G: Käytitkö meikkiä synnyttämään lähtiessä ja sairaalassa ollessa?

Vierailija

Itse keskityin niin itse synnyttämiseen että lähtiessä kävin vain suihkussa pesulla ja hiukset ponnarille ettei valu silmille.

Sairaalassa ollessa ei tainnut käyttää muuta kuin huulirasvaa, deodoranttia ja hiusharjaa, oli sen verran väsähtänyt ja tyytyväinen olo.

Meikattuna olisin tuntenut että täytyy varoa meikkejä..

Enkä tiedä muutenkaan miten sirkuspelleltä olisin näyttänyt kun olin yhä turvoksissa, silmäpunnein kera ja roikkuvin vatsoin jos olisi ollut pakkelit naamassa.. Mielikuva on niin ristiriitaisen näköinen että.. yh!

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Eli sairaalalle lähdettiin meikeissä ja molempina aamuina (siis kun olin osastolla) meikkasin tunnollisesti ja laitoin hiukset. En siis mitään erityistä kampausta, mutta kevyesti vahalla muotoon..

Vierailija

mikä siinä oli niin hankalaa: Thyroxin 0,1 mg 2x1 aamuisin puoli tuntia ennen aamupalaa. Mutta kai se sitten on niin vaikeaa....

Lainaus:

Lainaus:

Lisäksi otin mukaan vauvanvaatteita, omia vaatteita, sampoota, kännykän, kameran, hiukan eväitä, kotilääkkeet (=Thyroxin, onneksi oli mukana, sairaalassa olisivat unohtaneet antaa kahtena eka päivänä ja ekana päivänä jouduin ottamaan omista, kun eivät saaneet selville mikä oli oikea annos...)

Tiesitkö, että yleensä sairaalaan otetaan mukaan omat jatkuvassa käytössä olevat lääkkeet? Jos kerran pystyit ottamaan lääkkeen omista, olisiko ollut liian vaikeaa kertoa oikea annostus hoitajille? Ihmettelen vaan..

Vierailija

On niin naurettavan värittömät nuo omat kulmat, vaikka hiukset ovat tummat. Joten sitä muistaakseni käytin. Ripsariakin saattoi olla, mutta en usko, koska suihkun jälkeen "meikkasin" muistaakseni ihan vain pakolliset (ts. ne kulmat).

Vierailija

meikkiä synnyttämään lähtiessä eikä myöskään synnytyksen jälkeen.Ei tullu edes mieleen että pitäs jotain laittaa naamaan ja edes kotiin lähtiessä en meikannu.En kokenu sitä tarpeelliseksi.

Vierailija

ja niissä ketjuissa on kyllä ollut myös todella kärkkäitä meikkaamisen teilaavia mielipiteitäkin (huono äiti, kun vauva on pieni ei saisia oma ulkonäkö kiinnostaa jne. tyyliin) - osa varmaan provoja, mutta noiden pohjalta ei ole ihme jos niitä ketjuja lukeneet ovat puolustuskannalla. Sama asia kun vaikkapa nämä kotihoito-päivähoitokeskustelut.

Vierailija

No itselläni oli ainakin esikoisen kohdalla sen verran rankka synnytys ja olin sen jälkeen aika kauan huonossa kunnossa, että aika monet muutkin asiat jäivät joksikin aikaa. Muutamaan viikkoon en käynyt lenkillä, en siivoillut, enkä esim katsonut televisiota myöhään illalla, mikä ennemmin minulle oli ihan normaalia. Ihan yhtä lailla se meikkaaminen jäi minulta pois, mikä siinä on niin kummallista?

Lainaus:

niin miksi yht'äkkiä lasten syntymän jälkeen ei olisi normaalia meikata?

Vierailija

Menin suunnitetuun sektioon. Jos synnytys olisi alkanut kotona yöllä normaalisti, tuskin olisin meikannut. En laittanut sektioonkaan silmämeikkiä, kun en tiennyt jaksanko pestä sitä illaksi pois, mutta hiukset laitoin ja kasvot siistin meikkivoiteella ym.

Minulla on niin hyvä itsetunto että uskallan meikata sektioon ja välillä leikkipuistoonkin. En pelkää että joku pitää minua jonkinlaisena... En edes usko, että muut jaksavat oikeasti miettiä sellaisia asioita, en ainakaan itse tarkkaile muiden meikkaamisia!

Vierailija

Varta vasten en laittautunut, kun olin siinä uskossa että kotiin tullaan vielä takaisin. Osastolla taisin jonain päivänä vähän meikata, mutta hikoilin niin kovasti, että kävin suihkussakin yhtenään. Jotenkin ei jaksanut panostaa meikkiin. Eipä siellä muutkaan täydessä tällingissä olleet.

Vierailija

miks lapsen syntymän jälkeen täytyisi lopettaa meikkaaminen jos se kerta kuuluu joka päiväiseen rutiiniin niinkuin minulla. Ei se tee ihmisestä sen huononpaa.

Ja miksi yleensä ihmiset lopettavat meikkaamisen kokonaan lapsen saannin jälkeen??? Itse en ikinä lopeta enkä todellakaan aio näyttää miltään mammalta vaikka lapsen kohta saankin...

saa sitä silti näyttää hyvältä ja huolitellulta.

Vierailija

En tainnut meikata sairaalassa. Mulla on kyllä aika tummat ripset ja kulmat, joten näytän valokuvissa melko normaalilta vaikka meikkiä ei ole. Mulla oli myös mukana oma aamutakki.

Mutta kävin paria viikkoa aiemmin kampaajalla ja jalkahoidossa, niin että tunsin itseni siistiksi synnytyksen aikaan.

Tällä kertaa taidan vähän meikata, aika ei ole ainakaan parantanut tilannetta. Ja kampaajalla ja kasvohoidossa voisi käydä. Ja jalkahoidossa.

Vierailija

ja kyllä, niin turhamainen olen että mieluummin sipaisen vaikka vähän meikkipuuteria naamaan kuin olen ihan "au naturel" ns. ihmisten ilmoilla oltaessa. Synnärilläkin siis on hitunen meikkiä naamassa ollut, eikä se vienyt kuin pari minuuttia joka päivä.

Vierailija

heräsin aamuyöllä supistukseen, sitten meni vedet, en todellakaan alkanut meikkailemaan.

en maikannut, en tainnut edes harjata hiuksia kunnolla sairalassa. vähän ehostin kotiin lähtiessäni.

Vierailija

Lainaus:

Lisäksi otin mukaan vauvanvaatteita, omia vaatteita, sampoota, kännykän, kameran, hiukan eväitä, kotilääkkeet (=Thyroxin, onneksi oli mukana, sairaalassa olisivat unohtaneet antaa kahtena eka päivänä ja ekana päivänä jouduin ottamaan omista, kun eivät saaneet selville mikä oli oikea annos...)

Tiesitkö, että yleensä sairaalaan otetaan mukaan omat jatkuvassa käytössä olevat lääkkeet? Jos kerran pystyit ottamaan lääkkeen omista, olisiko ollut liian vaikeaa kertoa oikea annostus hoitajille? Ihmettelen vaan..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat