Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syke kauhean korkea koko ajan -johtuuko alhaisesta hemoglobiinista?

Vierailija

Rv 25 ja tuntuu, että pienikin ponnistus esim. vaatteiden vaihto ottaa koville ja syke nousee heti yli 130. Hemoglobiini oli muutama viikko sitten 110. Olen syönyt rautaa, mutta en tiedä onko auttanut. Onkohan normaalia.? Nyt leposyke n. 80 ja normaalisti leposykkeeni ollut alle 70.

Kommentit (9)

Vierailija

ihan noin hurjasti

raskaus nostaa noin 10% pulssitasoa

eli lepo syke on ihan ok

mutta tuo 130 pienenkin liikkeen seurauksena ei kuulosta hyvältä

oletko muuten terve, eli infektio esim mm nostaa sykkeen nopeaan ja herkästi

Vierailija

Verenpaine oli 53/100, vaikka itsekin luulin, että olisi ennenmmin korkea. Peruskuntoni on ollut hyvä ja kesällä vielä mm lenkkeilin tuolla samalla n.130 sykkeellä. Siksi ihmetyttääkin, vaikka tiedän, että normaalia, että nousee jonkin verran.

Vierailija

ja olen huomannut että mitä *alempana* verenpaine on, sitä korkeampi on syke. Juttelin asiasta tätini myös kanssa jolla on luonnostaan todella alhainen verenpaine ja vaikka hän on ihan hyväkuntoinen (harrastaa liikuntaa 5krt/vko) niin leposyke huitelee 80-90 tietämissä.

Vierailija

Ja hemppa 110 tienoilla, syön rautaa mutta ei se auta.

Elämäntapamuutos.

Täytyisi tarkistaa lääkkeet, ja vähentää kahvia ja kovia rasvoja.

Vierailija

jossain vaiheessa kuntoilin tosi paljon, juoksin 5 krt viikossa 10km kerrallaan, ja syke ei juurikaan laskenut. Mun ei myös kovin paljon tarvitse tehdä, että syke on yli 100. Syön terveellisesti, en tupakoi, liikun... Silti syke on vaan korkea. Mutta ei kai se hemoglobiiniin mitenkään liity? Se on mulla aina ollut tosi hyvä.

Uusimmat

Suosituimmat