Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisi yritystä, viisi raskautta - harvinaista?

Vierailija

Tiedän toki, että viisi raskautta nykypäivänä ON harvinainen juttu, mutta lähinnä se, että olen aina tullut raskaaksi heti, kun olen halunnut - onko se miten harvinaista? Lapsettomuutta kun tuntuu olevan niin paljon. Koskaan en ole pillereitä syönyt. Keskenmenoja ei ole, eikä negatiivisia raskaustestejäkään.

Kaiken lykky on vielä ollut mies, joka kerjäämällä kerjäsi (noo, ainakin melkein!) tämän viidennen.

Voinko pitää itseäni onnentyttönä?

:)

Kommentit (14)

Vierailija

Irvokasta. Toisaalta kaikkea ei elämässä saa. Olen ajatellut niin, että jokaisella on "ristinsä" kannettavana. Mulla oli helppo ja tasapainoinen lapsuus varakkaassa ja ristiriidattomassa perheessä. Olen aina onnistunut kaikessa elämässäni ja materiaa on riittänyt. Ihmissuhteissa on mennyt myös hyvin ja mieheni on maailman paras mies. Olen terve: minulla ei ole edes päänsärkyä koskaan kuten monilla naisilla. En ole vielä 32-vuoden ikään menettänyt ketään läheistä nuorena tai edes keski-iässä. Minulla on hyvä ammatti, koulutus ja vakityö. Kaunis koti ja paljon ystäviä. Oikeastaan olisin liian helpolla päässyt, jos tästäkin olisi kerralla selvitty. Olen päässyt kateudesta yli, koska minun elämässäni on monia asioita, joita taas voisi kadehtia joku muu. Ei sellaista huomaa, mikä on itsestäänselvää.

Taidanpa mennä piikittämään. Koeputkeillaan ensiviikolla ja toivottavasti tärppää.:)

Vierailija

Koitin vastata jo aiemmin, mutta nuo saakelin palvelinvirheet katkoi, roarg!

Toivottavasti osaat myös arvostaa raskauksiasi ja lapsiasi. :)

Itse kamppailen lapsettomuuden kanssa, ja olen ajatellut saavani tästä ainakin lahjaksi sen etten ainakaan pidä raskautta itsestäänselvyytenä sitten jos joskus taas raskaaksi tulen. Olisi ihanaa voida olla luottavainen raskauden jatkumisesta, mutta en tiedä miten sen onnistuu kun on keskenmenoja takana.

Ehkä varsinkin kovin nuorena raskaaksi helposti tullut ei osaa samalla tavalla arvostaa tilannettaan? En tiedä, sillä ainakin lohdutan itseäni. :DD

Vierailija

Itse kamppailen lapsettomuuden kanssa, ja olen ajatellut saavani tästä ainakin lahjaksi sen etten ainakaan pidä raskautta itsestäänselvyytenä sitten jos joskus taas raskaaksi tulen. Olisi ihanaa voida olla luottavainen raskauden jatkumisesta, mutta en tiedä miten sen onnistuu kun on keskenmenoja takana.

Ehkä varsinkin kovin nuorena raskaaksi helposti tullut ei osaa samalla tavalla arvostaa tilannettaan? En tiedä, sillä ainakin lohdutan itseäni. :DD

Vierailija

Toiset vaan raskautuu niin älyttömän helposti.

Toivoisin, että jokaisella olisi max 3 lasta ja lapsettomuudesta kärsiviä ei olisi lainkaan.

Vierailija

Minulla takana yksi onnistunut raskaus ja maailman ihanin lapsi. Raskaus oli tosin jo neljäs ja sen jälkeen on ollut aika dramaattinen kohdunulkoinen ja 4 keskenmenoa lisää. Ei siis tule lapset ilmaiseksi meille, mutta yritys on kova. Mitään hoidettavaa ongelmaa ei olla tutkimuksissa löydetty ja raskaudun noin joka kolmannesta yrityskierrosta eli todella hyvin... Ehkä meillekin on kuitenkin vauva jossain vielä varattuna...

Vierailija

Minullakin viisi raskautta, ei keskenmenoja, eikä neg.testejä. Tosin yrityksiä 6 kiertoa (ensimmäinen tärppäsi "vasta" toisella kierrolla, muut heti ekasta).

Minä olen kyllä syönyt pillereitä ennen ekaa lasta n. 5 vuotta, sen jälkeen ehkäisty kondomilla ja nyt kuopuksen jälkeen hormonikierukalla. Jos emme käyttäisi lainkaan ehkäisyä saattaisi meillä olla jo 10 lasta. (Mikäli kroppani sen kestäisi, sitähän en tiedä tulisinko raskaaksi näin helposti jos raskauksieni välissä olisi lyhyempi aika. Nyt lasten ikäerot 2-3 vuotta.)

Mutta taidamme olla selvästi vähemmistöä...

Vierailija

Meillä lyhin ikäero on reilu vuosi, nyt tulee pisin : reilut kolme vuotta. Kondomi ollut ehkäisynä, tosin keskeytetty yhdyntäkin on meillä toiminut takuuvarmasti. :) Toki se ei ole se varmin muoto...

Ap

Vierailija

mutta kaikki eivät ole lähteneet alulle ekasta kierrosta (paitsi pari viimeistä pelkästä ajatuksesta ;)).

Ei siis keskenmenoja, onnekkaaksi tunnen itseni.

Vierailija

meillä 4 lasta ja vuoden välein tulleet.. nyt jos vois vaik vähän pitää taukoa, mut tiedän, et jos nyt ryhdyn hommiin niin paksuna olen taas..

siis ovuloin juuri parhaillaan...

ei ole mitään ehkäisyä, koska en pysty syömään pillereitä ja kotsut vie viimeisetkin halut..

mikä siinä on, et ovulaation aikaan panettaa niin perkeleestin ja muuten ei ollenkaan!!??

Vierailija

että joku osaa arvostaa sitä mitä omistaa ja olla aidosti siitä onnellinen :)

Hieman kateellinen olen, kun toista lasta kovasti haluasin, mutta mies ei vielä ole suostunut. Mutta ensimmäinen lapsikin oli ihme ja parasta mitä olen tähän mennessä saanut :)

Kaikkea hyvää teidän perheelle,

fanny

Vierailija

Uusimmat

Suosituimmat