edelleen. Monessa mielessä aika "vanhanaikainen" koulu niin ilmapiiriltään kuin fyysisiltä tiloiltaan, mutta mun mielestä se on vain positiivista (siis painotetaan hyviä käytöstapoja ym...). Se miten kiusaamiseen käytännössä puututaan on tietysti täysin kiinni siitä itse luokanopettajasta, sitä ei koulun perusteella voi päätellä. Luokkakoot suht isoja- normien rajoissa tietty, mutta muistaakseni 1-2 luokkia 2 kpl ja muita luokkia vain yksi per ikäluokka.

Kysy pois lisää jos on jotain tiettyä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat