Mikä sinulla auttoi raskauspahoinvointiin?

Vierailija

En oksenna, mutta jatkuva etova olo tekee hulluksi. Ja viikkoja vasta 9 ja risat... :( Tää on kyllä ennestään tuttua, mut mikä tähän auttaa parhaiten... APUA!

Kommentit (14)

Vierailija

Tämän jälkeen koko päivän söin tasaiseen tahtiin, aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Aamuisin ja aamupäivällä saatoin joutua ottamaan myös väliin muutamia suolakeksejä, jos huono olo yllätti, mutta näin pärjäsin oikein hyvin etoavan olon kanssa. Mua ei kanssa oksettanut.

Vierailija

Itselläni sitruunaesanssia muutama tippa kielen päälle helpottaa hieman, mutta ei kiinnosta, jos sen takia kiille hampaista häviää.. Tuota salmiakkijuttua täytyy kyllä kokeilla. :)



ap

Vierailija

Muistattehan, että salmiakkia/lakritsia saa syödä vain 50g/päivässä (mikä on todella vähäinen määrä!) ja max 290g /vkoa ja jatkuvaa käyttöä ei suositella. Salmiakissa/lakritsissa on jotain ainetta, jonka haitoista ei tiedetä.



Ja mulle neuvolassa sanottiin, että pakastemarjat pitäisi kaikki kuumentaa (ei vain vadelmat), ennen käyttöä ellei ole itse poimittuja.



Mutta tiedäppä näistä.

Vierailija

siis auttoi. Vko 16 jälkeen loppui oksentaminen (eikä tarvinnut enää tipassa käydä...) mutta etovaa / huonoa oloa oli koko raskausajan. hajut mm. savu teki toooosi pahaa jne. Tosin sitten synnytyksen käynnistyessä oksensin taas...siis sairaalassa ollessa.

Näin siis eka raskaudessa.



Tokassa ja kolmannessa raskaudessa ei ollut kuin tuota etovaa / huonoa oloa & väsymystä, mutta en enää oksentanut ;)

Vierailija

Jos oli yli puoli tuntia syömättä, huono olo alkoi heti. Hapankorppua ilman mitään päällysteitä ja vastaavaa pureskelin viikkon 13 asti, sitten helppas.

Vierailija

Noita tuotteita en kuvitellutkaan aikaisemmin ostavani, pidin niitä varsinaisina turhakkeina. Mutta niinpä ne vain pelastivat minut pahan paikan tullen. :) Tsemppiä!

Vierailija

Käytin salmiakkia imeskelytabletin tapaan; en siis mättänyt nameja pussitolkulla. Aakkoset ja muut tujakat maut auttoivat parhaiten.



Sain ohjeen eräältä syöpää sairastavalta tutultani, joka kärsi sytostaatin sivuvaikutuksista.

Vierailija

joka väheni sekin seuraavin keinoin:

- söin usein, ts. ruokailuväli ei saanut venyä 3 tuntia pidemmäksi.

- söin pieniä annoksia

- söin "raikkaita" välipaloja, esim. greippiä, veriappelsiinia, vesimelonia, mustikkaa, mansikkaa, marjakiisseleitä, maustamatonta jogurttia, kurkkua jne.

- pureskelin pihvit ja muut pääruuat hyvin

- aamuisin en juonut mitään kylmää nopeasti tyhjään vatsaan



Joillakin on enemmän taipumusta pahoinvointiin, mutta ei dieetistä (ruokavalio ilman ruoka-aineita jotka on ruvennu ällöttämään, on liian maustettuja jne.) haittaakaan ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat