Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni ottanut/ottamassa vakuutusta lapselle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siinäpä se kysymys oikeastaa jo tulikin. Ollaan tässä nyt mietitty, että kannattaako vaiko eikö kannata ottaa tuota vakuutusta? Hintaa sillä kuitenkin on jonnin verran JOS vältytään miltään suuremmalta, mutta jos kuitenkin tulee jotain ihmeellistä niin sitten se on kannattaa ?:| Tuttavapiirissä tietääkseni on yhdellä vakuutus.

Mielipiteitä asiasta nyt ottaisin vastaan. Aika kun alkaa käymään vähiin jos aiotaan vakuutus ottaa ennen syntymää.

Kommentit (8)

Vierailija

Esikoiselle otimme vakuutuksen, ja myös tulevalle kakkoselle, mutta tällä kertaa eri yhtiöstä. Eli esikoisen vakuutuksella ei tee mitään jos ei tule mitään "isoa", pelkissä korvatulehduksissa ym ei tee mitään.. Toisen yhtiön vakuutus toimii niissäkin. :)

Vaihdamme myös esikon vakuutuksen, mutta yhden pirkuleen korvatulehduksen takia joudumme jännäämään vielä ensi lokakuuhun että tuleeko niitä lisää. Toivottavasti ei, että voimme siirtää vakuutuksen!

Vierailija

Meillä ei ole vakuutusta esikoiselle, eikä tulevallekaan oteta. Terveyskeskukseen ollaan päästy aina helposti ja vauvan kanssa kerran viikonloppupäivystyksessä jouduttiin odottamaan pari tuntia. Kaupungin päivystys on meillä lähempänä kuin yksikään vkl avoinna oleva yksityinen. Tosin lapsella ei mitään märkärupea isompaa ole ollutkaan, ei edes kor vatulehdusta reilun kahden ikävuotensa aikana. Ja jos tosiaan tarve tulis, niin kait sitä pari kertaa yksityiseläkin vois tohon vakuutuksen hintaan käydä.

Vierailija

Meillä ei miehen kanssa ole mitään sairauksia mutta lapsemme (nyt 2 v) on äärimmäisen pahasti ruoka-allerginen. On helppoa ja mukavaa käydä yksityisellä lääkärillä kun ei tarvitse jonottaa. Ekan elinvuotensa aikana lapsi joutui käymään lääkärissä noin kerran viikossa. Kyllä siis kallis vakuutus maksoi itsensä monesti takaisin.

Pian syntyvälle kakkosellekin otimme vakuutuksen. Vakuutushan halpenee ikävuosien myötä.

Vierailija

Perusterveitä ollaan miehen kanssa, mutta molemmilla suvussa diabetesta. Asutaan sen verran pienellä paikkakunnalla, ettei täällä ole yksityistä paikkaa mihin sitten mennä eli matkaa tulee n.60 km/suunta jos aijottaisiin yksityistä kovin tiuhaan käyttää.

Tuntuu vaan, että n.300e/vuosi on kova hinta maksaa tyhjää, mutta niinhän noissa vakuutuksissa taitaa aina olla :)

Vierailija

ottaa vakuutus tälle tulevalle esikoiselle jo ennen hänen syntymäänsä. Itseasiassa paperit ovat jo kotona ja odottavat täyttämistä...mutta muutaman viikon päästä vasta ajattelin laittaa menemään kun ei ole vielä niin kiire!!!:)

Ja haluun vähän ottaa selville sitä et mitä juuri tuo meidän vakuutusyhtiö sitten korvaa...

Mut joo, ehdottomasti haluan vakuuttaa elämäni tärkeimmän ihmisen:)

Vierailija

Otettiin esikoiselle joka nyt 2 vuotta. Ollaan molemmat terveitä ja ei mitään ihmeempiä perinnöllisiä sairauksia. Kovasti mietin tuon esikoisen kohdalla, että otetaanko vai ei. Aattelin, että "mikä nyt muka MIEDÄN lapsella vois olla/tulla". Kiitollinen oon ollu, että otettiin, koska hänellä olikin yllätykseks pieni fyysinen vamma ja puutos toisessa jalassa. Lääkäri sanoi sitä luonnon oikuks. Lisää jalkavaivoja on myös ilmenny lapsen kasvaessa. Meillä vakuutus vielä sellainen, että omavastuu 50 e/per sairaus, joten myö ollaan jo se 50 egee maksettu ja kaikki mitä tulee nyt tuohon jalkaan liittyen menee sit vakuutukseen.

Nyt on sit puolen vuoden sisällä tulossa seuraava lapsonen ja ollaan miettimässä vakuutus juttuja. Meinataan ottaa samanlainen vakuutus seuraavalle, mutta olen ymmärtänyt, että jos kakkosella oliskin nyt tuo sama vamma kun esikoisella, niin vakuutus ei korvaiskaan sitä. Onko se nyt niin?

Mutta siis minä ainakin henk.koht. suosittelisin vauvalle otettavaa vakuutusta ennen syntymää. Voihan sen sit vaikka lopettaa jos tuntuu, että tarvetta ei ole.

Vierailija

... ja uskoisin että myös tulevalle pikkukakkoselle.

Olen itse atoopikko ja allergioitakin löytyy joten osasin odottaa, että taipuvuus periytyy. Tytöllä onkin nyt atooppinen iho ja ruoka-aineallergioita (lieviä onneksi!). Julkinen terveydenhuolto toki antaa hyvää ja asiantuntevaa palvelua, mutta vakuutuksen etu on ollut, että olemme voineet käyttää yksityistä ja päässeet heti testeihin ilman jonotuksia. Lisäksi lääkkeet korvataan vakuutuksesta. Saimme siis vakutuusmaksun katettua ennen kuin tyttö täytti puoli vuotta.

Jos olette perusterveitä molemmat, ei ole mitään perinnöllisiä sairauksia, niin voi olla ettei vakuutukselle ole tarvetta. Me olemme olleet tyytyväisiä vakuutuksen ottoon, vaikka mies alunperin epäileväinen olikin.

Hyvää loppuodotuksta sinulle!

-marvik-

Vierailija

Esikoiselta vakuutus on ollut jokseenkin turha, kun on aika terve tapaus. Silti olen vallan tyytyväinen ollut, kun esikoisella on esim. ollut pari kertaa nielutulehdus ja yksityiselle kun menee, niin saa kaiken saman tien hoidettua reilussa tunnissa omavastuulla 42 euroa... Ei onnistuisi ainakaan meillä julkisella puolella, olemme senkin koettaneet.

Kuopukselta sen sijaan vakuutus on ollut suorastaan taivaan lahja. 3 vuoden ikään mennessä on mm. laitettu kahdet putket korviin, käyty useita kertoja korvalääkärillä ja mm. nyt allergialääkärillä. Ja korva-asiat ovat siis maksaneet tähän mennessä meille 50 euroa (kuopuksen omavastuu/sairaus) ja esim. putkitukseen on päästy oikeastaan heti, kun olemme sitä tarvinneet. Julkisella olisi kuulemma pitänyt odottaa 2-4 kk. Myös allergia-asiat selvisivät näpsäkästi tuossa yhdellä käyntikerralla ja siitäkin on jo tullut vauvana tuo omavastuuosuus maksettua.

Mutta siis, kyllähän nämä palvelut saisi julkiseltakin puolelta, mutta itse pidän siitä, että asiat hoituvat nopeasti -kärsimätön kun olen... Ja jos lapsi on perusterve, niin tavallaan hukkaanhan se raha menee, mutta kun ei voi ikinä tietää! Ei minulla ja miehelläkään ole mitään sairauksia ts. terveitä ollaan, mutta eipä tuo kuopus ole. Ja on vielä imetettykin molempia yli vuosi ;-)

Ja meillä kyllä vakuutus on ollut ensimmäiseltä vuodelta n. 200 euroa ja sitten alennut 2 vuoden jälkeen, mutta meillä on Fenniassa kaikki muutkin vakuutukset, niin saattapi olla tuossa jotain alea.

Uusimmat

Suosituimmat