Parisuhteesta ja pettämisestä..

Vierailija

Olen ollut vuosia kotiäitinä. Sitoutunut rooliini äitinä ja vaimona. Vaalinut ydinperheajattelua ja pitänyt sitä ainoana oikeana ja Erittäin Pyhänä. Nyt olen palannut mukaan kodin ulkopuoliseen elämään ja ystävyyssuhteisiin, viihteelläkin jopa käyn. Ja olen voinut vai hämmästellä ja paheksua sitä, kuinka totta minulle tuttavani lateli reaalimaailman ihmissuhdekiemuroista.

Olen joutunut oikaisemaan käsitystäni ja uskonkin nyt aivan vilpittömästi, että ihmisrotua ei ole luotu yksiavioiseksi tai lojaaliksi. On kauhistuttavaa ajatella, että parisuhde ja tämän ihmisen luoman instituution (avioliitto) kumartaminen antaa oikeuden omistaa toisen tunteet, ajatukset ja halut. Kauhea ajatella, että ihminen sitoutuessaan kahlehtii itsensä ja evää mahdollisuuden enää ikinä kokea ihastumista, tuoreen suhteen intohimoa, hetken hurmaa, yms. Epäreilua minusta.

En ole itse sortunut, mutta ajatukseni asiasta ovat muuttuneet. Muita pohdintoja?

Kommentit (3)

Vierailija

Itse pidän avioliitto ja sitoutumista hyvin tärkeänä, mutta myös sitä, että toiselle annetaan tilaa. Luottamus ja lojaalisuus ovat hyvin tärkeitä asioita, mutta omistushalu taas ei. Miehelläni on ollut yhden yön suhteita. En ole kokenut niitä uhkana. Oma ihastumiseni toiseen mieheen pelotti enemmän. Tunteet kuitenkin velloivat rajusti eikä oikein tiennyt minne se johtaa. No suhde kesti muutaman kuukauden ja sammui sitten luonnostaan.

Vierailija

ap: Miksi olet joutunut oikaisemaan käsityksiäsi? Kyllä kait jokainen törmää aina joskus uuteen ihastukseen (ainakin mulle käy näin) mutta ei siinä mitään pettämistä, omistamista tai kauheuksia käy. Jos avioliittosi omistaa mielestäsi myös tunteesi ja ajatuksesi niin ehkä siinä vaiheessa kannattaisi istua kivelle sekunniksi ja miettiä hieman syvällisemmin sitä avioliittoa.

Vierailija

kai paras tilanne olisi, jos itse voisi käydä vieraissa, mutta kumppani ei kävisi. Ja sitten kun ei haluta, että kumppani käy, niin suostutaan siihen, ettei itsekään käydä. Ja samaan aikaan molemmat haikailevat toisaalle. Tällainen käsitys minulla on parisuhteista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat