palkasta lähtenyt hirvee summa ennakonpidätystä, miksi???

Vierailija

olen siis tuore sijainen , en ihan ymmärrä palkka ja veroasioita vielä. tänään tuli palkka muutamasta päivästä, summa oli 500€ josta lähti miltei 300€ ennakonpidätystä!!miksi?? edellisissä laskelmissa on näkynyt veroprosenttini 13%(olen opiskelija) tässä ei näkynyt. johtuuko siis jotenkin siitä etten vielä tämän vuoden korttia ole toimittanut??!!2008vuoden kortti heillä on. ja tuloraja on päälle 13000 mikä ei tosiaan vielä ole ylittynyt!

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Tuskin kukaan on ehtinyt saada sitä niin ajoissa, että se olisi ehtinyt tällä viikolla maksettavien palkkojen laskentaan!

Palkanlaskijanne olisi syytä tutustua www.vero.fi jossa selkeästi sanotaan, että 2009 verokortti tulee voimaan 1.2. ja tammikuussa 2009 käytetään vielä 2008 verokorttia. Ei taida olla ihan tehtäviensä tasalla.

Lainaus:

sinne ja sanoivat että viime huomioidaan jo tämän vuoden kortti, jota ei siis ollut siellä vielä. no soitin pomolle, joka sanoi että pyh, uusi kortti tulee voimaan 1.2, ei pitäisi vaikuttaa. no hän vielä soittaa sinne ja kysyy. ja ihan normi kortti on, yksi tuloraja vuodelle. no kiva, ei noita takasinkaan saa, paitsi ilmeisesti vasta veronpalautuksina millon lie. millon ne muuten maksetaan?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Kyllä mun vuoden 2009 verokortti on ainakin voimassa 1.1.2009 alkaen

"Verohallinto postittaa parhaillaan vuoden 2009 verokortteja. Verokortit ovat perillä 16.1.2009 mennessä. Vuoden 2009 verokortit tulevat voimaan 1.2.2009. Tammikuussa 2009 toimitaan vielä vuoden 2008 verokortin mukaan."

Lähde: http://vero.fi/

Ikävä kyllä mun verokortissa lukee että alkaen 1.1.2009

Vierailija

ei tarvitse odottaa seuraavaa palkkapäivää saati sitten veronpalautuksia. Onhan verokorttisi ollut ajoissa palkanlaskennassa?

t. toinen palkanlaskija

Vierailija

Lainaus: