Aikuisiän karsastusleikkauksesta kokemusta?

Vierailija

Minut pienenä leikattu onnistuneesti, mutta nyt on tullut toiseen silmään takaisin. Leikkausaika tammikuun lopulla, onko muita läpikäyneitä? Olitko tyytyväinen tulokseen?

Kommentit (4)

Vierailija

leikattiin yksi silmä kerrallaan. välissä oli noin vuosi. ensimmäinen leikkaus ei mennyt aivan putkeen. silmään tuli hematooma ja paraneminen kesti oletetun viikon sijaan kaksi kuukautta. tuon ajan joutui olemaan sairaslomalla, ei voinut ajaa autolla jne. toisen silmän leikkaus sujui oikein hyvin ja parani nopeasti. tuo ensin leikattu silmä karsastaa yhä väsyneenä ja menee silloin myös aivan punaiseksi. parannus entiseen on kuulemma niin hyvä, että kannatti silti.

Vierailija

Itse sain haukut silmälääkäriltä, kun tiedustelin aikuisiän karsastusleikkausta. Minulla molemmat silmät leikattu lapsena. Lääkäri haukkui minua itsekkääksi ja turhamaiseksi. Aikaa tästä on jo tosin 10 v., mutta kyllä se silloin sanattomaksi veti. Jos nyt tulisi samanlaista kommenttia, vetäisin varmaan päin pläsiä.

Vierailija

Mun leikkaus on Tukholmassa silmäsairaalassa, kunnallisesti ihan eli omia kustannuksia ei tule muuta kuin päiväkirurgiamaksu. Täällä asiaan suhtaudutaan hyvin ja pääsin itseasiassa potilaaksi sillä, että täällä tarkastetaan vuoden välein kaikki lapset silmäpolilla, joiden vanhemmalla on ollut karsastusta. Kysyin sitä silloin ja pääsin kyseisen kirurgin potilaaksi. Jännittää kyllä, sillä toinen silmä ei karsasta yhtään ja kuulemma, jotta lopputuloksesta tulisi hyvä täytyy molemmat silmät leikata. Mulla on vaan pelko, että mitä jos tuleekin pahempi :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat