Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No HUH mitä hintoja ehdottelette lastenhoitajille!

Vierailija

15-20e/tunti!!

Tavallinen duunari jos saa 10e/tunti, niin se on jo HYVÄ liksa! Niin sit pitäis nuorille tytöille maksaa tuplat! Ei se ihme, jos teinit kuvittelee itsestään liikoja, jos oikeesti maksatte niille noin paljon! Mahtaa olla iso pudotus, kun tulevat oikeeseen työelämään ja palkka onkin murto-osa siitä, mitä ovat lapsenlikkana olemisesta saaneet!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Parannusta kuitenkin tapahtunut.

Kun aloitin työt (kunnallisena) niin vuosiansiot oli alle 20.000e.

Tässä kuussa menee rikki 24.000e. Mahtava korvaus 11h/vrk työstä.

Vierailija

BRUTTO tuntipalkkani on 11e tunti, olen ollut alalla 15 vuotta.

Kannattaa näköjään alkaa keikkalaiseksi jos saa 20e tunti verottomana. Ei tarttis tehdä kun vaikka 20 tuntia viikossa töitä niin tienais ihan riittävästi.

Mä en todellakaan maksa väliaikaiselle lastenhoitajalle, en edes alan opiskelijalle samaa mitä itse saan samasta työstä.

Vierailija

Itsellänikin on koulutus, yliopistokoulutus, mutta silti jotkut tuppaavat tarjoamaan jotain rupuista viitosta.

Mielestäni alan opiskelija ei ole verrattavissa teiniin, koska esimerkiksi lto-koulutukseen päässeistä suurimmalla osalla on taustalla lh-tutkinto, pari vuotta työkokemusta tai opintoja avoimessa yliopistossa. Esimerkiksi seuren kautta sijaisuuksia tekevällä lto-opiskelijalla on oikeus alennettuun pätevän palkkaan, ja lh-palkkaan kokonaisena. Mutta se nyt on oma asiasi millä palkalla palkkaat, jos palkkaat.

Itse maksan veroja keikkatöistä kodeissakin.

Vierailija

eipä se leikkiminenkään ole ihan _vaan_ _leikkimistä_ jos sitä tekee asiasta ymmärtävä ammattilainen. Mutta ei tietty haittaa varmasti lasta jos aina aikuinen ei tajua toiminnan taustoja, tai varmasti moneen tilanteeseen riittää ihan vain ystävällisen ihmisen läsnäolo. Ihan voi sitten itse miettiä mikä omaan tilanteeseen ja hoidon tarpeeseen on tarpeeksi ja hyvää.

Vierailija

...niin eipä paljon kiinnosta ne sun hienot tutkintosi. Kuka tahansa lapsista tykkäävä osaa pistää itsensä likoon leikkiessä ym. ja siitä maksan mielelläni- en tutkinnosta.

Vierailija

Mutta mietin tässä ehkä itseäni, omaa ammattitaitoani ja koulutustani, ja vastaavia muita ihmisiä. Pitäisi varmaan arvioida miten paljon hoitajalla on kokemusta ja koulutusta, ja sen mukaan pohtia asiaa. Kuitenkin lastenhoitajan töitä tekee moni kouluttamaton päiväkodeissa, ja he kyllä saavat samaa palkkaa.

Lisäksi jatkoin tuolla, etten puhunutkaan 15-vuotiaista tai täysin kouluttamattomista. tuntuu vain, että monet vanhemmat kokevat omat lapsensa niin hellantelttuisiksi, että ajattelevat jonkun hoitavan heitä vain ilokseen.

Lainaus:

"Samaa työtähän lastenhoitaja tekee sinunkin luonasi, etkö samalla aliarvioi amamttikuntaasi?"

Mun mielestä se on oman ammatin aliarvioimista jos maksaa kouluttamattomalle samaa liksaa kuin itse saa. Vai maksaisitko itse jollekin samaa palkkaa uin itse saat työstäsi vaikkei toisella olisi minkäänlaista koulutusta?

Vierailija

Veikkaan, että on vaikeaa saada pysyvää lastenhoitajaa vitosella. Mannerheimin lastensuojeluliiton 15-vuotiaan ehkä vielä saa, mutta itse en kyllä tulisi viitosella, kympillä _ehkä_. Siinäkin pitäisi huomioida sitetn kelloajat ym.

Ja tuolle, kuka ei maksaisi samaa palkkaa kuin itse saa, eikö se tunnu vähän törkeältä? Samaa työtähän lastenhoitaja tekee sinunkin luonasi, etkö samalla aliarvioi amamttikuntaasi?

No eipä ole pakko maksaa, ja tietenkin hyvä jos saa hoitajan ilmaiseksi. Veikkaan vain, ettei kovin moni tule toista kertaa huonolla palkalla.

Vierailija

Joku raja sentään av-mammojen tyhmyydelläkin pitäisi olla :)

Vaan eikös se ole niin että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa?

Mieluummin maksaa sen 5-10 e/h ja LISÄKSI matkakulut (linja-auto tms).

Vierailija

Viittaatko tuohon ketjuun, jossa haettiin lapselle enkun opettajaa?

Mielestäni mll:n hoitajat eivät saa mitään järkyttävän suurta liksaa vaan he saavat 8,2 euroa tunti ja minimiveloitus on 2h, joten samalla logiikalla tuommoiselle enkunmaikalle pitäisi mielestäni maksaa se 16,4 euroa vähintään. Jos vielä pitää tehdä jotain valmistelutyötä, niin enemmänkin.

Oleellista on tämmöisissä jutuissa juuri se käytetty aika versus matkat ja niistä aiheutuvat kustannukset.

Tulisitkos sinä olemaan meidän pojan kanssa vaikka iltapäivällä tunnin 10 euron tuntipalkalla? Jos tulet vaikka Helsingistä bussilla, niin seutuliput ei teekään kuin 8 euroa, joten sulle jäisi käteen 2 euroa ja matkoineen työaikasi olisi 2 tuntia eli saisit euron tunnilta käteen paitsi tietysti jos olisit rehellinen itse maksaisit vielä verosi siitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat