Mistä voi johtua kirvely pissatessa, synntyksestä 3 vk ???

Vierailija

N. viikon ajan ollut jo hieman kirvelyä virtsatessa.

Tämä ei siis mielestäni enää liity siihen, että tietty heti synntyyksen jälkeen aluksi kirvelee. (ei tullut tikkejä, eli sikäli palauduin siitä nopeasti).

Mielestäni virtsatietulehduksen oireitakaan ei oikein ole, vain tuo kirvely. Mutta ei tihentynyttä vessassajuoksua tms. Ja eikös se etene aika nopeaan, jos tuo tulehdus olisi...?

(mulla ei oo ollut sellaista kun joskus pikkutyttönä kerran)

Mutta mistähän tää kirvely vois johtua, ei se kauheen voimakasta ole mutta ärsyttävää kuitenkin, ja kun ei tiedä pitäiskö olla huolissaan, eihän sellaista nyt normaalisti esiinny kuitenkaan.

Kommentit (11)

Vierailija

Se voi oireilla ihan vain noinkin eikä välttämättä äidy ärhäkäksi. Kokemusta on... liikaakin.

Se on sitten helposti antibiooteilla hoidettu.

Vierailija

varsin tulehdusta ei saa itse pois. Minulla aina välillä virtsaputki kirvelee. Olen huomannut sen johtuvan liian vähästä juomisesta. Se helpottaa vuorokaudessa, jos juon runsaasti vettä päivän ajan ja muistan sen jälkeen juoda usein normaaleinakin päivinä. Myös viini kuivattaa minua jotenkin niin, että virtsaputki ärtyy.. En tiedä pitäisikö sille tehdä jotain, mutta olen toisaalta aina ollut samanlainen.

Vierailija

Virtsatientulehdus vaatii antibioottikuurin ja sen lisäksi täytyy juoda paljon (vettä ym.) ja sen lisäksi suositellaan juotavaksi myös karpalo- tai puolukkamehua, nämäkin auttavat virtsatientulehdukseen.

Vierailija

Limakalvot voi olla kuivat ja ihan siitäkin ärtyneet. Muistatko juoda tarpeeksi? Ja jos takana on yhdyntä, niin limakalvot voivat ärtyä myös siitä ja tuntua juuri tuollaiselta virtsatessa. Virtsatietulehdus on tietenkin yksi mahdollisuus.

T:Kätilö

Vierailija

tai sitten virtstieinfektio, aina ei edes ole oireita infektiosta tai oireena voi olla vain joku yleisistä oireista esim kirvely pelkästään tai joku muu

eli suosittelisisn antamaan virtsanäytteen

oloa voi helpottaa suihkuttamalla alapäätä samalla kun virtsaa, se auttaa kirvelyyn jos se johtuu niistä haavaumista

Vierailija

näkyykö haavaumia, jos näkyy onko kiinni vai auki onko tulehdusta, eritettä tms

ja ota yhteys neuvolaan

eli annat sen virtsanäytteen niin asia varmistuu ja sen tuloksen perusteella lääkäri määrittelee tarvitsetko antibioottia vai et

ja jos et itse uskalla kurkata niin tervhoitaja voi katsoa näkyykö tulehtuneita haavoja tms

ja yleensä suihkuttelu auttaa jos on haavaumia, mutta virtstietulehduksessa apu on huonompi

Vierailija

Voiko virtsatietulehduksen hoitaa itse tai voiko mennä itsestään ohi?

Haavaumatkin oli jo mielestäni parantuneet, kun se synnytyksen jälkeinen kirvely oli jo loppu. Vai alkoikohan se uudestaan sitten...?

Lueskelin "päiväkirjaani" edellisen lapsen ajalta, ja havaitsin nyt, että olin sinnekin kirjoittanut n. 2 vk synnytyksestä samanlaisesta kirvelystä.

Ilmeisesti se sitten hävisi itsestään aikanaan, kun siitä ei enää muutamien päivien päästä ollut mitään merkintöjä.

Mutta nyt tätä on kyllä jatkunut jo varmaan melkeen viikko.

ap

Vierailija

jos siis suihkutan samalla, niin se auttaa ja ei kirvele.

voiko tästä päätellä mitään? Eli että ois vaikka vielä sitä haavaumaa?

Kirveleekö virtsatietulehduksessa siitä huolimatta, vaika suihkuttaa?

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat